recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS vil ikke efter Software update 12/13/2011

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 14:53
prøv evt at downloade en wifi analyser til din smart phone, så kan du se alle de trådløse netværk i din lejlighed, samt se hvilke kanaler der er mest belastet.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

prøv evt at downloade en wifi analyser til din smart phone, så kan du se alle de trådløse netværk i din lejlighed, samt se hvilke kanaler der er mest belastet.


Skal Sonos køre på samme kanal som ens WiFi SSID gør? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på deres support sider. Der er nogenlunde jævn fordeling af belasting på kanal 1, 6 og 11 her hvor jeg bor. Jeg er også begyndt at få udfald, der kunne måske være noget at hente ved at flytte Sonos væk fra kanal 6 som mit almindelige net kører på.

J
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

prøv evt at downloade en wifi analyser til din smart phone, så kan du se alle de trådløse netværk i din lejlighed, samt se hvilke kanaler der er mest belastet.

God idé, det vil jeg da straks prøve. 

Jwin, mit Wifi bruger kanal 11, og mit SONOS kanal 1. Det er sådan det virker bedst for tiden.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jwin, mit Wifi bruger kanal 11, og mit SONOS kanal 1. Det er sådan det virker bedst for tiden.



Jeps. Jeg fandt selv svare på deres support. Kanalerne bør være forskellige, med mindre at f.eks 1 og 6 er overbelastede, så bør de begge køre på 11.

Mere interesant info: Sonos vises IKKE på WiFi analyzer til Android eller Inssider til PC. Så man har ingen anelse om ens naboer brager løs på en given kanal med deres Sonos anlæg. Det er vel at prøve sig frem.

Jeg har skftet mit Sonos til kanal 11. Det har da spillet en halv time :-)

J

Redigeret af Jwin - 20-December-2011 kl. 21:12
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

 
Mere interesant info: Sonos vises IKKE på WiFi analyzer til Android eller Inssider til PC. Så man har ingen anelse om ens naboer brager løs på en given kanal med deres Sonos anlæg. Det er vel at prøve sig frem.
J

Den fandt jeg også ud af! :) ... samtidig fandt jeg ud af, at kanal 11 her, er ret proppet. Mest af mig selv godt nok. 6 er overbooket af nabo'er. 1 er der kun én enkelt på, men der er til gengæld også ganske knald på hans Netgear router. Den brager løs.. Så må sige 1 stadig ser bedst ud her.

Men du har da helt ret. Der kan jo stadig være en SONOS hos underboen, der brager 1 af. Eller andre enheder evt. 

Godt dit kører igen - lad os håbe det bliver ved. Man bliver jo hele tiden klogere :)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu