recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort niveau på LCD anno 2009 - eksempel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort niveau på LCD anno 2009 - eksempel

 Besvar Besvar Side  <1234 28>
Forfatter
Besked
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Philips 9704H
Billedet er lånt hos flatpanels...Og det er altså at et Philips 9704 EISA award winnerConfused , og i denne test er ramus larsen inde på shadow detail , som ikke er god....Men det er da rart at høre at du er glad for dit philips , det er jo det det hele drejer sig om...
MVH
Må indrømme jeg ikke har den helt store tiltro til Rasmus Larsen, han gør sig end ikke den ulejlighed at kallibrerer de skærme han tester. Billedet viser iøvrigt ingen ting.  Tror du virkelig man ville give en AWARD hvis shadow detail er dårlig ..

Redigeret af JA - 30-December-2009 kl. 14:25
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

du kan ikke bruge tal og kontrast til noget som helst.

så burde en pio overhovdet ikke kun vise sort. er vist opgivet til 16.000 og en pan er opgivet til 40.000 native
gæt hvilken som har den mest dybe sort.

OLED kommer til at give en ægte sort og helst uden nogen form for dynamisk kontrast som en pioneer. Håber også panasonic kommer med en uden dynamisk kontrast i 2010, hvis de bruger et kuro panel.

Men ja der er mange andre ting end sort. Men ingen anden skærm giver den samme dybe sort som en pioneer. Ja en phillips 9704 har faktisk bedre sort end pio uden billede, Men LED og local har bare nogle ulemper som kan ses på billedet ovenfor

Der er vist heller ikke mange som siger lcd ikke kan vise sort. Men sort er ikke bare sort.





Det kunne pio heller ikke, indtil de opfant Kuro. Husker dengang i 2006 hvor jeg netop valgte en pana idet Pio havde musegrå sort. Første kuro model kunne ikke vise detaljer i det mørke, og kunne ikke kallibreres til at vise korrekte farver. De seneste LCD har dybere sort en Pio, og slår efterhånden pio på næsten alle fronter. Meget sker på 1-2 år.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Philips 9704H
Billedet er lånt hos flatpanels...Og det er altså at et Philips 9704 EISA award winnerConfused , og i denne test er ramus larsen inde på shadow detail , som ikke er god....Men det er da rart at høre at du er glad for dit philips , det er jo det det hele drejer sig om...
MVH
Må indrømme jeg ikke har den helt store tiltro til Rasmus Larsen, han gør sig end ikke den ulejlighed at kallibrerer de skærme han tester. Billedet viser iøvrigt ingen ting.  Tror du virkelig man ville give en AWARD hvis shadow detail er dårlig ..
 
Nu har du jo ikke tiltro til nogen som helst , når det ikke harmonerer med dine egne vedtagne love og erfaringer.
Og Rasmus Larsen kritiserer jo netop Philips billedkvalitet, - ligesom ham den anden amatør (- hedder vist noget m Otto).
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Der er vist heller ikke mange som siger lcd ikke kan vise sort. Men sort er ikke bare sort.

Sort er vel når ingen farve er repræsenteret.. så taler vi "dyb" sort, så har du blandet nuancer ind i billedet, og altså er der så ikke tale om sort mere...
 
Sort må og kan kun være sort.. altså farve og nuance fri...
 

Det er der så ingen tv der kan i dag. med mindre man kigger på en slukket lcd skærm med mat overflade.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Tror du virkelig man ville give en AWARD hvis shadow detail er dårlig ..


Jeg fandt lige EISAs beskrivelse af kriterierne for at opnå en award:

What marks out the EISA award winning products?

Every year, the EISA Awards applaud the new products that combine the most advanced technology, the most desirable features, the ultimate expression of design, the most satisfying ergonomics and, of course, the greatest value for money. In short, EISA recognizes the features most likely to be appreciated by an enthusiast public seeking high quality and creative facilities.

Ud fra disse kriterier kan jeg sagtens forestille mig, at god shadow detail ikke er afgørende for at opnå en award.
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

du kan ikke bruge tal og kontrast til noget som helst.

så burde en pio overhovdet ikke kun vise sort. er vist opgivet til 16.000 og en pan er opgivet til 40.000 native
gæt hvilken som har den mest dybe sort.

OLED kommer til at give en ægte sort og helst uden nogen form for dynamisk kontrast som en pioneer. Håber også panasonic kommer med en uden dynamisk kontrast i 2010, hvis de bruger et kuro panel.

Men ja der er mange andre ting end sort. Men ingen anden skærm giver den samme dybe sort som en pioneer. Ja en phillips 9704 har faktisk bedre sort end pio uden billede, Men LED og local har bare nogle ulemper som kan ses på billedet ovenfor

Der er vist heller ikke mange som siger lcd ikke kan vise sort. Men sort er ikke bare sort.





Det kunne pio heller ikke, indtil de opfant Kuro. Husker dengang i 2006 hvor jeg netop valgte en pana idet Pio havde musegrå sort. Første kuro model kunne ikke vise detaljer i det mørke, og kunne ikke kallibreres til at vise korrekte farver. De seneste LCD har dybere sort en Pio, og slår efterhånden pio på næsten alle fronter. Meget sker på 1-2 år.
Nævn lige de områder de seneste LCD slår de seneste Pioneer på... Det burde ikke være noget problem for dig, eftersom de er slået på stort set alle fronter i din verden... Det er jeg meget nysgerrig efter at høre...
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Tror du virkelig man ville give en AWARD hvis shadow detail er dårlig ..


Jeg fandt lige EISAs beskrivelse af kriterierne for at opnå en award:

What marks out the EISA award winning products?

Every year, the EISA Awards applaud the new products that combine the most advanced technology, the most desirable features, the ultimate expression of design, the most satisfying ergonomics and, of course, the greatest value for money. In short, EISA recognizes the features most likely to be appreciated by an enthusiast public seeking high quality and creative facilities.

Ud fra disse kriterier kan jeg sagtens forestille mig, at god shadow detail ikke er afgørende for at opnå en award.
Billedkvalitet generelt er slet ikke nævnt... Så jeg er enig, jeg tillægger ikke en EISA award nogen som helst værdi... Og det er ikke kun inden for TV, jeg har tit undret mig over de produkter de har tildelt en "award"...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

du kan ikke bruge tal og kontrast til noget som helst.

så burde en pio overhovdet ikke kun vise sort. er vist opgivet til 16.000 og en pan er opgivet til 40.000 native
gæt hvilken som har den mest dybe sort.

OLED kommer til at give en ægte sort og helst uden nogen form for dynamisk kontrast som en pioneer. Håber også panasonic kommer med en uden dynamisk kontrast i 2010, hvis de bruger et kuro panel.

Men ja der er mange andre ting end sort. Men ingen anden skærm giver den samme dybe sort som en pioneer. Ja en phillips 9704 har faktisk bedre sort end pio uden billede, Men LED og local har bare nogle ulemper som kan ses på billedet ovenfor

Der er vist heller ikke mange som siger lcd ikke kan vise sort. Men sort er ikke bare sort.





Det kunne pio heller ikke, indtil de opfant Kuro. Husker dengang i 2006 hvor jeg netop valgte en pana idet Pio havde musegrå sort. Første kuro model kunne ikke vise detaljer i det mørke, og kunne ikke kallibreres til at vise korrekte farver. De seneste LCD har dybere sort en Pio, og slår efterhånden pio på næsten alle fronter. Meget sker på 1-2 år.

Du bliver ved med at nævne et pan fra 2006 og et nyt phillips tv.
det hænger ikke sammen 

De seneste LCD har dybere sort en Pio, og slår efterhånden pio på næsten alle fronter. Meget sker på 1-2 å

hvilken punkter slå lcd mit pioneer 500M. du må jo kunne nævne en masse ting.
genskin den kender vi godt.
strøm kender vi godt.
tuner og lyd den kender vi godt
så kan jeg ikke flere.


du bliver ved med at skrive misinformation og otto Rasmus og alle andre stort set ikke ved noget som helst omkring et billede. lusede amatører Men fremhæver 3 linier fra en test på dit eget tv og en award som phillips altid har fået
ergo må dit tv jo også være langt bedre end noget andet tv. Især plasma som du mener er noget lort.

forstå ikke du laver disse indlæg, for du vil kun hører din egen mening.

 


Redigeret af xcardman - 30-December-2009 kl. 15:11
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:13
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH!

JA giver bare aldrig op! Det må man sku give ham! Der går ikke en dag, uden der kommer en ny tråd om hvor fantastisk LCD er, og hvor meget plasma stinker!
Det fedeste er at hver gang der laves en tråd, så er det sten sikkert, at JA nævner SO EIN DING, som den ultimative sandhed, selvom alle vi andre jo godt ved, at programmet er lavet som underholdning til familien Danmark, og ikke ikke henvender sig til seriøse entusiaster.
JA, gas nu ned! Der er ingen som siger at LCD ikke kan lave sort, eller at de er dårlige. Måske du skulle prøve at lytte, til de argumenter som eksempelvis Otto kommer med. I stedet for at henvise til et underholdningsprogram, og nogle billeder du selv tager.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH!

JA giver bare aldrig op! Det må man sku give ham! Der går ikke en dag, uden der kommer en ny tråd om hvor fantastisk LCD er, og hvor meget plasma stinker!
Det fedeste er at hver gang der laves en tråd, så er det sten sikkert, at JA nævner SO EIN DING, som den ultimative sandhed, selvom alle vi andre jo godt ved, at programmet er lavet som underholdning til familien Danmark, og ikke ikke henvender sig til seriøse entusiaster.
JA, gas nu ned! Der er ingen som siger at LCD ikke kan lave sort, eller at de er dårlige. Måske du skulle prøve at lytte, til de argumenter som eksempelvis Otto kommer med. I stedet for at henvise til et underholdningsprogram, og nogle billeder du selv tager.
 
Har oprette 2 tråde inden for den sidste måned, er det dem du henviser til ?
Hvor skriver jeg plasma stinker ?
 
Er den eneste der tør/gidder påtale den linde strøm af misinformeringer der lægges på recordere.
 
Baekgaard - jeg er klar til alle dine misinformeringer, men du må gøre det bedre end at slynge påstande ud om hvad jeg har sagt og ikke sagt - vi kan jo alle se, at det du skriver er usandheder.


Redigeret af JA - 30-December-2009 kl. 15:31
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:29
Ja det er godt du.
Seriøst, der er jo ingen som siger at lcd/led ikke kan lave sort. Alle siger jo at de kan.
Jeg går ud fra, at det eneste du vil med denne tråd, er at få folk til at sige, ja lcd kan lave sort?
Til top
JA Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 15:33
Ja det er godt du
 
Er det den forklaring du kan give på de usandheder du slynger ud ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu