recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv!

Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nvidia Shield-boksen kører med en hyppigere opdateringer og en kraftigere processor og dén kører egentlig ganske fint på nuværende tidspunkt. Den har lige lidt flere kræfter til eks. at afvikle spil, så en kraftig processor hjælper helt klart på det. Dér har Sony været for nærrige og det kritiseres de også for.

Jeg tror så ikke at Sony's TV er underdimensionerede, når det gælder CPU-kraft. Jeg tror det handler om alt det "lo**", som kører i baggrunden, på Android...

Indstillinger er vel noget du skal justere én gang uanset hvilket TV du køber. Det er ikke anderledes hos de andre producenter.

Netop! Og derfor er det tåbeligt at Sony (og andre producenter?) ligger den styring ind i Android, Tizen, WebOS, whatever platform..

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:22
Nvidia kan jo køre samme Android styresystem på deres boks, og eneste forskel er en kraftigere processor. Her kører det langt mere flydende, så processoren har helt klart noget at sige.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Netop! Og derfor er det tåbeligt at Sony (og andre producenter?) ligger den styring ind i Android, Tizen, WebOS, whatever platform.

Det må så være din personlige mening. Ville du hellere have, at justeringer, der påvirker din hardware i eks. Windows, skulle køre via en DOS-prompt fordi den nu engang var mere gennemprøvet end Windows 10? Jeg kan ikke se hvad det har med debatten her at gøre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:27

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men jeg finder det lidt svært når jeg får en PM fra et medlem her, og som henviser til jeres Top anbefaling, og spørger mig om de tør købe det nævnte TV. Og mit svar er "jeg ville ikke købe det, og læs tråden på Flatpanels - og  døm så selv".

Du vejeleder blot som du selv finder passende. Det skal jeg ikke blande mig i.

Naturligvis vejleder jeg selv. Jeg synes bare at det er sørgeligt, at man efter en "Top anbefaling" fra Flatpanels må fraråde et køb. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 10:36
Vi to deler ikke præferencer for TV, så der må nødvendigvis være forskelle i hvad vi anbefaler.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 11:24

Vi to deler ikke præferencer for TV, så der må nødvendigvis være forskelle i hvad vi anbefaler.

Ja - og heldigvis for detLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:10
Det virker sku underligt på mig.

Jeg købte 65x85 i Sommers, første gang den var på weekend tilbud. og startede med at ligge nyeste firmware på med det samme.  Derefter indstillingerne fra flatpanels, justeret en smule så jeg kunne lige dem.

I starten var guide og kanalskift mega langsomt, og guiden hang af og til. Men efter en firmware opdatering til android 5.1 i efteråret har det kørt fornuftigt for mig. Senest er der lagt den sidste firmware på via USB som kom i November.

Jeg bruger så heller ikke en masse underlige ting. Kodi + Netflix + Chromecast er de ting jeg bruger. Dual tuner, pvr optagelse, PIP osv er ikke noget jeg mangler. Jeg har en hdhomerun som står for alt PVR, så kan de også deles i hele huset.

De eneste 2 minus der stadig er på min liste er:
Manglende Native APPS som tv2 play, HBO osv
Når jeg trykker exit fra Kodi, kan jeg ikke gå ind i den i de første 5 minutter igen. Den står og hænger.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:16
Så skal det jo også virke her! Jeg tror jeg forsøger mig med en fuld factory reset, og så efterfølgende hælde ny firmware på igen. Det undrer mig en hel del - at netop stabiliteten bør være forbedret.

Det får en skud i aften, så skal jeg se om jeg kan fremprovokere de samme fejl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:27
Der er netop i dag udkommet en opdatering, som bugfixer er par ting med stabiliteten. Læg den på før du resetter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Forskellen er, at Panasonics valg er - betjeningsmæssigt - langt mere intelligent, da det fungerer, hurtigt og enkelt!
Panasonic har nemlig været pisse smarte, ikke at sovse hele TV'ets betjening ind i et eller andet håbløst styresystem. Så kan det godt være at TV'ets indstillingsmenu er, og ligner, noget der er 10 år gammelt.

Det fede er jo netop at den del af fjernsynet software bare virker.

Jeg kan drage en sammenligning til mit erhverv, hvor jeg blandt andet servicerer labelprintere. Indstil for 6-8 år siden, var eer to knapper og et lille 2x20 karakters display på størstedelen af labelprinterne. Når man tændte sagde de beep op så var de klar til brug. Justering af parametre er noget tricky, idet man skal lave nogle tricks før man kommer ind i menuerne og det er lidt besværligt at komme ind i menuerne.
Men, når en labelprinter først er sat op, gør kunderne dybest set ikke andet end at slukke og tænde, samt simpel betjening via de to knapper.
I dag kører det hele ovenpå enten Windows CE eller Linux. Når man tænder går der 30 sekunder inden den er klar til brig og der er 10 knapper og et omfattende menusystem på en farveskærm. Det er da flot nok, men kunderne har stadigvæk kun brug for to taster og på et tidspunkt er der en der får "pillet" for meget i menuerne og vi bliver tilkaldt for at rette op på det - idet 150 parametre er for meget for en slutbruger at overskue.
Humlen er at to knapper er rigeligt og at kunderne har mere nytte af simple systemer end flotte menuer!

Men okay, jeg får mere arbejde ud af det, præcist som Sonys support gør.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 12:28
Hvordan kører Android på Philips tv ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 13:05

Hvis du nu læser hvordan den totale score udregnes, så vil du se at det netop ER en vægtning. Billedkvalits-scoren tæller 50%. Features tæller 25%.

En af de ting, som trækker godt op i feature-scoren er Google Cast. Det er ikke Features, der beskriver brugeroplevelsen. Det er "Brugeroplevelse"-scoren...

Jeg er delvis enig i, hvad Hother skriver. Jeg ser det dog på en lidt anden måde. 
I det konkrete tilfælde kan flatpanels test kommer til at virke ret uheldig. Og man skal vide hvad det er man læser og selv individuelt vægter.

Konkret spørgsmål: (tænkt eksempel)
Et TV med et absolut fantastisk billede - der i 9 ud af 10 tilfælde ikke er i stand til at gengive dette fantastiske billede, (det tænder slet ikke). Men i det ene (10énde) tilfælde testes det. 
Hvilken karakter vil det få?

Dermed ikke sagt, at i på Flatpanels ikke skriver om problemerne. Og særligt netop det som er OP´s problemer har fået opmærksomheden. Men hvis man kun fokusere på karakterene, så kan det få den uheldige effekt med en forholdsvis høj karakter, for et produkt der ikke virker i 9 ud af 10 tilfælde.

Måske man bør overveje om features (når de fx bliver en belastning og risiko for den samlede bedømmelse) dermed skal vægtes højere. Det ville i det pågældende tilfælde trække TVét endnu længere ned.
Vi kan vel hurtigt blive enige om, at det ene ikke lever uden det andet, (billedekvaliteten ikke lever uden det bagvedliggende, som bla er features/OS og alt det andet).

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu