|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
topoulsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Hej Jonas. Den virker ikke.....har prøvet... Læste i et engelsk link, at Microsoft Media Player 11 har indbygget DLNA software, og det har i dette øjeblik fundet følgende, når man går ind og aktiverer fildeling: BRAVIA KDL-40W5500.....herligt... Til Duelund..tak for linket, men jeg skal lige lidt mere med MS player 11 først |
|
![]() |
|
jimsim ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Topoulsen, det lyder super godt. Må lige få tilsluttet tv'et til nettet i morgen. Kan efter dit hint godt se at Medie Player 11 har funktionen, super. Nu må vi se hvordan det fungere. Hvordan har du tilsluttet dit tv? bruger du kabel? eller findes der noget smart så man kan tilsluttet tv'et trådløst? |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
hvordan fungerer denne funktion ,de film man har på maskinen ,kan de ses i en liste på tv´t eller hvordan kører man dette system
|
|
![]() |
|
topoulsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Ja, alle filer kan vises på TV ligesom når du bladrer i biblioteker på PC. Jeg har dog lidt problemer med at få film til at afspille. Mediaplayeren melder fejl, når jeg vil søge i filmbibliotekerne. Håber en af jer derude har et løsningsforslag. |
|
![]() |
|
![]() |
og til Jimsim: Jeg bruger PDS-kabel. Er ikke klar over, om man evt. kan bruge en USB-dongle.....tror det ikke....
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder interesant ,hvilket styresystem kræves der af computeren tv´t skal kigge ned på ? kræves der specielle programmer på computeren det er ikke sådan at en film afspilles fysisk på maskinen men man vælger fra tv hvilke formater under støttes og i hvilke sammenhæng bruges formaterne
vedr aplicast ,der skulle iflg sony komme flere programmer man kan downloade ned i tv´t findes der noget pt man kan ligge ned i den .
side spørgsmål fåes modellen i 37" her i dk ,kan se den findes i tyskland men import tv er ikke lige sagen
|
|
![]() |
|
![]() |
På nettet er der software til både Linux, Mac og MS så alt kan lade sig gøre, men i XP og Vista er DLNA indbygget i mediaplayer 11 som tidligere nævnt De programmer Sony omtaler er små ubrugelige sager som lommeregner, verdensur mv. Meget underholdende men ikke meget værd i denne sammenhæng. Og jo, alt afspilles fra medie-serveren (DLNA-enheden) og streames til TV. Ifølge brugsvejledningen kan følgende afspilles: Billeder: JPEG Musik: MP3 el. lineært PCM Video: AVCHD, HDV, MPEG2-PS Jeg har ikke styr på, hvad de ovennævnte video-filtyper dækker over men det er da en googling værd... Håber det er til nogen hjælp. |
|
![]() |
|
![]() |
tak for svaret . jeg har en del mpeg4 filer fra canon 55 stk hvordan klarer jeg disse hvis man anskaffer sig en w5500 har du prøver rss vieweren ,sony siger den kan gå ud og tage disse service på nettet ved du om skærmen kan fåes i 37" i dk
|
|
![]() |
|
![]() |
fandt flg om AVCHD is a format for the recording and playback of high definition video. Video is compressed in MPEG-4 AVC/H.264 format, and audio is recorded in Dolby Digital.[1] AVCHD and the AVCHD logo are trademarks of Panasonic corporation and Sony corporation.[2] ********** HDV is a format for recording and playback of high-definition video on a DV cassette tape.[1] The format was developed by JVC and Sony and initially supported by Canon and Sharp ********* MPEG-2 Program Streams, also referred to as MPEG or MPEG-2 PS or sometimes just PS, are the standard format for storing MPEG-2 video muxed with other streams. This format is optimized for efficient storage, and is the basis for how DVD-Video VOBs are muxed. The format is based on MPEG-1's System Streams.
det er hvad jeg har kunne finde frem til , i oversat betydning ved jeg ikke hvad det vil sige
|
|
![]() |
|
hors ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-April-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Har nu tilsluttet min 37W5500U (UK model) og denne import model fungerer perfekt med Dansk DVB-T og boxers jydske mpeg4 kanaler. Jeg tror ikke SONY laver forskellig firmware til europa for der er dansk menu og alle kanalers undertekster fungerer. Jeg har lige installeret TwonkyMedia Server og der fungerer TV'ets DLNA fint på musik (mp3) og billeder (jpeg), men HD mpeg2 videofiler fra mit CANON HV20 er den ikke vild med, jeg skal dog snarest forsøge igen med SD indhold eller filer konverteret til AVCHD. Jeg tror dog ikke at TV'ets media afspiller har mange kræfter for skift mellem 2mb jpeg billeder tager 2 sekunder (TV er kabelforbundet til 100mbit netværket og DLNA serveren er kraftig nok) |
|
![]() |
|
Grung ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Det de fleste nok er interesserede i er om tv'et eller software på pc'en understøtter at kunne realtime transcode f.eks en .MKV fil om til et format sony'en kan æde, og om det kan gøres i et ordentligt hd format med ordentligt lyd, og kører uden problemer og uden man skal pille 600 steder for at se en film.
Hvis den kan de er det fint til mig, hvis ikke må jeg vente og se hvad samsungs kan, eller evt kigger efter en boks ala popcorn. |
|
![]() |
|
hors ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-April-2006 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Min fornemmelse er at TV'et ikke bliver god til video, den vil ihvertfald ikke kendes ved alle de videotyper som min DLNA server udstiller. Load tiden for et billede er også ofte længere end 2 sekunder, enkelte gange er den op til 7 sek, og det tolker jeg som at den indbyggede DLNA klient ikke er særlig stærk. Men måske kan kommende sw updates løse kompabilitets og performance problemer. Jeg beholder ihvertfald TV'et. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |