|
Sony X85C ER bare et virkelig ringe (Android) tv! |
Besvar ![]() |
Side <12345 17> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror så ikke at Sony's TV er underdimensionerede, når det gælder CPU-kraft. Jeg tror det handler om alt det "lo**", som kører i baggrunden, på Android...
Netop! Og derfor er det tåbeligt at Sony (og andre producenter?) ligger den styring ind i Android, Tizen, WebOS, whatever platform.. M.v.h.
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Nvidia kan jo køre samme Android styresystem på deres boks, og eneste forskel er en kraftigere processor. Her kører det langt mere flydende, så processoren har helt klart noget at sige.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Det må så være din personlige mening. Ville du hellere have, at justeringer, der påvirker din hardware i eks. Windows, skulle køre via en DOS-prompt fordi den nu engang var mere gennemprøvet end Windows 10? Jeg kan ikke se hvad det har med debatten her at gøre. |
||
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Naturligvis vejleder jeg selv. Jeg synes bare at det er sørgeligt, at man efter en "Top anbefaling" fra Flatpanels må fraråde et køb. |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Vi to deler ikke præferencer for TV, så der må nødvendigvis være forskelle i hvad vi anbefaler.
|
||
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Ja - og heldigvis for det
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Grung ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
|
Det virker sku underligt på mig.
Jeg købte 65x85 i Sommers, første gang den var på weekend tilbud. og startede med at ligge nyeste firmware på med det samme. Derefter indstillingerne fra flatpanels, justeret en smule så jeg kunne lige dem. I starten var guide og kanalskift mega langsomt, og guiden hang af og til. Men efter en firmware opdatering til android 5.1 i efteråret har det kørt fornuftigt for mig. Senest er der lagt den sidste firmware på via USB som kom i November. Jeg bruger så heller ikke en masse underlige ting. Kodi + Netflix + Chromecast er de ting jeg bruger. Dual tuner, pvr optagelse, PIP osv er ikke noget jeg mangler. Jeg har en hdhomerun som står for alt PVR, så kan de også deles i hele huset. De eneste 2 minus der stadig er på min liste er: Manglende Native APPS som tv2 play, HBO osv Når jeg trykker exit fra Kodi, kan jeg ikke gå ind i den i de første 5 minutter igen. Den står og hænger. |
||
![]() |
||
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
|
Så skal det jo også virke her! Jeg tror jeg forsøger mig med en fuld factory reset, og så efterfølgende hælde ny firmware på igen. Det undrer mig en hel del - at netop stabiliteten bør være forbedret.
Det får en skud i aften, så skal jeg se om jeg kan fremprovokere de samme fejl. |
||
![]() |
||
|
Der er netop i dag udkommet en opdatering, som bugfixer er par ting med stabiliteten. Læg den på før du resetter.
|
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
|
Det fede er jo netop at den del af fjernsynet software bare virker. Jeg kan drage en sammenligning til mit erhverv, hvor jeg blandt andet servicerer labelprintere. Indstil for 6-8 år siden, var eer to knapper og et lille 2x20 karakters display på størstedelen af labelprinterne. Når man tændte sagde de beep op så var de klar til brug. Justering af parametre er noget tricky, idet man skal lave nogle tricks før man kommer ind i menuerne og det er lidt besværligt at komme ind i menuerne. Men, når en labelprinter først er sat op, gør kunderne dybest set ikke andet end at slukke og tænde, samt simpel betjening via de to knapper. I dag kører det hele ovenpå enten Windows CE eller Linux. Når man tænder går der 30 sekunder inden den er klar til brig og der er 10 knapper og et omfattende menusystem på en farveskærm. Det er da flot nok, men kunderne har stadigvæk kun brug for to taster og på et tidspunkt er der en der får "pillet" for meget i menuerne og vi bliver tilkaldt for at rette op på det - idet 150 parametre er for meget for en slutbruger at overskue. Humlen er at to knapper er rigeligt og at kunderne har mere nytte af simple systemer end flotte menuer! Men okay, jeg får mere arbejde ud af det, præcist som Sonys support gør....... Klaus |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Hvordan kører Android på Philips tv ?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jeg er delvis enig i, hvad Hother skriver. Jeg ser det dog på en lidt anden måde. I det konkrete tilfælde kan flatpanels test kommer til at virke ret uheldig. Og man skal vide hvad det er man læser og selv individuelt vægter. Konkret spørgsmål: (tænkt eksempel) Et TV med et absolut fantastisk billede - der i 9 ud af 10 tilfælde ikke er i stand til at gengive dette fantastiske billede, (det tænder slet ikke). Men i det ene (10énde) tilfælde testes det. Hvilken karakter vil det få? Dermed ikke sagt, at i på Flatpanels ikke skriver om problemerne. Og særligt netop det som er OP´s problemer har fået opmærksomheden. Men hvis man kun fokusere på karakterene, så kan det få den uheldige effekt med en forholdsvis høj karakter, for et produkt der ikke virker i 9 ud af 10 tilfælde. Måske man bør overveje om features (når de fx bliver en belastning og risiko for den samlede bedømmelse) dermed skal vægtes højere. Det ville i det pågældende tilfælde trække TVét endnu længere ned. Vi kan vel hurtigt blive enige om, at det ene ikke lever uden det andet, (billedekvaliteten ikke lever uden det bagvedliggende, som bla er features/OS og alt det andet). |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |