recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vs JVC: Det endelige opgør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony vs JVC: Det endelige opgør

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 01:45
EDIT:

Redigeret af Naiera - 15-Juni-2014 kl. 03:40
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 02:12
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Ja jeg kan jo ikke gøre andet end at konstatere hvad jeg har set. Hvis i ikke vil tro på det så lad være eller brug nogle flere bogstaver på at bortforklare det. Faktum er at jeg kigget både på HW55 og den foregående model HW50 og ingen af dem leverede det jeg ville forvente af en 25k projektor. Som sagt benægter jeg ikke at de kan være gode, Jeg har bare til gode at opleve det.

Selvfølgelig kan JVC eksemplet ikke bruges til bevise noget som helst omkring Sony, og det var heller ikke meningen. Det var for at pege på at det problemet med sample variationer ikke er ukendt i projektorer med tilsvarende teknologi og prisklasse, så det er altså ikke noget jeg har taget lige ud af den blå luft.

Som sidebemærkning vil jeg da lige indskyde at jeg finder det lidt besynderligt at der bliver brugt så meget krudt på invalidere mig når nu jeg rent faktisk har rykket mit korpus ned til forhandleren og set dem selv. Det er lige præcis det man altid får tudet ørerne fulde af at man skal, men når man så ikke lige får den "korrekte og forum-godkendte" oplevelse så begynder violinkoncerten.

Du basere din viden på en projektor du ikke selv har sat op. Du ander intet om hvordan forhandlerne har sat den op. Men du mener stadig at det vejer tungere en alverdens målinger , på Gud ved ikke hvor mange forskellige projektore.
Noget helt andet - det her falkeøje du har ang korrekte farver. Hvor har du det fra?. Det kræver typisk et panel , man er vant til at se på, som HAR korrekte farver. Hvor er referencen ellers? Men ved måske hvordan det skal se ud.
Det eneste tuderi jeg kan høre . Kommer fra dig selv. Din erfaring er baseret på en projektor , i en forretning. Og du har ikke den fjerne ide om den var sat korrekt op....come on.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 03:12
Lad nu være med at vende det på hovedet. Jeg har ikke sagt at jeg har falke øje eller at jeg kan kalibrere uden meter eller andet tåbeligt pjat. Jeg har skrevet at dem jeg har set ikke havde en farvegengivelse som jeg ville tillægge en kalibreret projektor til 25k. At konstatere at der er noget galt med farverne kan man altså godt uden nødvendigvis at have et referencepanel stående. Hvis du ikke mener man kan det, så kan jeg slet ikke se hvorfor du i det hele taget bekymrer dig om det.
Det er jo heller ikke det samme som at udpege præcis hvad der er galt eller eller at sætte tal på hvor lang man er fra. Uanset hvad du end mener man kan se eller ikke se, så kommer man stadig ikke uden om at de begge havde synlige konvergensfejl. Det mener jeg helt enkelt ikke hører til på et display i den prisklasse. Uanset om det så er en Sony, JVC eller Epson

Udover det, kan jeg ikke gøre ved et mine oplevelser ikke stemmer overens med hvad du mener de burde have været, så det vil jeg sådan set blæse på.

Redigeret af dpny - 15-Juni-2014 kl. 03:16
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 10:07

Lad nu være med at vende det på hovedet. Jeg har ikke sagt at jeg har
falke øje eller at jeg kan kalibrere uden meter eller andet tåbeligt
pjat. Jeg har skrevet at dem jeg har set ikke havde en farvegengivelse
som jeg ville tillægge en kalibreret projektor til 25k. At konstatere at der er noget galt med farverne kan man altså godt uden
nødvendigvis at have et referencepanel stående. Hvis du ikke mener man
kan det, så kan jeg slet ikke se hvorfor du i det hele taget bekymrer
dig om det.
Det er jo heller ikke det samme som at udpege præcis hvad der er galt eller eller at sætte tal på hvor lang man er fra. Uanset hvad du end mener man kan se eller ikke se, så kommer man stadig ikke uden om at de begge havde synlige konvergensfejl. Det mener jeg helt enkelt ikke hører til på et display i den prisklasse. Uanset om det så er en Sony, JVC eller Epson

Udover
det, kan jeg ikke gøre ved et mine oplevelser ikke stemmer overens med
hvad du mener de burde have været, så det vil jeg sådan set blæse på.

dine oplevelser stemmer ikke overens med ALLE andres oplevelser ( samt målinger ). Når en peger på alle andre, og siger at det er dem det er galt med , og ikke mig - Hvem er så fjolset.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

dine oplevelser stemmer ikke overens med ALLE andres oplevelser ( samt målinger ). Når en peger på alle andre, og siger at det er dem det er galt med , og ikke mig - Hvem er så fjolset.

Ej nu stopper du. Jeg har netop ikke skrevet at alle andre tager fejl. I mit første indlæg på side 7 kommenterede jeg jo på at min oplevelse har været anderledes end hvad andre har rapporteret og kom med et bud på hvad det kunne skyldes. Det er ikke det samme som at påstå at alle andre tager fejl. Det koncept er åbenbart uhyre vanskeligt at forstå eller så provokerende for dig at du går totalt i baglås og begynder at svine folk til. Jeg gider sådan set ikke deltage mere i denne tråd, men du kan starte bilen og tage ind på Åboulevarden og kigge efter selv.

Redigeret af dpny - 15-Juni-2014 kl. 11:27
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 14:45
Endelig med JVC X30 igen, er konklusionen temmelig enkel: Jeg foretrækker helt sikkert JVC.

Jeg savner ikke al den lys som Sony'en har. Det var rigtig fint, men en JVC-lampe med ca. 450 timer på, har rigeligt.

Kontrast og sortniveau er virkelig som nat og dag, på de to projektorer. Sony'en har som helhed et rigtig godt billede, men JVC'en har et der er bedre.

Eventuel bedre skarphed Sony'en havde er ikke det store tab; hvis materialet virkelig er skarpt (f.eks. Ender's Game på Blu-ray), så er JVC'ens billede også rigtig, rigtig skarpt at kigge på.

JVC'en "kræver" selvfølgelig en scaler. Heldigvis fås Lumagens mindste for 14k, så hvis man virkelig vil have et setup man kunne farvekorrigere en film på, så er det ikke helt udenfor vi normale menneskers økonomiske formåen. Hvor Sony'ens havde en gennem kalibrering havde en gennemsnitlig deltaværdi på 1.0, var JVC'ens 0.7, efter kalibreringen i søndags.

JVC'en er også klart det mere gennemførte produkt. Med maskinstyret linse, bedre fjernbetjening, bedre menuer og den slags, kommer man væk med et noget bedre helhedsindtryk, hvis vi kigger ud over billedkvaliteten. Med nogle af de valg, Sony har foretaget i konstruktion af fjernbetjening, opsætning af menu og deslige, så kan det godt undre lidt, at de har formået så god og relativt billig en projektor. Dele af produktet virker gennemsyret af inkompetence.

De to projektorer "larmer" omtrent lige meget. Larm i citationstegn fordi ingen af dem rent faktisk larmer. De kan høres, men ikke mere. Sony "larmer" en lille smule mindre. Vist nok.

Nej, Sony HW55 er ikke dårlig. Slet ikke. Det er en god projektor, som jeg sagtens kunne "nøjes" med. Har man brug for et lærred over 110", så kommer Sony'ens ekstra lys til rette. Jeg har dog 108" her, og jeg er sikker på, at JVC'en godt kunne klare 110 og lidt mere, uden de store problemer.

Redigeret af Naiera - 10-September-2014 kl. 20:26
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 16:44
Jeg bruger min X35 (kalibreret af den Otto) sammen med et 120" lærred i 21:9 med en billedbredde på 280 cm
Jeg savner ikke lysstyrke
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 16:57
Vår opmærksom på at Lumage Radiance processoren har en del negativ indflydelse på billedet også, det er ikke kun en win win situation.

Det er klart at foretrække en projektor som ikke behøver extern kalibrerings processor, da du degradere signalet hver gang det passere en processor, og pt er den helt gal med Lumagen, uvist om de kan rette det via software. Min er pt. Stillet på loftet.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 17:16
Lumagen-scaleren blev brugt på begge projektorer.

Udover det der chroma-pjat, hvad er det så, der er helt galt med deres scalere?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Lumagen-scaleren blev brugt på begge projektorer.

Udover det der chroma-pjat, hvad er det så, der er helt galt med deres scalere?

croma-pjat, uddyb gerne.?

Prøv at kig lidt på bit opløsningen, og fortæl mig hvad du ser.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 18:13
Hvorfor skal du lave en gætte konkurrence ud af det, når nu du selv kunne svare på spørgsmålet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 18:28

Hvorfor skal du lave en gætte konkurrence ud af det, når nu du selv kunne svare på spørgsmålet?

Det er bestemt ikke gætteri, det er tydeligt at se, og er nysgerrig hvorfor han kalder det noget "pjat"

Og så er det jo rart at vide om man diskutere med en der er bevidst om hvad han har mellem hænderne, eller om han bare har hørt salgstalen og slugt den ukritisk.

For det meste er sådanne ting give and take, så man mister noget for at få noget, men sjældent er der nogen der har sat sig ind i hvad de mister.

Det har dog taget mig nogle år inden jeg har fundet ud af hvor begransningerne var begravet, men fra første dag jeg satte den til fik jeg en flad fornemmelse hver gang den var sat i min kæde. 

Den kan massere af ting, og du kan helt sikkert tweake en kalibrering til at måle bedre, og jeg siger ikke at en JVC projector ikke overordnet performer bedre, alt efter hvad man har af smag med en Lumagen kalibrering.

Så inden jeg komentere nærmere vil jeg meget gerne lige vurdere om der overhoved er nogen der har studeret hvad der foregår, ellers er det bedst bare at lade dem der ikke vil vide være i fred.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu