recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos vs Squeezebox på So ein ding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos vs Squeezebox på So ein ding

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 16:12
Jo, men hvad nytter det, når der alligevel ikke kommer musik ud af mine højttalere, og at det i bedste fald max spiller en time inden det begynder at hakke og være generelt mere til gene end en lise for ører og sjæl?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Lejlighed midt i København, musikken ligger i mp3-format på HP EX490 medieserver der kører Windows Home Server, den kører selvfølgelig også SBS. Netværket er draft-n på en ASUS router, der er ingen dækningshuller i lejligheden lige bortset fra når Duet'en skal på - så er der stort set ikke andet end huller, bedst dækning i stuen, i køkkenet oftest umuligt, begge steder i lige linje til routeren, man kan se den fra receiverne i hvert fald. Jeg har haft nulstillet router og hvad ved jeg så mange gange at jeg nu er færdig med det her system for good. Desuden irriterer de mange menuer, og det dårlige respons i det hele taget, så jeg glæder mig til at kunne komme i gang igen. Jeg har købt systemet for at høre musik, ikke for facebook og alle mulig andre applikationer, just for the music....

Jeg kan sagtens følge dig i din frustration, jeg har også haft problemer med mit setup da jeg startede for 2 år siden og var også ved at kyle den i havnen. 

Men jeg holdt ved og fandt tilsidst ud af at det var en kombination af Windows Vista og firmwaren i min router der periodisk droppede den trådløse forbindelse til den laptop som kørte SBS. Det var ikke noget jeg mærkede når jeg brugte maskinen til internet surfing, men streaming led under det.

I dag kører jeg SBS fra en XP maksine istedet og har Squeezeboxe i hele huset (2 plan) og det køre upåklageligt, inklusiv synkronisering. Jeg har en enkelt squeezebox der kan drille en gang imellem, men den står også diametralt modsat min router, dvs. i den modsatte ende af huset og på 1. sal, hvor routeren står i stueplan. Den skal nogen gange drejes lidt for at fange signalet bedre.

Medmindre din server har meget travlt med en masse andet mens du hører musik tror jeg godt jeg vil udelukke at den er årsag til dine dårlige oplevelser.

Det kunne godt tyde på at det er vanskeligt at opretholde et, til squeezeboxen, tilstrækkeligt trådløst miljø hjemme hos dig.


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:25
Min første SQ Duet havde jeg også problemer med. Jeg havde fat på Logitech Support og det endte med at jeg fik byttet hele sættet og siden har jeg ikke haft problemer.
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:52
Jeg har så valgt den løsning jeg burde have indset fra start - jeg smider lortet i havnen (eller til salg i hvert fald) og så får jeg et system som forhåbentlig spiller musik ½ time efter jeg har tændt for stikkontakten - det er i hvert fald mit håb, og jeg skal nok skrive tilbage om det har ladet sig gøre.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 20:41
Fik mit Sonos anlæg for en lille uge siden og det er den beste investering jeg nogensinde har gjort.

Blev sat op i løbet af 2 min. og interfacet er så fabelagtigt intuitivt at jeg ikke en eneste gang har kigget i manualen. Glæd dig!
Apple & Sonos entusiast
Til top
heuzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:15
@tipsen
God idé - og da Squeezeboxen nu er ude af billedet, vil jeg da gerne høre, hvilket remote du har - sådan én kunne jeg godt bruge - og når jeg kan få mine andre ting til at virke, kan jeg nok også få dén til at virke - men nu er IT også en hobby for mig, så det er ikke så svært ;-)
 
Det er flot kloge-åge, at du udtaler dig så skråsikkert om noget du ikke ved en dyt om. Remoten resetter sig selv efter noget tid og har gjort det med seneste firmware og ved den sidste. Hvilket virkelig er fedt, når man har brugt en del tid på opsætningen. Jeg skal ikke kunne sige, at der ikke
er fungerende Logitech remotes derude, men denne her er (forhåbentlig for Logitech) i hvert fald en mandagsmodel. Men du kan jo sagtens sidde og spille smart, ikke? Wink 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:41
@heuzen: "Men du kan jo sagtens sidde og spille smart, ikke?"
Ja, det er faktisk nemt at spille smart og generalisere ud fra ens egne erfaringer eller mangel på samme ;-)
Til top
heuzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:43
@muele
 
Synes ikke at det er fedt, når man blir personlig. Confused Det at jeg nævner mine IT kompetencer er ikke for at blære mig eller noget. Det er mere fordi man skal have den slags kompetencer for at få SB til at virke, da SB hver dag og flere gange om dagen mister forbindelsen. Min erfaring siger mig, at det sikkert vil kunne løses med kabel, men da jeg ikke er interesseret i flere kabler, så anser jeg en test af dette for omsonst. Jeg føler ikke, at det ville give mig noget i fejlsøgningen, at konstatere noget som sikkert vil virke. Og hvis det virkede - hvad skulle jeg så? 
 
Nej, jeg "roder" ikke med mit netværk. Jeg har ifm. med fejlsøgning arbejdet med opsætningen - f.eks. kryptering eller ej og versioner af kryptering, samt adresse reservationer. Men ikke mere end det, da alt andet fungerer fint og har gjort det hele tiden. Derudover har jeg erfaring nok til at gøre dette kontrolleret (step-by-step). Derudover håndterer routeren vores IP-telefoni og er ikke vores, så der "pilles" ikke "farlige" steder.
 
Routeren er skiftet 2x fra DSL leverandør (af andre årsager), samt jeg har testet en tredie. 
 
Nej, jeg bruger ikke skjult SSID
 
Du skal dog have tak for dit input omkring NAS. Dog har jeg købt denne NAS, da den har et indbygget Squeezecenter server og flere har anbefalet den. Derudover har supporten heller ikke nævnt det. Dog anser jeg den for værende langsom, men at den skulle være for langsom til SB har jeg dog ikke tænkt på. Det er en Netgear Duo med GB NIC og jeg er egentlig ok tilfreds, men dens GUI er langsom - måske er der noget der?
 
Hvorfra ved du, at jeg ikke har gjort det???? Du er god til antagelser...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af heuzen heuzen skrev:

@muele
 
Synes ikke at det er fedt, når man blir personlig. Confused Det at jeg nævner mine IT kompetencer er ikke for at blære mig eller noget. Det er mere fordi man skal have den slags kompetencer for at få SB til at virke, da SB hver dag og flere gange om dagen mister forbindelsen.
 
Hvorfra ved du, at jeg ikke har gjort det???? Du er god til antagelser...
 
Ja, og du er go' til generaliseringer.  Wink
 
Din sætning omkring din SB burde lyde:
"Det er mere fordi man skal have den slags kompetencer for at få min SB til at virke, da min SB hver dag og flere gange om dagen mister forbindelsen."
 
M.v.h.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:49
Hvis man har dropouts med sin Squeeze:
- check logfil på din router; er der genstarter? andet?
- Hent Ekahau_HeatMapper til din bærbar og check hvilke andre trådløse netværk de er i nærheden; hvilke kanaler bruger de og vurder deres styrke... hvilken kanal bruger din router?


Redigeret af slate - 22-Marts-2010 kl. 23:44
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
heuzen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:53
@henrik_b
 
Ja, du har egentlig ret, men jeg kan ikke lade være med at sige: tak, far! Håber ikke, at du tager det ilde op... det er kun en joke! LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

- Hent Ekahau_HeatMapper til din bærbar og check hvilke andre trådløse netværk de er i nærheden; hvilke kanaler bruger de og vurder deres styrke... hvilken kanal bruger din router?
 
ALternativt kan man hente dette lille program, som kan det samme - uden registrering. Wink
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu