|
Sony HPL HW-10 Projektor + lærred |
Besvar |
Forfatter | |
supermolle
Ny bruger Oprettet: 24-April-2007 Status: Offline Point: 14 |
Emne: Sony HPL HW-10 Projektor + lærred Sendt: 29-Juli-2009 kl. 13:29 |
Hej forum Så skal jeg snart til at kaste mig ud i mit nyeste projekt (en projektor i kælderen), som skal bruges til film og PS3/Wii. Kælderrummet er ca. 28m² og vil blive mørklagt ganske godt ;o). Indretningen er endnu ikke fastlagt, men jeg forestiller mig at der bliver to sofagrupper ca. 3,5-4m fra lærredet. Projektormæssigt er jeg pt. mest indstillet på en Sony HPL HW-10, da den får flotte anmeldelser (har dog ikke set den real-life). Hvis der er kommentarer/alternativer/erfaring/gode råd hører jeg gerne. Mht. lærred regner jeg med 100”-110” vil være passende. Har set på et Rammelærred fra HiVilux. Nogle der har erfaringer med disse – er kvalitet ok? Synes prisen ser interessant ud, men man får jo nok hvad man betaler for? Et spørgsmål som jeg har funderet en del over. Kan man sige noget generelt om lærredskvaliteten – altså hvilket/hvilke materialer det skal være lavet af, for at det er ”godt nok” (ved godt at ”godt nok” er relativt)? Når man læser omkring de forskelle produkter der udbydes skriver de sjældent, hvad lærredet er lavet af, hvorfor det kan være svært at sammenligne et dyrt produkt med et billigt. Håber at det giver mening? Læste i øvrigt i forummet : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62742& PN=1&TPN=3 at Ikeaboy havde haft succes med en gipspladeløsning. Kan dette anbefales og hvad vil den korrekte fremgangsmåde være? Ved godt at næste spørgsmål principielt hører til under surround/Hifi, men jeg håber at I bærer over med mig, og kommer med lidt brugbare inputs, da de fleste af jer som har et lignende setup også har noget tilsvarende HIFI udstyr. Jeg skal bruge en ny surround receiver samt et par nye fronthøjtalere (bruger eksisterende center, baghøjtalere og sony Harddisk recorder som dvd). Budgettet ligger på 5.000 – 8.000 DKK for det samlede. Jeg synes at Onkey ser fornuftige ud i dette leje. Nogle forslag inden for dette budget? Jeg takker og ser frem til at høre jeres kommentarer Mvh Thomas |
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 13-August-2009 kl. 11:31 |
Jeg har lige købt en Sony VPL HW10 og jeg er godt tilfreds.
Dog har jeg lige noget med skarpheden, som der skal arbejdes lidt med, men billdet er flot. Jeg ved ikke så meget om lærreder, men både Sony'en og Onkyo-forstærkeren kan jeg godt stå inde for. Jeg har en lille model af Onkyoen en Onkyo 605. Prøv at se, om du eventuelt kan finde en brugt. De må rimelig ofte være til salg, da der vist er mange, der bruger Onkyo forstærkere. Hvis du bor tæt på Frederiksberg kan du eventuelt se Sony'en hos mig inden køb. |
|
supermolle
Ny bruger Oprettet: 24-April-2007 Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 10:18 |
Hej Simsalabim. Tak for svaret - dejligt at høre at der er én som har fået sig en sony projektor. Jeg har lige et par tillægsspørgsmål, som jeg håber at du har tid til at besvare 1: Hvilket lærred har du? Kan det være lærredet der er skyld i uskarpheden eller tror du at det er et indstillingsspørgsmål? 2: Hvilke andre projektorer kiggede du på inden valget? De andre jeg har som alternativer er pioneer KRF-9000FD samt BenQ W6000 (skal lige siges at jeg ikke har set nogen "in action" endnu). Mht. reciever, tror jeg også selv at jeg går mod en onkyo løsning. Kan se at man få meget for pengene, men venter lige en månedstid, da de nye modeller er på vej ;o) Jeg bor desværre i det mørke jylland, så kan desværre ikke se din løsning, selvom jeg meget gerne ville - men tak for buddet. Mvh Thomas |
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 17:46 |
1. Jeg har et 16:9 motoriseret hvidt Lissau lærrede på
234 cm * 132 cm. Det er ikke lærredets skyld, at der skal arbejdes lidt med skarpheden. Jeg havde før en BenQ W10000, der stod knaldskarpt på lærredet, men den var også DLP, så det var en helt anden teknologi. Lærredet er købt hos Otto fra AV precision og der har været super service fra Lissau. Man kan dog helt sikkert også få andre gode lærreder, der er billigere eller gå helt amok og købe Steward. 2. Der er en tråd om det herinde, der hedder noget med "bedste projektor under 15.000 kr.". Den startede jeg for at få lidt inspiration herinde fra. Der er rigtig mange der anbefaler W5000 og Sanyo (den hedder vist Z3000?). Det er absolut også muligheder. BenQ W6000 havde jeg også overvejet at vente på, men da jeg havde haft nogle uheldige oplevelser med BenQ valgte jeg også den fra. Pioneer'en kan jeg se at flere ser på, men jeg kender intet til den. Jeg ved ikke om det gør vild forskel hvor nye modellerne er. Min efterhånden lidt gamle Onkyo 605 fungerer upåklageligt. Dog har den kun kostet en meget lille brøkdel af mine højttalerne, så før eller siden fortjener mine højttalere nok en noget større/bedre reciever - men nu hvor det fungerer fint, så er det jo ikke noget der haster. Held og lykke med setuppet. Med Sony'en går du i hvert fald ikke HELT galt i byen, men der er noget der siger mig, at en BenQ W5000 nok har et bedre billede - eller at jeg bare bedre kan lide billederne fra en DPL-projektor. Det afhænger så også af, om du ser regnbuer. Mvh Asmus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |