recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony X85C - billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony X85C - billede

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Slumbert_ det er jo noget forudindtaget vrøvl ! Sonyen anbefales jo af superbrugere herinde ,som har betydeligt bedre sammenligningsgrundlag end " en rigtig kundeservice medarbejder" (?) . .
Jeg er nu ret så enig med Slumbert. Der er jo en tråd på Flatpanels så alen lang om de problemer der har været, og for den sags skyld stadig er på visse områder på det nævnte TV.

Jeg ville aldrig råde nogen til at købe det TVSmile

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 20:12
Nej som nuværende ejer af et 55X85C så ville jeg da heller ikke anbefale tv´et, hvis du har ønsker om at at det er 100% funktionelt.

dette er mine problemer efter sidste patch

• Bruge Guide (NØJ hvor er den langsom)
  • Bruge Discovery (Fryser TV´et i 10-15 sekunder fra gang til gang)
  • hvis du muter i tv delen, så ser noget over f.eks. youtube, eller chromecast, så kan du ikke unmute, med mindre du går ud i TV delen igen
  • vi have det lovede PIP/PAP
  • menuer der ikke er synlige, men blokere brug af tv´et
  • diverse genstarter
  • UTROLIG langsom kanalskifte
  • Tv´et fryser MANGE andre steder
  • Underlig "YUV444 RGB" opdatering, der efterlader et billede delt i to, med en LILLE smule gradient forskel mellem de 2 sider af centerlinien.

det er et såkaldt "funktionelt" X85, efter UTALLIGE opdateringer. 

der er ingen tvivl om at havde været noget jeg havde troet på, så havde jeg også købt en X83C 43" til køkkenet, men det her tv er bare for ringe.

det skal siges, TV´et har den flotte billedekvalitet, jeg synes det indbyggede Chromecast er lækkert.

Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 20:57
Jeg har ingen af de nævnte problemer, og vil til enhver tid hellere have min Sonys Android tv end det crap Firefox OS som fines på mit Panasonic, og som forresten ikke bliver opdateret.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Grung Grung skrev:

Jeg har ingen af de nævnte problemer, og vil til enhver tid hellere have min Sonys Android tv end det crap Firefox OS som fines på mit Panasonic, og som forresten ikke bliver opdateret.

Seneste Pana opdatering for modeller med Firefox var den 1. dec. 2015. Og der kommer en ny inden for 3 uger. Sorry for OTSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 23:02
Ja, det var jo lidt spredt fægtning . En "ikke"anbefaling fra en som slet ikke ejer TV' et - det samme fra fra en enkelt ejer der stadig har problemer m smartdelen , og en anbefaling fra en ejer der godkender nyeste sw version af smart-tv delen . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg genstarter af og til mit eget X85 fordi der pt. er en bug i optagefunktionen, men den lader du jo til at være ligeglad med. TV'et opdateres i øvrigt til Android 6.0 i løbet af i år, hvilket skulle give et yderligere løft.

Eller medføre nye "udfordringer"....

Sony har ikke just udvist den helt store professionalisme, når det gælder om at få 2015-modellerne med Android-TV, til at fungere! Faktisk har de været ringere end Samsung - hvilket siger en del!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 23:36

Ja, det var jo lidt spredt fægtning . En "ikke"anbefaling fra en som slet ikke ejer TV' et - det samme fra fra en enkelt ejer der stadig har problemer m smartdelen , og en anbefaling fra en ejer der godkender nyeste sw version af smart-tv delen . . .

om alleree nævnt: Tjek tråden på flatpanels. Så ser du massere af brugere, med problemer. Senest er kommet problemer med at gå på - og fastholde - netværk, hvis det er 5 Ghz!

M.v.h.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 00:04
Henrik B _ jeg følger med i tråden, og fornemmer at TV'et til en pris på 12k,er et billed mæssigt kup for brugere der har YouSee/Stofabox og Apple TV . For brugere af smartdelen er den blevet klar bedre, men ikke perfekt . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 06:10
Som monitor syntes tv'et super godt   
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 08:31
Det afhænger nok en del af hvad du vil med det. Billedet tror jeg ingen er uenige om at du ikke får meget bedre til prisen.

Resten må være op til hvad det skal bruges til. Mit smart tv har kørt flydende siden tv'et fik Android 5.1, og selv før det kørte det acceptabelt til de ting jeg brugte.

Jeg bruger så også kun youtube, Netflix samt Kodi. Faktisk kun Kodi og Netflix den seneste måned.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 12:14

Slumbert_ det er jo noget forudindtaget vrøvl ! Sonyen anbefales jo af superbrugere herinde ,som har betydeligt bedre sammenligningsgrundlag end " en rigtig kundeservice medarbejder" (?) . .

Det er baseret på personlige erfaringer som jeg har efter at have ejet en sonyskærm i 3-4 måneder før jeg returnerede den og fik pengene retur i december 2015. Det var en frustrerende oplevelse at eje en Sony med androidstyresytem og jeg fik flere gange i løbet af mit ejerskab forklaret af sælgere/kundeservicemedarbejdere at den nye eller næste opdatering ville løse problemet, uden at opdateringerne førte til mærkbare forbedringer. Det er mit sammenligningsgrundlag. Hvad er dit?

Hvis du ikke selv ejer en sonyskærm, så er det dig der kommer med noget forudindtaget vrøvl. Sony har for deres 2015 android-modeller fået omfattende kritik af deres elendige, hakkende, fejlfyldte brugerflade. Både herinde og på alle mulige andre fora i indland og udland. x85 har en god billedkvalitet, men det hjælper jo ikke noget når betjeningen er en gennemgående frustrerende oplevelse. 

Redigeret af slumbert - 23-Marts-2016 kl. 16:28
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2016 kl. 14:35
Køb en Nvidia Shield og slut til, så har du noget, der virker...
Opfat et tv som en monitor eller en projektor, så er der ingen problemer!

Redigeret af Supergris - 23-Marts-2016 kl. 14:35
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu