|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
synes egentlig også det var en fair anmeldelse, tog dog selv den tivoli mands billige genvej.
købte 2 Apple Express enheder som udvider mit N netværk drastisk, den ene stikker i min forstærker med Optisk ud Jack og den anden ligger ude i køkkenet og er koblet til et par aktive argon højtalere.
så styrer jeg det hele med min Iphone eller kærestens touch, som kører en Apple itunes fra serveren som alligevel er online 24/7.
det fungere og giver mig 300mbit i hele hjemmet, og kostede mig 2x650 kr for 2 zoner.
dog bruger hun faktisk lappy´en mere til at styre med, både med airfoils og hendes itunes, fordi hun tit arbejder, og hun synes faktisk det er lettere at styre end over ipod´en.
så hun ville aldrig bryde sig om Sonos pga den lille brugerflade, med mindre det var en IPAD med sonos fladen.
Men jeg må indrømme
Har selv arbejdet med den sqeeze remote som min onkel købte, Sonos systemet er 100x bedre, at han så har byttet det med sådan en mærklig dansk produceret skærm der kører alt over internettet købt i fona, aner jeg ikke hvad jeg skal sige til.
det er nok det værste og mest ustabile produkt jeg nogensinde har set.
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
![]() |
TouchDiva - lort og lagkage.
Min onkel har en. Syns den er alle tiders. Nænnede ikke at give ham min ærlige mening om produktet.
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Det lyder som en touchdiva.
|
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Rent betjeningsmæssigt vil Squeezebox'en være mere besværlig at betjene pga. hjulet man skal dreje på frem for Sonos's nye Touch remote (kunne man jo tydeligt se da han skulle søge efter et nummer). Ting er blevet lettere med iPeng - også at styre lyden i flere rum. Men pt. har Logitech ikke en Touch remote de kan tilbyde, og derfor vil Sonos være lettere at betjene - out-of-the-box. Og det vil opsætningen også være da Sonos ikke kræver at man installere server software for at virke.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
Jeg tror du rammer rigtigt. Personligt er jeg af den holdning, at jeg ikke kan tage Sonne og hans program seriøst. specielt 4 ting springer i øjnene: 1. Hans evige jagt på billige hdmi kabler, forklar for helvede hvorfor der er prisforskel, og hvad 1.2-1.3 og 1.4 er. 2. Kæmpe fan-boy af mac. Det er cool nok, de laver nogle lækre ting. Men come on, det er ikke et eller andet gud har sendt ned til jorden. 3. Hans sammenligning af Xbox og ps3 som mediecenter. Der fik xbox en på trynen, fordi der ikke var nok film i deres zune afdeling. Med lidt indsigt, ville han vide at det var blevet åbnet ca. en uge før, og microsoft havde lovet, at det ville blive udvidet, hvilket det er blevet. 4. Anmeldelse af Philips 21:9 tv, seriøst, gas da lige ned! Der var næsten ingen grænse for, hvor fantastisk det var, at tvet hjalp med at at indstille sig selv. Og så fik entusiaster en på kassen, fordi de går op i billedekvalitet. Smæk da lige din egen målgruppe. punkt 4 er faktisk grunden til at jeg hiver et citat frem. Jeg syntes det er noget skidt, at et teknologi program, handler mere om hvor nemt det er at bruge, og hvor billigt det skal være. Frem for hvor meget det kan, og hvor godt det er. Jeg mangler altså fokus på kvalitet og features, frem for pris, design og ekstrem brugervenlighed. Der er vel for fanden ingen, som ser den type programmer, som køber et dyrt produkt, af den grund at det er nemt at bruge! Eller hvad? For mig at se, så er programmet udelukkende for familien danmark, og ikke seriøse entusiaster. |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Og hvis nu familien Danmark + den lidt gadget-interesserede (altså ikke fuldtidsentusiasten) er målgruppen, hvorfor er det så et problem?
Bare fordi noget handler om gadgets, teknik og hi-fi behøver det jo ikke nødvendigvis at være for entusiaster.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
baekgaard -
![]() ![]() ![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
Jeg syntes heller ikke at det er et problem! Men det er til gengæld et problem, at man nærmest latterliggør entusiaster. Det er trods alt dem der bærer markeder frem. Problemet er også at man i kampen for at finde familien danmark, vælger at overse vigtig fakta.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Ja, for ofte æder den "dumme" forbruger råt, hvad der fremkommer/påståes i dén slags udsendelser. Ligesom når "TÆNK" har haft udført (købt) tests, så tror den almindelige forbruger, at en testvinder i "TÆNK" altid er et godt produkt/det bedste!
Geeeez, bare se hvor mange som mener at fordi noget har fået en "EISA", så er dét det bedste....
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Sonnes vurdering af det to produkter var nogenlunde rimelig.
Han kunne måske godt lige have gjort lidt mere ud af prisforskellen, som er enorm hvis man indregner flere Sonos-fjernbetjeninger. Og det er man ihvertfald nød til at have hvis man ikke er ungkarl og altid går rundt med remoten i lommen.
Mine unger ville være kede af hvis vi kun havde et sted i huset at styre musikken på deres værelser. På deres Boom styrer de det selv direkte eller på medleveret remote. Mht. til hans demonstration af hvor "besværligt" det var på squeezebox at sætte en enhed til P1 og en anden enhed til P4, så trykker han faktisk mange flere gange på Sonos fjernbetjeningen ![]() og igen, på Sonos er han nød til at gøre det på remoten på squeezebox ville man typisk betjene den ene enhed lokalt enten via dens panel eller dens egen remote - og så skal man jo ikke ud i hovedmenuen og skifte enhed ![]() |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg ved ihvertfald at der findes en enkelt inde på Squeezebox' eget forum. Så vidt jeg husker var der to grunde til hans skift. Sonos kunne ikke det han havde behov for i forhold til interaktionen med musikken. Altså pga Squeezebox' fleksibilitet. Og desuden var han ikke tilfreds med lydkvaliteten. (så vidt jeg husker).
Men der er nok langt imellem dem. (Man kan så også sige at når først man har sat mindst 8,5k i et to-zoners setup (bundle250) så er man indfanget
![]() |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Hehe, Det kræver præcist ét tryk på en Squeezebox Radio eller Boom at sætte sin yndlingsstation på. Hurra for preset-knapper
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |