recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS Playbar

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 13:08
Jamen så tager jeg den med ro

Lyder til du har tænkt tingene igennem.

Angående demo af playbaren. Den står altså til demo i de fleste butikker allerede nu, så du kan fint smutte ind og tjekke den ud.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hey Tweaky. Jeg lytter da til musik og ser film os, men jeg er nået til et punkt i livet hvor musikken eller filmene skal spilles på maximum, og hvis det skal spille højt, tager jeg i biffen :)

Jeg er helt klar over min løsning ikke er den lydmæssig bedste til prisen, men derimod vil jeg nemlig godt undvære reciever osv. Det skal være nemt og praktisk og så lyde ok og det synes jeg lige det der vil kunne komme til.

Men ja claude jeg vil os høre det, men kan desværre ikke komme i hifiklubben på onsdag hvor de har demo af den, ville sindsyg gerne. Men har et arbejde som nok er lidt vigtigere, men om ikke andet så er tråden starten om lydoplevelserne omkring denne enhed :)
Nu har KVALITET jo intet med HØJ lyd at gøre.... Så uanset LYDTRYK får du bedre lyd fra 2 højttalere end fra playbar. Som Tweaky også skriver.
 
Som Tweaky skriver; Den jo står fremme i Hi-Fi Klubben NU... så du kunne nå det i fredags, igår, på mandag osv.... Tirsdag kommer den på lager ;-) jeg hørte den igår...
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

hey Tweaky. Jeg lytter da til musik og ser film os, men jeg er nået til et punkt i livet hvor musikken eller filmene skal spilles på maximum, og hvis det skal spille højt, tager jeg i biffen :)

Jeg er helt klar over min løsning ikke er den lydmæssig bedste til prisen, men derimod vil jeg nemlig godt undvære reciever osv. Det skal være nemt og praktisk og så lyde ok og det synes jeg lige det der vil kunne komme til.

Men ja claude jeg vil os høre det, men kan desværre ikke komme i hifiklubben på onsdag hvor de har demo af den, ville sindsyg gerne. Men har et arbejde som nok er lidt vigtigere, men om ikke andet så er tråden starten om lydoplevelserne omkring denne enhed :)
Nu har KVALITET jo intet med HØJ lyd at gøre.... Så uanset LYDTRYK får du bedre lyd fra 2 højttalere end fra playbar. Som Tweaky også skriver.
 
Som Tweaky skriver; Den jo står fremme i Hi-Fi Klubben NU... så du kunne nå det i fredags, igår, på mandag osv.... Tirsdag kommer den på lager ;-) jeg hørte den igår...

Ja du har ret mht kvaliteten, self giver et stereo en bedre lyd hvor der er god forstærker og nogle højtalere osv. Men så meget går jeg ikke op i det :) ved godt det kan være en skændsel for musikken, hehe, men mit behov er heller ikk så stort, om ikke andet så kunne 2 stk play3 og en sonos sub (som kommer senere hen) måske tage den del over.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 18:18
Den kan jo ikke gengive/dekode "ægte" DD eller DTS? Sammen med Play:3 laver den vel en form for Dolby Pro Logic eller lign.

Redigeret af Ukke - 03-Marts-2013 kl. 18:19
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:13
Ved det faktisk ikke Ukke, men det lyder meget sandsynligt det hænger sådan sammen. Men spændende lige at vide om det hænger sådan sammen eller ikke, nogen som ved det?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:53
Så vidt jeg kan forstå, så understøtter den ikke DTS, men DD kan den forstå - det skulle være et valg fra Sonos' side. Pga. begrænsningen i SPDIF-standarden, så kan den dog ikke modtage HD-lyd. Sonos har ytret at DTS-understøttelse muligvis kan komme på tale via en opdatering ude i fremtiden, men det må betragtes som løse rygter indtil videre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 20:06
okay, men det er da ellers gode nyheder og DD er sku os fint for mig, men self gerne DTS
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 02:16
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 09:11
Vi modtager den til test i denne uge (inkl. surround og sub). Recordere.dk har også et eksemplar til test, som skulle ryge på forsiden i morgen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Vi modtager den til test i denne uge (inkl. surround og sub). Recordere.dk har også et eksemplar til test, som skulle ryge på forsiden i morgen.

Det glæder jeg mig rigtig meget til at læse! Jeg er måske faldet af på den, men jeg er faktisk pisse irriteret over alle de højttalere i stuen, synes det ser forfærdeligt ud, og overvejer seriøst at 'nøjes' med en Playbar + evt sub, så jeg kan slippe af med noget af al det skrammel. Så hvis anmeldelsen er god, vil der snart være et lækkert KEF surround sæt til salg inkl. gode kabler.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 10:07
Husk, at du ikke kan tilslutte ekstra front-højttalere med en Playbar. Pt. kan setup'et kun bestå af en sub, 3x Play:3 og en Playbar. Det giver lidt begrænsninger i hvad man kan hive ud af sit setup idet man er bundet til den performance du kan hive ud af Sonos' egne højttalere.

Personligt så jeg gerne, at man kunne få en connect til at fungere som substitut for både front og bag, men pt. er det ikke muligt pga. den WIFI-chip den bruger - og måske også den AD-konvertering, som en connect skal igennem først.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Husk, at du ikke kan tilslutte ekstra front-højttalere med en Playbar. Pt. kan setup'et kun bestå af en sub, 3x Play:3 og en Playbar. Det giver lidt begrænsninger i hvad man kan hive ud af sit setup idet man er bundet til den performance du kan hive ud af Sonos' egne højttalere.

Personligt så jeg gerne, at man kunne få en connect til at fungere som substitut for både front og bag, men pt. er det ikke muligt pga. den WIFI-chip den bruger - og måske også den AD-konvertering, som en connect skal igennem først.

Det er jeg helt klar over. Mine gamle ører er heller ikke særlig audiofile længere, ligesom bulder, brag og dubstep klokken 4 om natten på styrke 11 hører forne tider til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu