recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY 40"   HX700 Vs. NX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY 40" HX700 Vs. NX800

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Spacepimp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 14:19

Jwin, jeg basere det ud fra at modellen på nuværende tidspunkt ingen leveringsdato har hos sony, og at den heller ikke er i vores kartalog der lige er kommet ud, og i denne er ellers alle modellerne, bl.a. BX serien som er en budget model...

Jeg ved det ikke med sikkerhed men det er min formodning omkring dette :)
Arbejder i Sony Center Kolding.
Mine meninger er mine egne, og representere nødvendigvis ikke Sony's.
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Spacepimp Spacepimp skrev:

NX800 er Edge LED (LED lysdioder som sidder hele vejen rundt i rammen), HX700 er CCFL (Lysstof rør om du vil).

Der sidder, ud fra alt den viden jeg har fået (Tim Page, specs osv.), IKKE samme panel i disse to. NX serien har integeret WIFI, HX er WIFI ready dvs. der skal købes Sonys WIFI USB pen til denne, og det SKAL være deres pen.

Jeg har haft begge stående derhjemme, og selvfølgelig i butikken, min holdning til de to holder jeg for mig selv da den måske ikke vil virke neutral, men en ting er sikkert NX modellen er klart det flotteste TV (møble) til dato jeg har set, især prisen taget i betragtning. Her tænker jeg i forhold til andre kendte design producenter...

tak for svar

det vigtigste for mig er at skåne mine øjne, da jeg har fået svejser øjne af en plasma skærm
og fik af vide i en butik at HX700 (lystofrør) er mildest for øjenene i forhold til NX800 (edge led)

mvh
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 23:24
svejser øjne af en plasma skærmLOL
den har jeg godt nok ikke hørt før.
men en butikskontrast på et lcd lyser da mere end solen i sahara.
hvordan skulle den kunne skåne dine øjne
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 12:11
og du har ellers hørt og set alt hvad der er denne "lille" verden ??

så må du jo næsten være en professor af en slags
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

og du har ellers hørt og set alt hvad der er denne "lille" verden ??

så må du jo næsten være en professor af en slags
Jeg forstå bare ikke hvad du mener og jeg kan ikke se en lcd skulle være mere skånsom for ens øjne

Redigeret af xcardman - 02-April-2010 kl. 12:16
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 12:17
Iden du køber skal du være opmærksom på, som andre nævner, at denne model har meget glossy skærm !

http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA&feature=player_embedded

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 12:39
Alle skærme, om det er LCD eller Plasma, kan indstilles til at levere billeder som "svejser øjnene"

Det handler i bund og grund om hvordan Tv'et er indstillet. Panasonic er jo f.eks. begyndt at markere sig ret kraftigt den negative vej, med meget forkerte og overmættede farver, f.eks. i forbindelse med deres standardindstillinger, f.eks. typisk med den dynamiske indstilling, og til forveksling, kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst. I tidligere generationer var det ikke så slemt.

Det kunne være, at Plasmaboy som så mange andre, har set skærmene i butikken med standardindstillinger, og sammenligner deraf, og derfor konkluderet som han gør, men det giver så bare ingen mening, for det er ikke måden at vurdere skærme på. Ofte hører vi folk, som fejlagtigt konkluderer en masse vrøvl om LCD, efter hvad de ser i butikkerne, nu er det så bare Panasonic som sikkert står for skud, fordi den er blevet sammenlignet ud fra et uheldigt og forkert grundlag, men eksistensen i problemet er der.

Samsung og LG,s Plasma-modeller er ej heller foruden kritik, så det er ikke et decideret LCD-Fænomen, selvom LCD-Producenterne bærer en stor del af ansvaret, og LCD-Skærme stadigvæk sætter sig på tronen (Hvem sagde Philips)
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 12:53
kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst.

Ovenstående postulat er noget sludder, og udtryk for uvidenhed og fordomsfuldhed.

Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af - det er mere plasma der har problemer med at vise korrekte farver fremfor LCD, især ved ambient light.

Ses bort fra den glossy skærm, får trådstarter et bedre all-round billede med denne Sony end med en hvilken som helst plasma.

Redigeret af JA - 02-April-2010 kl. 13:04
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst.

Ovenstående postulat er noget sludder, og udtryk for uvidenhed og fordomsfuldhed.

Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af - det er mere plasma der har problemer med at vise korrekte farver fremfor LCD.
Jeg er efterhånden træt af, at folk åbenbart aldrig læser hvad det er jeg skriver, det er sku ret træls, og så bliver jeg udstillet, og skal kaldes for uvidende. 

"Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af"

Det er jo præcis det jeg skriver, kan du ikke læse? Jeg har efterhånden mange gange ytret, at man ikke skal vurdere en skærm med butiksindstilling, og har været én af de få, som har forsvaret LCD, netop blandt andet af denne grund, men jeg skal stadigvæk kaldes fordomsfuld. Jesus Christ.

"kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst."

Min pointe er, hvis jeg endnu engang skal skære noget ud i pap, at mange LCD, såvel som Plasma-Skærme typisk leverer forfærdelige billeder med standardindstillinger. Jeg kommenterede blot, at man til forveksling godt kunne snævre Panasonic's Plasma-modeller ind i denne kategori, og sammenligner så blot med flere LCD-Skærme i Dynamisk indstilling, deraf udtrykket "LCD når det er værst".

Det sidste du skriver i dit indlæg, gider jeg ikke diskutere.

Redigeret af vasif - 02-April-2010 kl. 13:42
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 13:35
Citat af JA:
Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af - det er mere plasma der har problemer med at vise korrekte farver fremfor LCD, især ved ambient light.
Mage til vås skal man lede længe efter Pig
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2010 kl. 23:21
Nu bliver jeg nødt til at spørge;

på et forum hævdede en fyr, at Sony i deres 2010 lineup vil gøre det muligt, kun at købe de høje modeller (700, 800 etc.) i forhandlere, og ikke på nettet.

Er det en and?

Og ps, det var efter d. 1 april Smile

Redigeret af Novatic - 02-April-2010 kl. 23:21
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 10:59
Jeg er lidt lun på HX 700 som er Sony Cinema serie. Der er flere der mener at den har bedre billede end NX modelle og at selve panellet ikke skulle have problemer med bleeding og eller clouding. Nogle der har fået et? Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu