recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony W5500 Dlna
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony W5500 Dlna

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 09:12

jsabrahamsen: "Derfor vil din film hakke i det, hver gang der er et stykke hvor båndbredden overstiger 20Mbit."

Det har jeg også observeret, når jeg bruger WD TV som kilde. Dvs. at film i FullHD = 1920x1080 kan gå i stå eller hakke. Især i scener, hvor der sker meget (f.eks. 10 tons konfetti, der falder fra en flyver).

daskino: "Hvad hvis i tillsutter en mkv film til usb stick på sony tv, kan den afspille den".

Sonyens USB-indgang understøtter kun MPEG1 video.

daskino: "hvis du streamer den (mkv'en) over ps3 server kan den så sende filen og afspille dne på tv"

Ja, men stort set ALLE video-formater skal transcodes, for at Sony'en kan vise dem.

Så endnu engang: WD TV - så kører det !

WD TV kræver ingen on-line eller off-line transcoding, ingen kraftig server-PC, ingen netværks-trafik. Optisk, transparent lyd-udgang, så evt. ekstern forstærker kan tilsluttes (DTS, DD5.1, AC3, PCM, etc.). WD'en kan dog downmixe de fleste til stereo.

WD TV forever (ca. 700 kr) excl. harddisk.

Til top
jensthomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2007
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 18:17
Jeg er nybegynder udi DLNA....: Hvad skal jeg gøre for at kunne se de billeder jeg har liggende på min PC (Vista) vha Media Player 11? Jeg har Sony 46WE5B, men DLNA delen er vel den samme som i W5500...
Til top
mrmox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 18:37
Til jensthomsen:
 
Billeder og musik vises/afspilles nemmest på Sony'en via dens USB indgang.
Så slipper man for bøvl med DLNA server og netværk.
 
Hvis du f.eks. har en 1 GB USB-stick, kan du gemme JPG-billeder og MP3-musik på denne.
Derefter propper du USB-sticken ind i siden af Sony'en og vælger denne som kilde.
Tryk på HOME knappen på TV'ets fjernbetjening og vælg USB-sticken som kilde,
henholdsvis under musik og lyd.
Voila!
 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af jensthomsen jensthomsen skrev:

Jeg er nybegynder udi DLNA....: Hvad skal jeg gøre for at kunne se de billeder jeg har liggende på min PC (Vista) vha Media Player 11? Jeg har Sony 46WE5B, men DLNA delen er vel den samme som i W5500...
 
Jeg bruger det på mit W4500 og det virker meget stabilt med WMP 11.
 
Start med at lade dit TV være tændt og på nettet.
 
Du starter WMP og skal enable Netværks funktionen. Jeg har en engelsk version, så hos mig er det flg: Tools - Options (nok Funktioner - Indstillinger på dansk)
 
På fanebladet Library vælges Configure Sharing
Sæt X i Sharing my Media
 
Herefter kommer en list en liste frem af enheder man kan give adgang til. Vælg dit TV og klik på allow/tillad.
 
Herefter skal du sørge for at dine billeder ligger i en af de kataloger der bliver scannet af WMP.
 
Herefter ser du bileder på skærmen.
 
 
Til top
jensthomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2007
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:35
Hej mrmox og PerW - takker for input. Jeg har fået DLNA delen til at virke via MP11 - uden problemer - men det er ikke helt optimalt at bladre rundt i mapperne på computeren via fjernbetjeningen:-(
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af jensthomsen jensthomsen skrev:

Hej mrmox og PerW - takker for input. Jeg har fået DLNA delen til at virke via MP11 - uden problemer - men det er ikke helt optimalt at bladre rundt i mapperne på computeren via fjernbetjeningen:-(
Hvad tænker du på?
Til top
hhager Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 21:39
Jeg vil gerne høre jer om:
1.) Med WMP. Har jeg forstået det korrekt, at film så være konverteret til korrekte format på forhånd?
2.)  a. Med PS3 Media Server. Er der ikke en der evt. kan poste deres setup fil et eller andet sted?
      b. Er det PMS.conf filen?
      c. Har nogen kikket på filerne i biblioteket "renderers"?
 


Redigeret af hhager - 10-Marts-2010 kl. 20:32
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 16:00
Nogen der har tjekket om divx mkv virker med den nye firmware eftersom den nye ex500 som ellers er nærmest identísk med w5500 kan tage dem??

Til top
jsabrahamsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 18:30
Er der i det hele taget nogen er har installeret denne update? Størrlsen på den DL'ede fil stemmer ikke overens med den størrelse som Sony oplyser på hjemmesiden:


Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Nogen der har tjekket om divx mkv virker med den nye firmware eftersom den nye ex500 som ellers er nærmest identísk med w5500 kan tage dem??

Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 19:33
Har nu selv installeret den ingen store ændringer hvad jeg kan se og nej intet hjælp til divx mkv..
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Har nu selv installeret den ingen store ændringer hvad jeg kan se og nej intet hjælp til divx mkv..
Er det ikke også en smule naivt at tro, at Sony vil tillade mkv og divx streaming når de selv står for udvikling og salg af bluray formatet? Det ville sguda være at skyde sig selv i foden.
 
Når det så er sagt, så ser det da ud til at den nye generation af Bluray afspillere kommende i april - maj, vil understøtte mkv på DLNA delen: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3614&zoneid=5


Redigeret af Davidp - 09-Marts-2010 kl. 10:39
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 11:13
Tjo lidt naivt
Dog har de jo valgt at understøtte det på usb på det nye 40ex500 som skulle være stort set identisk med 40w5500
Derudover kan de nye serie af sony jo faktisk streame mkv og divx over dlna 
"Er DLNA opdateret således man kan streame HD film uden problemer?
Ja, ifølge Sony er det. DLNA i de nye Tv-modeller og de nye Blu-Ray afspillere understøtter nu også HD video over DLNA, herunder også DivX og MKV formatet."

se


Redigeret af JKJe - 09-Marts-2010 kl. 11:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu