|
Sony vs JVC: Det endelige opgør |
Besvar | Side <1234 9> |
Forfatter | ||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skriver fra mobilen, så kan ikke citere ordenligt, men i første indlæg skriver du: "Den kommer fuldstændig til kort i nogle af de mørkere scener jeg har set. Billedet bliver fyldt med støj og får måske endda vertikale striber over hele skærmen." Jeg har set på min hw55 i nu over 650 timer uden at jeg har oplevet noget der minder om det du skriver. Jeg har endda set samme model hos 2 venner hvor jeg hellere ikke så noget der underbygger din oplevelse. Jeg tror også at det ville give udslag i diverse reviews eller på andre fora, hvis der var det problem. Så undskyld hvis jeg påpeger at det muligvis kan være i din opsætning. Eller måske noget i kildematerialet? JVC laver fremragende projektorer, men din sammenligning her virker ikke særligt objektivt. Det endelige opgør? Ahhh, det er vist lige at strække den ;)
|
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det er Lumagen, så er den absolut ikke perfekt, også selvom der ikke er noget der er bedre, og det er så nok noget sludder, for en projektor med en native respons som ikke behøver korrektion vil altid være at foretrække. Redigeret af stridsvognen - 12-Juni-2014 kl. 21:54 |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske er jeg bare klogere end alle de andre.
Jeg blev bedt om at lave denne sammenligning af nogle brugere her på forummet. Link. Jeg kan ikke gøre for, at min vurdering ikke falder i din smag. I calls it like I sees it, hele vejen. Havde Sony'en været bedre på samtlige punkter havde jeg skrevet det (og tigget Otto om at få lov til at beholde den). "Det endelige opgør" er et forsøg på humor. Det er også den danske undertitel til min favoritfilm Aliens. |
||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Coca-Cola vs. Pepsi Cola: Det endelige opgør.
Jeg har drukket tusindvis af Pepsi Colaer gennem tiden, fordi Pepsi er bedst; jeg har altid forsvaret Pepsi her i forummet, gerne med kontante udmeldinger uden argumentation eller dokumentation, da jeg ved at Pepsi er bedst, selvom jeg aldrig har drukket andet. Nu har jeg taget en Coca-Cola med hjem, da Pepsi var midlertidigt udsolgt. Her er min sammenligning: Coca-Cola smager forfærdeligt. Der er noget helt galt med den. Jeg er den eneste der kan smage fejlen, da jeg er klogere end de fleste og så har jeg levet af en striks diæt af det reneste Pepsi-Cola, så derfor er jeg ekstra kvalificeret til at vurdere smagen af en anden cola. Du kan ikke stille spørgsmålstegn til min sammenligning da jeg jo bare siger det, som jeg smager det. |
||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men JVC er da en knallert af en projekter der er sony da også har man først vænnet sig til en skarb og god DLP orker man ikke disse LCD projektorere ;O)
Hilsen Jonas Bojer |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har fuldstændig tabt sutten. Der er ikke tale om en decideret anmeldelse her, men i den slags undgår man jo aldrig en grad af subjektivitet; ellers ville der jo bare være tale om produktbeskrivelser. Jeg har brugt Sony'en i mindst 50 timer nu. Lampen er mere end kørt ind og det hele er professionelt kalibreret. Selvfølgelig kan jeg udtale mig om de pågældende projektorer overfor hinanden, selvom du skulle have brugt Sony'en ti gange så meget.
|
||
Jonas Bojer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg syntes testen er fin, men fik du testet mørk niveau ved samme lysstyrke altså sonye var skruet ned ? Hilsen Jonas Bojer |
||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan skal jeg gøre det? Min JVC er i England og jeg har ingen mulighed for at måle lysstyrke alligevel. Det er ikke noget jeg har fundet på, at JVC vinder på kontrast...
|
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er kun en måde at være sikker på hvad der er op og ned, det er at smide Lumagen i skuffen, og kalibrere begge maskiner bedst muligt med de options de nu har, så er den fejl faktor aflivet.
Det kunne være spændene at se det der støj du beskriver, screenshots, og uploade din lumagen kalibrering, så kan jeg se hvor meget korektion der er. Især ved lav IRE. Og hvordan din kalibrering opføre sig på et andet display. Selv den mindste smule CMS korektion i en Lumagen forringer billedet på et display der ingen digital korrektion har overhoved. Det vil du opleve hvis du har et analog display, og bare ændre en værdi og sammenligner CMS on off. Det betyder ikke at det ikke er at foretrække på en projektor der ikke selv kan finde op og ned i hvad der skal være hvor. |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
nu har jeg selv testet begge maskiner inden køb ( uden Lumagen scaler )
Og JEG syntes at kontrasten er det eneste punkt , hvor JVCen er bedre end Sonyen. Derfor valgte jeg Sonyen ( jeg havde valget ) Hvis min skærm havde været mindre ( lys nok i JVCen ) samt at Lumagen scaleren fulgte med. Havde jeg uden tvivl valgt JVCen. Mine oplevelser af shadow detail og lign , kan ikke sammenlignes med dine oplevelser , netop på grund af scaleren Jeg har dog ALDRIG set støj eller lign i det sorte. Jeg bruger ikke DI |
||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen der har sammenlignet drift stabilitet på JVC VS SONY ?
Levetid på pære, overordnet levetid, temperatur drift under fremvisning/ kalibrerings stabilitet. Osv. Osv. Kontakt service værkstederne og spørg til reklamations % Eller er man lykkeligere hvis den type overvejelser ikke finder sted, og man overlader kalibrering osv, til andre, som har andre interesser, og man ikke selv for forståelse for hvad der fåregår bag scenen.?
|
||
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt at læse om dine oplevelser mellem de to.
Hvis man har behov for at køre lamperne i high mode (som er et must på JVC'en hvis man vil nærme sig det lys Sony'en leverer selv i low mode), skal det måske lige nævnes, at blæserforskellen så er ret stor. Sony'en siger næsten det samme i low- og highmode hvor JVC'en rykker en del op i SPL. Lige et spørgsmål: Hvis jeg havde en JVC hjemme for at sammenligne med min Sony og jeg i denne tråd skrev, at jeg så støj og striber i mørke scener på JVC'en, og at eneste grund til at ingen andre havde set dem var, at jeg var klogere end dem, ville du så sige "Ahh, jamen så er det selvfølgelig projektoren den er gal med selvom ingen andre har oplevet dette. Det kan umuligt være noget af den anden billedmanipulation der er foran projektoren der er skyld i det"?
|
||
Besvar | Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |