|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Spacepimp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
Jwin, jeg basere det ud fra at modellen på nuværende tidspunkt ingen leveringsdato har hos sony, og at den heller ikke er i vores kartalog der lige er kommet ud, og i denne er ellers alle modellerne, bl.a. BX serien som er en budget model... Jeg ved det ikke med sikkerhed men det er min formodning omkring dette :)
|
|
Arbejder i Sony Center Kolding.
Mine meninger er mine egne, og representere nødvendigvis ikke Sony's. |
|
![]() |
|
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
tak for svar
det vigtigste for mig er at skåne mine øjne, da jeg har fået svejser øjne af en plasma skærm
og fik af vide i en butik at HX700 (lystofrør) er mildest for øjenene i forhold til NX800 (edge led)
mvh
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
svejser øjne af en plasma skærm
![]() men en butikskontrast på et lcd lyser da mere end solen i sahara.
hvordan skulle den kunne skåne dine øjne |
|
![]() |
|
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
og du har ellers hørt og set alt hvad der er denne "lille" verden ??
så må du jo næsten være en professor af en slags
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Redigeret af xcardman - 02-April-2010 kl. 12:16 |
|
![]() |
|
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
Iden du køber skal du være opmærksom på, som andre nævner, at denne model har meget glossy skærm !
http://www.youtube.com/watch?v=V0Yyh2F44hA&feature=player_embedded |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Alle skærme, om det er LCD eller Plasma, kan indstilles til at levere billeder som "svejser øjnene"
Det handler i bund og grund om hvordan Tv'et er indstillet. Panasonic er jo f.eks. begyndt at markere sig ret kraftigt den negative vej, med meget forkerte og overmættede farver, f.eks. i forbindelse med deres standardindstillinger, f.eks. typisk med den dynamiske indstilling, og til forveksling, kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst. I tidligere generationer var det ikke så slemt. Det kunne være, at Plasmaboy som så mange andre, har set skærmene i butikken med standardindstillinger, og sammenligner deraf, og derfor konkluderet som han gør, men det giver så bare ingen mening, for det er ikke måden at vurdere skærme på. Ofte hører vi folk, som fejlagtigt konkluderer en masse vrøvl om LCD, efter hvad de ser i butikkerne, nu er det så bare Panasonic som sikkert står for skud, fordi den er blevet sammenlignet ud fra et uheldigt og forkert grundlag, men eksistensen i problemet er der. Samsung og LG,s Plasma-modeller er ej heller foruden kritik, så det er ikke et decideret LCD-Fænomen, selvom LCD-Producenterne bærer en stor del af ansvaret, og LCD-Skærme stadigvæk sætter sig på tronen (Hvem sagde Philips) |
|
![]() |
|
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst.
Ovenstående postulat er noget sludder, og udtryk for uvidenhed og fordomsfuldhed. Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af - det er mere plasma der har problemer med at vise korrekte farver fremfor LCD, især ved ambient light. Ses bort fra den glossy skærm, får trådstarter et bedre all-round billede med denne Sony end med en hvilken som helst plasma. Redigeret af JA - 02-April-2010 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
"Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af"
Det er jo præcis det jeg skriver, kan du ikke læse? Jeg har efterhånden mange gange ytret, at man ikke skal vurdere en skærm med butiksindstilling, og har været én af de få, som har forsvaret LCD, netop blandt andet af denne grund, men jeg skal stadigvæk kaldes fordomsfuld. Jesus Christ.
"kunne det godt ligne en LCD-Skærm når det er værst."
Min pointe er, hvis jeg endnu engang skal skære noget ud i pap, at mange LCD, såvel som Plasma-Skærme typisk leverer forfærdelige billeder med standardindstillinger. Jeg kommenterede blot, at man til forveksling godt kunne snævre Panasonic's Plasma-modeller ind i denne kategori, og sammenligner så blot med flere LCD-Skærme i Dynamisk indstilling, deraf udtrykket "LCD når det er værst".
Det sidste du skriver i dit indlæg, gider jeg ikke diskutere.
Redigeret af vasif - 02-April-2010 kl. 13:42 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Citat af JA:
Alle TV kan indstilles til at vise overmættede farver, det kan man indstille/kallibrere sig ud af - det er mere plasma der har problemer med at vise korrekte farver fremfor LCD, især ved ambient light.
Mage til vås skal man lede længe efter
![]() |
|
![]() |
|
Novatic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2009 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Nu bliver jeg nødt til at spørge;
på et forum hævdede en fyr, at Sony i deres 2010 lineup vil gøre det muligt, kun at købe de høje modeller (700, 800 etc.) i forhandlere, og ikke på nettet.
Er det en and?
Og ps, det var efter d. 1 april ![]() Redigeret af Novatic - 02-April-2010 kl. 23:21 |
|
![]() |
|
Raskolnikov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
Jeg er lidt lun på HX 700 som er Sony Cinema serie. Der er flere der mener at den har bedre billede end NX modelle og at selve panellet ikke skulle have problemer med bleeding og eller clouding. Nogle der har fået et?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |