Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Wimmer
Ny bruger
Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
|
Sendt: 04-November-2009 kl. 16:12 |
Bare lige for at følge op: Det er nu lykkedes mig efter en scanning i går at få de fleste kanaler tilbage, så jeg igen kun mangler de samme som før opdateringerne. Så status quo og lidt arbejde med sortering, men det skulle alligevel til efter de 3 nye kanaler fra DR..
Jeg ved ikke, hvad grunden er til at det nu virker - men jeg er glad igen 
|
 |
a15995
Ny bruger
Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 6
|
Sendt: 09-April-2010 kl. 10:21 |
Hej!
Ved at denne tråd er ved at være gammel, men opgraderede min firmware i går til version 1.700EA og nu kan TV'et ikke finde mit CAM og heller ingen digitale kanaler.
Den er opgraderet herfra:
Er der andre, der har fået problemer?
Ellers vil jeg gerne advare mod at opdatere - har opdateret flere gange før uden problemer, men nu er den altså helt gal...
Hvis nogen har forslag til løsning - udover at slukke TV'et, at køre automatisk opstart etc. som jeg har prøvet 100 gange, så er jeg meget lydhør.
Har firmwaren gjort det umuligt at læse ældre smartcards eller er der er problem med sprog/land, selvom både TV og firmware er lavet til Danmark?
HJÆLP!
/SØren
|
/Søren
|
 |
kbking
Super bruger
Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
|
Sendt: 09-April-2010 kl. 14:36 |
Har du prøvet at downloade firmwaren igen og opgraderet igen? for jeg har overhovedet ikke haft nogen problemer med 1.700EA.
|
 |
a15995
Ny bruger
|
Sendt: 09-April-2010 kl. 14:43 |
Hej!
Hmm, jeg checkede den downloadede fils størrelse, og selve opdateringen gik som vanligt og uden problemer. Jeg er ikke sikker på, at man kan opgradere til samme version - mener den siger, at versionerne er ens.
Men jeg forsøger selvfølgelig igen, men selve adfærden er mystisk. Den registrerer slet ikke mit CAM-kort (du ved, hvis man tager det ud siger den "kort udtaget" og omvendt).
Skulle være utroligt, hvis kortet er gået samtidigt.
Har dog fået en at vide fra Yousee, at ID for Hovedstaden er 151 og ikke 150 ved brug af DVB-C, så det skal jeg også lige forsøge.
Hvilken type CAM har du selv? Hvilken udbyder?
Tak!
|
/Søren
|
 |
a15995
Ny bruger
|
Sendt: 09-April-2010 kl. 16:27 |
Nå, nu havde tv'et stået og tænkt over tingene natten over, og så besluttet sig for at registrere mit CA-modul alligevel. Min vilje var åbentbart stærkest til sidst :)
Anyway, nu kan jeg søge kanalerne på det nye ID og det ser ud til at virke igen. PHEW!!!
Hvorfor den opførte sig sådan aner jeg ikke, men måske der alligevel går lidt tid, før TV/kort har forhandlet på plads...
|
/Søren
|
 |
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 09-April-2010 kl. 17:46 |
a15995 skrev:
Hej!
Har dog fået en at vide fra Yousee, at ID for Hovedstaden er 151 og ikke 150 ved brug af DVB-C, så det skal jeg også lige forsøge.
|
Netværksnummer for hovedstaden er 150, hvis du har en YouSee boks, og ellers er den 151. For Sony tv med rimelig ny firmware, mener jeg ikke det gør nogen forskel i praksis om du bruger det ene eller det andet, men det rigtige nummer er altså 151.
Mine forældres 37V5500 er opgraderet til fw1.700EA uden problemer, men de bruger ikke CAM modul.
Jeg har endnu ikke opgraderet mit eget 37W5500 fra 1.600EA til 1.700EA.
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
 |
JKJe
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 131
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 12:42 |
Talte med sony support ver 1.800ea bliver frigivet i denne uge. Den skulle rette kanaler som forsvinder og deslige dog ingen nye features a la divx mkv
|
 |
DrageMester
Guld medlem
|
Sendt: 21-April-2010 kl. 17:51 |
JKJe skrev:
Talte med sony support ver 1.800ea bliver frigivet i denne uge.
Den skulle rette kanaler som forsvinder ... |
Det lyder godt; kanaler, der forsvinder (p.g.a. midlertidigt dårligt signal?) er godt nok irriterende.
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
 |
8bitkid
Ny bruger
Oprettet: 07-April-2010
Sted: Danmark
|
Sendt: 28-April-2010 kl. 17:06 |
JKJe: Kunne du ikke tale med Sony support igen, det ser ikke ud til, at der er kommet ny firmware endnu :)
|
 |
JKJe
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 131
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 09:33 |
Den er tilgængelig se
dog blev det 1.730 ea.
|
 |
a15995
Ny bruger
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 13:09 |
Hmm, andre der har problemer med at opdatere?
Har prøvet på både 32W5500 og 40W5500 men begge resetter bare og siger "systemet er opdateret" efter mindre end 1 minut - versionen er stadig 1.700EA...
/Søren
|
/Søren
|
 |
DrageMester
Guld medlem
|
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 15:34 |
Jeg har opdateret. Første gang stoppede den ved 37% og sagde at opdateringen mislykkedes, men det kan have været et problem med min USB nøgle. Anden gang, efter at have slettet og kopieret firmware filen igen, gik opdateringen glat igennem, og tv'et siger nu selv at det kører 1.730EA.
Jeg er dog stadigvæk dybt uimponeret over Sonys beskrivelse, af hvad der er opdateret i den enkelte firmware versioner; de kunne ligeså godt skrive at "hunde har nøgne ører". 
Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
Forhindrer sammenblanding af EPG-data.
Tilgængelig funktion til programsletning i sorteringsmenu.
|
>> Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
Det kan de sidste mange firmware versioner også
>> Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
Øh hvad??? Den samme beskrivelse har iøvrigt været brugt for flere firmware versioner.
>> Forhindrer sammenblanding af EPG-data
Den eneste ting der er umiddelbart forståelig
>> Tilgængelig funktion til programsletning i sorteringsmenu
Øh hvad?? Man har altid kunne slette kanaler i sorteringmenuerne
Redigeret af DrageMester - 02-Maj-2010 kl. 15:39
|
|
 |