recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W5500 Dlna
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony W5500 Dlna

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
svarrenabe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 08:44

Har fået mit 46W5500 sat op, og indtil videre er jeg noget skuffet over DLNA funktionaliteten. Der er ingen guide til hvilken server man skal sætte op, og ingen hints til hvordan man bedst få lavet nogle filer der kan streames, når man endeligt har fået det til at virke.

Mediaplayer 11 er indtil videre mit bedste bud, men det er kun lykkedes mig at streame de film der er optaget med vores kamera, alt andet kan ikke ses på fjernsynet... Jeg håber virkeligt Sony har tænkt sig at lave en opdatering med enten understøttelse for flere typer filer, eller acceptere et af de stykker software der kan lave transcoding, altså konvertere filer under afspilning til et format fjernsynet accepterer.

TVet accepterer MPEG4 gennem antennesignalet, men IKKE gennem LAN stikket, det er jeg meget skffet over. Jeg kan kun tro at Sony meget snart kommer med en opdatering til dette interface, ellers er det IKKE en salgsparameter, og Applicast er KUN gejl, ikke noget man vil bruge i praksis, medmindre der bliver lavet nogle lidt mere geniale tjenester end en lommeregner og et ur! (der er lidt andet, men intet interessant)

Ud over min skuffelse over LAN interfacet er jeg dog ret godt tilfreds med TVet, jeg mangler desværre stadig mit dekoder kort fra YouSee, så indtil videre har jeg kun haft glæde af den analoge del af fjernsynet, og så en enkelt digital kanal der går direkte igennem, men det er /Live fra folketinget" og den er ikke til at bedømme noget ud fra

Jeg skal nok vende tilbage lidt senere med nærmere beskrivelse af mine oplevelser med TVet, har kun haft det i kort tid, og kan ikke give en fair bedømmelse endnu!

Hvis nogen finder guldkornene til DLNA, så vil jeg meget gerne vide det

/Jonas

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 11:27
Du burde også kunne se DR1, DR2, TV2 og DR Update digitalt uden CA-modul og kort.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 11:37

Ja, men jeg har ingen antenne i udover anteneforeningsstikket, og jeg ved ikke om det har indflydelse, der skal ikke ret meget til at tage de digitale signaler, men de er der ikke når jeg er koblet på antenneforeningen... jeg tror YouSee kortet SKAL i først, men jeg ved det ikke, jeg har ikke sat CA modulet i TVet for det gør vel ingen forskel uden YouSee kortet, gør den?

/Jonas

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 11:45
CA-modul og kort har ingen indflydelse på hvilke kanaler der findes ved en søgning. Tv'et skal under alle omstændigheder finde alle de digitale kanaler, som du har mulighed for at modtage.
Uden CA-modul og kort skal du kunne se DR1, DR2, TV2 og DR Update. Med CA-modul og kort skal du ydermere kunne se digitale udgaver af de kanaler, som du har i din analoge pakke, samt et antal bonuskanaler.

Per H. Nielsen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 11:49

hmm, der er kun folketinget, og så nogle canal plus og TV1000 som ikke har hverken billede eller lyd, men dem har jeg heller ikke betalt for, så det giver nok god nok mening, DR kanalerne er der altså ikke, kan YouSee/lokal antenneforening have lagt dem ind under den kodede kanal der kræver YouSee kortet?

/Jonas

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 12:03
Du må have noget materiale fra antenneforeningen om hvad det er for et signal, de leverer.
Du har huske at indtaste korrekt frekvens og netværksnummer, da du lavede søgningen efter de digitale kanaler?

Sony har en generel vejledning, der beskriver opsætning til YouSee:

http://www.bravia.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FF iles%2FFiler%2FDVB-C_SD_vejledning_YouSee_070928.pdf

Netværksnummer kan findes på http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=12459
Per H. Nielsen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 12:18

Klasse dkscan !, fandt lige netvæksidet fra silkeborg her:

http://yousee.dk/privat/kundeservice/tv/faq.php?id=12459

Og det var lige det der skulle til

Nu skal det så lige indstilles, 1000 tak

/Jonas

Til top
noel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 10:26
Hej

Er meget interesseret i at høre om erfaringer med DNLA
og video, mellem W5500 og DNLA på Windows mediaplayer
(eller evt alternative servermuligheder).

mvh

Noel
Sony KDL-32W5500
Sony RDR-HX710
Sony DCR-SR35
m.fl
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 13:28

hvor finder man nogle video filer til og teste dlna sammen med 32w5500

jeg kan se lyd+billed men video der siger den at den ikke kan e noget .

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2009 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af jimsim jimsim skrev:

Topoulsen, det lyder super godt. Må lige få tilsluttet tv'et til nettet i morgen. Kan efter dit hint godt se at Medie Player 11 har funktionen, super. Nu må vi se hvordan det fungere.

Hvordan har du tilsluttet dit tv? bruger du kabel? eller findes der noget smart så man kan tilsluttet tv'et trådløst?

jeg har prøvet trådløs 54mbit og lyd+billeder virker fint men video har jeg ikke fundet nogle filer og teste det med ,kører med media player 11

jeg bruger en trådløs router der er linket på hoved routeren så den boks der står ved tv´t er linket trådløs til den anden trådløse router (bridge funktion)

Redigeret af jetdirect - 01-Maj-2009 kl. 21:54
Til top
akiaki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Maj-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 16:02

Hej - efter at have hentet mange gode tips her på sitet er det lykkedes mig at komme lidt videre med noget af det der efterspørges i tråden:

Jeg har fået video til at fungere på W5500 - ikke fantastisk kvalitet - men det kører.

Det er via Twonky Media Manager og så har jeg konverteret avi.filer til MPEG2, som Sony kan genkende med WIN-avi video converter...

jeg har også prøvet WMP 11 - MP3-filerne lyder som en drøm, men MPEG2-filerne kommer ikke frem på TV'et.

Jeg hører gerne, om der er andre der får det til at køre.

Hvis der så er nogen, der kan give hints om at få det hele til at spille trådløst på TV'et - så sig lige til!

Venlig hilsen Annette
Til top
junsas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af svarrenabe svarrenabe skrev:

Har f�et mit 46W5500 sat op, og indtil videre er jeg noget skuffet over DLNA funktionaliteten. Der er ingen guide til hvilken server man skal s�tte op, og ingen hints til hvordan man bedst f� lavet nogle filer der kan streames, n�r man endeligt har f�et det til at virke.

Mediaplayer 11 er indtil videre mit bedste bud, men det er kun lykkedes mig at streame de film der er optaget med vores kamera, alt andet kan ikke ses p� fjernsynet... Jeg h�ber virkeligt Sony har t�nkt sig at lave en opdatering med enten underst�ttelse for flere typer filer, eller acceptere et af de stykker software der kan lave transcoding, alts� konvertere filer under afspilning til et format fjernsynet accepterer.

TVet accepterer MPEG4 gennem antennesignalet, men IKKE gennem LAN stikket, det er jeg meget skffet over. Jeg kan kun tro at Sony meget snart kommer med en opdatering til dette interface, ellers er det IKKE en salgsparameter, og Applicast er KUN gejl, ikke noget man vil bruge i praksis, medmindre der bliver lavet nogle lidt mere geniale tjenester end en lommeregner og et ur! (der er lidt andet, men intet interessant)

Ud over min skuffelse over LAN interfacet er jeg dog ret godt tilfreds med TVet, jeg mangler desv�rre stadig mit dekoder kort fra YouSee, s� indtil videre har jeg kun haft gl�de af den analoge del af fjernsynet, og s� en enkelt digital kanal der g�r direkte igennem, men det er /Live fra folketinget" og den er ikke til at bed�mme noget ud fra

Jeg skal nok vende tilbage lidt senere med n�rmere beskrivelse af mine oplevelser med TVet, har kun haft det i kort tid, og kan ikke give en fair bed�mmelse endnu!

Hvis nogen finder guldkornene til DLNA, s� vil jeg meget gerne vide det

/Jonas

Sjovt nok har jeg samme prob. med min samsung 7070 ang. dig. kanaler på kabeltv. Tager også kun DR update og kodede kanaler , tv1000, canal +. har kontaktet samsung support og de siger at det er kabel nettet der kører de frekvenser Tv2 , DR1 , Dr2 som er ud over standardfrekvens område.
Fik lige mit DLNR Usb dongle idag fra samsung , har lidt prob. med at få den til at snakke med min pc, nogle derhar nogle erfaringer med det?

Samsung 55"KS9005

Bose Lifestyle 520
Huawei mate 9
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu