recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY 40"   HX700 Vs. NX800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY 40" HX700 Vs. NX800

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:17
Passer alu standen/foden fra NX på HX-serien?
Til top
Spacepimp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 15:51

ujn2. Nej foden passer til NX700 og NX800 Serien.

Arbejder i Sony Center Kolding.
Mine meninger er mine egne, og representere nødvendigvis ikke Sony's.
Til top
ujn2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 16:46
Og jeg går ud fra at det så heller ikke er muligt at få en lignende til HX?
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 21:45

Jeg tror ikke, det bliver muligt at få en fod til HX serien. HX700 er normal LCD, HX800 er uden Monolith design, og HX900 er LED, hvilket gør tv'et lidt tykkere end edge LED.

Kim
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Nu bliver jeg nødt til at spørge;

på et forum hævdede en fyr, at Sony i deres 2010 lineup vil gøre det muligt, kun at købe de høje modeller (700, 800 etc.) i forhandlere, og ikke på nettet.

Er det en and?

Og ps, det var efter d. 1 april Smile
Nej, det er ikke en and. Sony lægger helt nye strategier på bordet fremadrettet.
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2010
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2010 kl. 16:28
I bund og grund handler det vel om at man betaler ekstra for designet og en tyndere skærm. Hvis man ser på de to skærme ved siden af hinanden, så er der jo ingen tvivl om at NX skærmene ser meget flottere ud. Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men de fleste kan vel være enige om at en tyndere skærm er flottere end en tykkere. 

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Jeg er lidt lun på HX 700 som er Sony Cinema serie. Der er flere der mener at den har bedre billede end NX modelle og at selve panellet ikke skulle have problemer med bleeding og eller clouding. Nogle der har fået et? Smile

Ja det har jeg.
Jeg har dog kun haft det i en dag nu,
så kan ikke rigtig komme med plusser og
minusser endnu.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 11:08
Jamen, så må i da hellere læse denne "shoot out" test mellem netop disse to : http://www.dinside.no/840106/test-sony-kdl-nx700-og-sony-kdl-ex700
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2010
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 20:04
Fona ved Nørrebrohallen har modellerne hængende ved siden af hinanden, og her ser man tydeligt at NX800 er bedst især til HD materiale
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 11:54
Hmm, nye tanker om disse TV. Til dato var jeg i tvivl om valg af størrelse (46" eller 52"). Det er nu afgjort det skal være 52" (konen har talt). Så kommer næste udfordring. Var meget opsat på at skulle have HX800, men den findes jo ikke i 52" (ÆV). Dærnæst kigger jeg så på LX900 og HX900, men synes prisen ligger noget over budget. Så er der NX800 tilbage. Har kigget på modellen mange gange i Sony Centeret, og kan stadig ikke helt overbevise mig selv om det skal være den. Nu vil jeg først og fremmest lige se HX800 i aktion, og så vil jeg afgøre om der indgås kompromis ved at vælge 52NX800 (udover manglende 3D)  frem for 46HX800.

Som sidebemærkning kan jeg tilføje, at jeg har set Panasonics TX-P50V20 og TX-P50VT20, og jeg er meget imponeret over deres sortniveau og naturlige billedgengivelse. Stadig er jeg træt af bagudvendte stik, og deres design på tv'et, men prisen på dem er attraktiv. Fik også oplevet 3D for første gang, og for mit vedkommende føltes det en anelse anstrengende for øjnene, ligesom at have fået lidt for stærke briller på. Kan ikke være rart efter 90 minutter film. Ellers opleves 3D billedet meget skarpt og dybdevirkningen er rigtig god.
Blu-ray
Film
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Hmm, nye tanker om disse TV. Til dato var jeg i tvivl om valg af størrelse (46" eller 52"). Det er nu afgjort det skal være 52" (konen har talt). Så kommer næste udfordring. Var meget opsat på at skulle have HX800, men den findes jo ikke i 52" (ÆV). Dærnæst kigger jeg så på LX900 og HX900, men synes prisen ligger noget over budget. Så er der NX800 tilbage. Har kigget på modellen mange gange i Sony Centeret, og kan stadig ikke helt overbevise mig selv om det skal være den. Nu vil jeg først og fremmest lige se HX800 i aktion, og så vil jeg afgøre om der indgås kompromis ved at vælge 52NX800 (udover manglende 3D)  frem for 46HX800.

Som sidebemærkning kan jeg tilføje, at jeg har set Panasonics TX-P50V20 og TX-P50VT20, og jeg er meget imponeret over deres sortniveau og naturlige billedgengivelse. Stadig er jeg træt af bagudvendte stik, og deres design på tv'et, men prisen på dem er attraktiv. Fik også oplevet 3D for første gang, og for mit vedkommende føltes det en anelse anstrengende for øjnene, ligesom at have fået lidt for stærke briller på. Kan ikke være rart efter 90 minutter film. Ellers opleves 3D billedet meget skarpt og dybdevirkningen er rigtig god.

Tror også du skal kigge på den dyre HX900 hvis du vil på niveau med PanaVT20/V20 mht rå billedkvalitet på 2D . Forventer forøvrigt slet ikke noget LCD baseret 3D matcher plasma her i første generation . .

Er Samsungs og Panasonics USB recording ikke en lidt mere tiltrækkende feature end noget af det Sony tilbyder ?

Sidste år blev Sonys Z-serie rost for deinterlacing - evnen til SD - hvilket de måske stadig er lidt førende med i bla 800 serien ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger