|
SONOS Playbar |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan afsløre at jeg netop har modtaget pakkerne med herlighederne. Hvis man har ønsker til testen, så kommer der en nyhed op på vores hjemmeside i løbet af i aften, hvor man kan kommentere.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
Meget interesseret omkring Dolby 5,1 og Prologic. hvordan klarer den det og hvordan ?
hvordan klarer tv 5.1 lyd ud af optisk når input kommer fra hdmi. Håber på at i tester på mere end et tv. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Vi tester kun på ét TV. Der kommer ikke nye TV ind på bænken i den periode vi har Sonos-systemet.
Det vil derfor være begrænset af hvad ens eget TV formår mht. den optiske udgang. Jeg tester det på et LX5090, som enten kan sende DD5.1 eller PCM ud. |
|
|
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Med mindre i volder anlægget under testen, køber jeg gerne det godt slidte Sonosudstyr efter testen for, skal vi sige en tusse ;)
|
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Jeg har leget med den. Klare sig rigtig godt selv uden sub. Har ikke hørt med play3 baghøjttaler men det bunder også ud i at samsung tv'et ikke fatter 5,1DD fra samsung afspiller! så der bliver sendt 2,0PCM til Playbaren... Hmm.. kan ses ved at gå ind i indstillinger og vælger "om mit Sonos-system" Tv-højttaler vil sige stereo eller DD.
Det var ingen problem med DD fra tv kanalerne.
Redigeret af Mr. Anderson - 04-Marts-2013 kl. 20:14 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Seriøst er det jo vanvittig ligegyldigt med DTS og HD og DD eller PCM med den lydkvalitet der kommer ud af en Playbar...
|
|
![]() |
|
Enig. Der er langt større hurdler at kæmpe med end om lyden er i ekstra høj bitrate eller ej. Eksempelvis har du jo kun én front højttaler, som agerer både center og H/V front. Det i sig selv er en RET stor nedgradering ift. et almindeligt surround-setup, uanset hvor megen indsats producenten har lagt i at sprede lyden ud til siderne.
Testbænkens LX5090'er har desværre ikke så meget knald på SPDIF-udgangen (hvad er det for en spasser-ingeniør der sørget for dét?!?), så det bliver ikke muligt at vælte lokalerne med setup'et kan jeg se - selvom sub'en gør sit for at få det til at ske alligevel. PCM kan TV'et åbenbart ikke sende ud med mindre man ser TV via DVB-T tuneren, så det er DD5.1 or nothing. Indtil videre har alle film dog spillet uden problemer (jeg har vel testet 20 stk. i går aftes). Og lige for at afklare det med videresalg: Vi får ikke noget udstyr efter test. Det pakkes pænt ind og sendes retur til Hifiklubben. |
|
|
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
Det ved jeg skam godt. Det var nu ment som en lille vits min tidligere bemærkning.
|
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
Hvordan er volumen ifht. en Play:5.
Spiller den ligeså højt/højere=?
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
For de særligt interesserede:
|
|
![]() |
|
ildocteur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
Jeg hørte den i HiFI Klubben i Lyngby i går og det spillede den en del højere end min Play:5 i stuen kan. Selv i deres hjemmebio ligende setup (Uden sub) i et stuestørrelse rum spillede den højt nok til casual film kiggeri, med den seneste Transformers skive i afspilleren. Men det er selvfølgelig ikke et fuldgyldigt jordskælvsgenererende sorround setup. ildoc Redigeret af ildocteur - 05-Marts-2013 kl. 12:37 |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Mon ikke deres sub kan rette en lille smule på det hehe. Alt i alt lyder det da til at være en helt okay playbar til prisen, jeg fornemmer at det er et yderst fornuftig køb man kan erhverve sig her.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |