recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vs JVC: Det endelige opgør
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony vs JVC: Det endelige opgør

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 20:25
Som sædvanligt er det umuligt at få en forklaring ud af dig. Det er til at blive tosset af. Som dpny siger, så kunne du jo bare svare på spørgsmålet, i stedet for at holde informationerne for dig selv.

Jeg synes ellers det var ret tydeligt hvad jeg refererede til, med "chroma-pjat". Lumagens scalere lukker stadigvæk ikke korrekt chroma-upsampling igennem, selv efter en del firmware-opdateringer, som ellers nævnte chroma specifikt. Du har selv skrevet om, at de har et problem med chroma-upsampling.

Så det problem kender jeg til. Du skriver, at den "har en del negativ indflydelse på billedet", og at den "pt er helt gal med Lumagen".

SÅ FORTÆL DOG HVAD DER ER GALT!

Et lille hint om bit-opløsning hjælper mig ikke en meter. Hvis ikke du rent faktisk gider dele viden, men bare hoarder for dig selv, så bland dig uden om, og lad være med at skrive, at "den er helt gal med Lumagen". Det kan hverken folk der intet ved, eller folk som jeg, der ved nogle ting men selv sagt langt fra alt, bruge til noget som helst.

Hvis min Lumagen-scaler smadrer det hele fuldstændig "pt.", så gad jeg godt se hvordan det ser ud, uden at den smadrer det hele, for det ser rasende godt ud. Både på Sony og JVC.

Hvis du rent faktisk har noget at byde ind med, så spyt ud, eller hold din kæft. Tråden her handler om Sony vs JVC.

Redigeret af Naiera - 10-September-2014 kl. 20:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2014 kl. 21:23
Der er et par af jer der skal skrue en kende ned for charmen. Skriv ordentlig i trådende til hinanden. Det her handler om vores hobby, og der er derfor ingen grund til at gå amok fordi tingene ikke går lige efter ens egen næse. Hvor svært kan det væreSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 07:47
syntes ikke at der er nogle , af de to projektorer , der har et SKARPT billede.

Da jeg havde min Sim2 D80e , og havde lånt både JVC og Sonyen hjem. Var det tydeligt at de begge manglede skarphed , i forhold til en god DLP maskine.
Så jeg vil ikke fremhæve deres skarphed på nogen måde. Da det i virkeligheden er en af deres svage sider..... i forhold til DLP.
Kan dog igen tilføje. jeg stod med valget imellem JVC og Sony. Og mit valg var Sony. Syntes generelt at billedet virkede meget mere naturligt. Og var knap så hysterisk ang kildematerialet som JVC. JVCens farver og især gamma er også laaangt fra korrekt. Faktisk driftede gammaen vild meget fra lys til mørk.
Men alle mine observationer er også gjort uden nogen extern scaler.
Hvis scaleren havde været en del af pakken , havde valget måske faldt på JVCen. Sortniveauet på JVCen , er uden sammenligning en liga for sig selv. Det vil jeg godt have haft med i Sonyen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 09:08
Nu sammenlignede jeg jo udelukkende skarphed mellem de to projektorer...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu sammenlignede jeg jo udelukkende skarphed mellem de to projektorer...


det var mere denne her kommentar jeg tænkte på


citat: så er JVC'ens billede også rigtig, rigtig skarpt at kigge på.

det er der ingen af de to projektore der er
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 12:33
Som sagt: Jeg sammenligner skarpheden på de to produkter, i forlængelse af sammenligningen fra første indlæg i tråden. Der "gik rygter" om, at Sony'en naturligt var skarpere, men det er jeg ikke helt overbevist om.

At DLP er skarpere end begge er ikke noget nyt, og heller ikke relevant for tråden her.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Som sagt: Jeg sammenligner skarpheden på de to produkter, i forlængelse af sammenligningen fra første indlæg i tråden. Der "gik rygter" om, at Sony'en naturligt var skarpere, men det er jeg ikke helt overbevist om.

At DLP er skarpere end begge er ikke noget nyt, og heller ikke relevant for tråden her.


selv har jeg ikke oplevet nogen forskel på skarpheden på de to projektor.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 15:37
Det var nok mere din formulering Naiera, det lød mere som en overordnet betragtning end en sammenligning med Sony.

Redigeret af Leviathan.jk - 11-September-2014 kl. 15:40
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2014 kl. 15:43
Måske, men det var ikke min hensigt. Jeg sammenligner kun de to projektorer her.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 18:35
Har du testet SONY VS JVC uden lumagen, og kontroleret at bitopløsningen er perfekt, brugt en gray ramp, og set croma zone plate samt croma multiburst, om de lader den fulde croma signal passere?

Og hvordan med gamma drift over tid og sammenhæng mellem temperatur?

Hvad med kalibrerings data, hvordan performer de med de medfølgende justering muligheder i projectorene?

Og ikke mindst, hvordan opløser de et 1:1 on off luma signal horisontalt/ vertikalt.?

Lumagen roder rundt i bit opløsningen, nogle spring er ikke opløst, og nogle generere en linie imellem gradueringerne, ses tydeligt på en gray ramp, hvor du optimalt vil se hvert step fra 16-235.

Hvis du sammenligner croma multiburst direkte fra en reference afspiller, 1080P 24hz pure direct ud, og gennem Lumagen ses det tydeligt at der sker ting og sager.

Og de nævnte problemer er med deaktiveret CMS 1080P 24hz 4:2:2 ind og ud.

Og hvordan har du sat game mode og dither i din Lmagen.?



Redigeret af stridsvognen - 12-September-2014 kl. 18:37
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu