recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS Playbar

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 11:14
Jeg kan afsløre at jeg netop har modtaget pakkerne med herlighederne. Hvis man har ønsker til testen, så kommer der en nyhed op på vores hjemmeside i løbet af i aften, hvor man kan kommentere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 12:49
Meget interesseret omkring Dolby 5,1 og Prologic. hvordan klarer den det og hvordan ?

hvordan klarer tv 5.1 lyd ud af optisk når input kommer fra hdmi.

Håber på at i tester på mere end et tv.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 13:41
Vi tester kun på ét TV. Der kommer ikke nye TV ind på bænken i den periode vi har Sonos-systemet.

Det vil derfor være begrænset af hvad ens eget TV formår mht. den optiske udgang. Jeg tester det på et LX5090, som enten kan sende DD5.1 eller PCM ud.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 15:34
Med mindre i volder anlægget under testen, køber jeg gerne det godt slidte Sonosudstyr efter testen for, skal vi sige en tusse ;)
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:08
Jeg har leget med den. Klare sig rigtig godt selv uden sub. Har ikke hørt med play3 baghøjttaler men det bunder også ud i at samsung tv'et ikke fatter 5,1DD fra samsung afspiller! så der bliver sendt 2,0PCM til Playbaren... Hmm.. kan ses ved at gå ind i indstillinger og vælger "om mit Sonos-system" Tv-højttaler vil sige stereo eller DD.
 
Det var ingen problem med DD fra tv kanalerne.


Redigeret af Mr. Anderson - 04-Marts-2013 kl. 20:14
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Så vidt jeg kan forstå, så understøtter den ikke DTS, men DD kan den forstå - det skulle være et valg fra Sonos' side. Pga. begrænsningen i SPDIF-standarden, så kan den dog ikke modtage HD-lyd. Sonos har ytret at DTS-understøttelse muligvis kan komme på tale via en opdatering ude i fremtiden, men det må betragtes som løse rygter indtil videre.
Seriøst er det jo vanvittig ligegyldigt med DTS og HD og DD eller PCM med den lydkvalitet der kommer ud af en Playbar...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:24
Enig. Der er langt større hurdler at kæmpe med end om lyden er i ekstra høj bitrate eller ej. Eksempelvis har du jo kun én front højttaler, som agerer både center og H/V front. Det i sig selv er en RET stor nedgradering ift. et almindeligt surround-setup, uanset hvor megen indsats producenten har lagt i at sprede lyden ud til siderne.

Testbænkens LX5090'er har desværre ikke så meget knald på SPDIF-udgangen (hvad er det for en spasser-ingeniør der sørget for dét?!?), så det bliver ikke muligt at vælte lokalerne med setup'et kan jeg se - selvom sub'en gør sit for at få det til at ske alligevel. PCM kan TV'et åbenbart ikke sende ud med mindre man ser TV via DVB-T tuneren, så det er DD5.1 or nothing. Indtil videre har alle film dog spillet uden problemer (jeg har vel testet 20 stk. i går aftes).

Og lige for at afklare det med videresalg: Vi får ikke noget udstyr efter test. Det pakkes pænt ind og sendes retur til Hifiklubben.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Og lige for at afklare det med videresalg: Vi får ikke noget udstyr efter test. Det pakkes pænt ind og sendes retur til Hifiklubben.
Det ved jeg skam godt. Det var nu ment som en lille vits min tidligere bemærkning.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:50
Hvordan er volumen ifht. en Play:5. 

Spiller den ligeså højt/højere=?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 10:15
For de særligt interesserede:
 
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 12:35

Jeg hørte den i HiFI Klubben i Lyngby i går og det spillede den en del højere end min Play:5 i stuen kan. 

Selv i deres hjemmebio ligende setup (Uden sub) i et stuestørrelse rum spillede den højt nok til casual film kiggeri, med den seneste Transformers skive i afspilleren.

Men det er selvfølgelig ikke et fuldgyldigt jordskælvsgenererende sorround setup.

ildoc


Redigeret af ildocteur - 05-Marts-2013 kl. 12:37
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:


Jeg hørte den i HiFI Klubben i Lyngby i går og det spillede den en del højere end min Play:5 i stuen kan. 

Selv i deres hjemmebio ligende setup (Uden sub) i et stuestørrelse rum spillede den højt nok til casual film kiggeri, med den seneste Transformers skive i afspilleren.

Men det er selvfølgelig ikke et fuldgyldigt jordskælvsgenererende sorround setup.

ildoc

Mon ikke deres sub kan rette en lille smule på det hehe.

Alt i alt lyder det da til at være en helt okay playbar til prisen, jeg fornemmer at det er et yderst fornuftig køb man kan erhverve sig her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu