recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HenrikKH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SONY AF8 HBO, Netflix og Chromecast
    Sendt: 15-September-2019 kl. 20:59
Hej Jungs

Jeg vovede springet fra Panasonic til sony. Men det er noget af en skuffelse. Især at apps tilsyneladene har deres eget liv. HBO og Netflix virker ON/OFF. Jeg kan ikke caste til chromecast fra PC. Jeg kan se TV'et på min Iphone, men ej heller der caste. Er det kun mig der ikke kan få bæstet til at virke?

Hilsen Henrik
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 21:42
Nagash må på banen hér, eftersom det iflg. ham, ikke kan passe at der er noget galt med Android TV.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 21:56
jeg har ikke oplevet de problemer på af8
Til top
HenrikKH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 22:11
Fjernsynet er kablet, og forbindelsen til nettet er ok. Jeg kan fint bruge dr.dk, men HBO og Netflix virker ikke.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 22:19
hvilken Android version ?
Til top
HenrikKH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2019 kl. 22:35
Slukkede på stikkontakten. Nu virker HBO og Netflix, men CA modulet kan TV'et ikke læse nu.. HBO appen på Iphone kan stadig ikke caste til TV'et
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 04:39
Oprindeligt skrevet af HenrikKH HenrikKH skrev:

Er det kun mig der ikke kan få bæstet til at virke?


Har selv sådan et TV i soveværelset (forbundet via 5 Ghz WiFi - aktuelt installeret OREO). Det har altid virket perfekt og fejlfrit på alle de apps jeg har haft installerede på det inkl. Netflix, HBO, YouTube, DPlay, ViaPlay,DRTV, TV2Play, YouSee app, HayU, MUBI, TvMosiac, VLAN player, Kodi mv. ...og det caster fint fra både Android og Windows enheder (har ingen iOS enheder, så har ikke prøvet)

Så selv om det næppe er dig den er gal med, så lyder det oplagt til at det dit specifikke TV der er defekt. Det tyder jo på at der er ret grundlæggende problemer når du også yderligere har problemer med CAM modulet
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 07:47
Det er en generel fejl, at HBO ikke kan caste til indbygget Chromecast.

Helt generelt bør man som dansker gå en bue udenom indbygget Chromecast efter min mening. Den er låst til 60Hz, så alt dansk og europæiske indhold vil hakke pga. konverteringen fra 25/50 til 60Hz.

Køb Apple TV 4K og tilslut dit TV. Fjernbetjeningen hertil kan tænde, slukke og justere lydvolumen på TV'et. Jeg tror ikke, at du vil kigge dig tilbage herefter.


Redigeret af Rasmus Larsen - 16-September-2019 kl. 07:47
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er en generel fejl, at HBO ikke kan caste til indbygget Chromecast.
Siden det er dig der siger det er jeg parat til at godtage at det kan have været et issue for nogle. Vil bare påpege at jeg aldrig har oplevet problemer med at caste HBO på soveværelsets AF8 - I starten, da jeg ikke havde flere enheder til overs at registrere TV'et med hos HBO, castede jeg altid HBO på det - og det kan jeg fortsat uden problemer, nu hvor jeg har registreret TV'et som den 5 enhed. Det eneste jeg nogensinde har oplevet problemer med at Caste har været TV2 Play, da cast ville åbne TV2 Play appen på TV'et der ikke var registreret som enhed hos TV2 play (igen grundet mangel på at kunne registrere over 5 enheder). Men efter sletning af appen på TV'et caster TV2 play uden problemer
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Helt generelt bør man som dansker gå en bue udenom indbygget Chromecast efter min mening. Den er låst til 60Hz, så alt dansk og europæiske indhold vil hakke pga. konverteringen fra 25/50 til 60Hz.

Køb Apple TV 4K og tilslut dit TV. Fjernbetjeningen hertil kan tænde, slukke og justere lydvolumen på TV'et. Jeg tror ikke, at du vil kigge dig tilbage herefter.

Enig, mht match af framerate. Men indbygget ChromeCast er jo i den forbindelse ikke et hak værre end smart-tv platforme generelt - så skulle man jo også tilsvarende rådes til at gå en stor bue uden om enhver smart-tv platform

I øvrigt kan det hvad framerate angår på formentligt(?) rigtigt mange forskellige TV betale sig at starte DRTV via HbbTV funktionen, frem for inde i smart-tv menuens 60 Hz, da de så forbliver i 50 Hz mode under DRTV afviklingen. Selv min Panasonic DMR-UBC80 opfører sig sådan mht. HbbTV.

Redigeret af TBC1 - 16-September-2019 kl. 19:37
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
HenrikKH Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 19:40
Det er "ohne ende"


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nagash må på banen hér, eftersom det iflg. ham, ikke kan passe at der er noget galt med Android TV.
Du er sgu en sjov fætter. Jeg sagde at jeg ikke kan se, hvad der er galt med Android TV fremfor de andre platforme. I det mindste har det apps til alle tjenester pånær DR, som så kan løses med Kodi.
Jeg vil samtidig lige gøre opmærksom på, at jeg ikke udtalte mig om indbygget Chromecast, for det kunne jeg aldrig selv finde på at bruge. Hvorfor dog sidde der og fumle mellem fjernbetjening og telefon, når man bare kan nøjes med en fjernbetjening.

Men hvis du mener det er så dårligt et system, så forklar mig lige et der er bedre, med apps til alt og stadig får opdateringer efter et år..? 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2019 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af HenrikKH HenrikKH skrev:

Det er "ohne ende"
Få nu lavet en reklamation på det TV - Det er åbenlyst defekt og ustabilt med alt fra CAM over internetforbindelse til smart-tv platform.

Dog først: En "broken" internetforbindelse ville dog kunne forklare mange af dine on/off oplevelser, undtagen det med CAM - Har du prøvet med WiFi for bare lige at tjekke at dit internetkabel ikke er defekt eller sidder skidt?


Redigeret af TBC1 - 17-September-2019 kl. 09:31
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu