|
Sort skærm under startup |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har prøvet det med at fjerne strømmen og holde knappen nede i 30 sekunder - dette virkede dog ikke.
CC-cleaner er også benyttet men uden effekt. Jeg har farmateret min computer og installeret alle opdateringer - der er dog stadig intet billede nogen gange. Jeg tvivler på at det kan være mangel på tålmodighed, da den har fået lov til at stå med sort skærm i en time(det skal nævnes at den har ssd og kraftig processer). Forstår ikke hvad der kan være galt, andet end at det er et hardware problem :/
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aner ikke om det er dit problem, men MS har tilbagekaldt en opdatering, læs her:
eller her: Benny
Redigeret af Benny From - 22-Oktober-2013 kl. 12:23 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@Benny From:
Problemet er kun på tabletter med Windows RT. Redigeret af Brixen - 22-Oktober-2013 kl. 12:55 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når computeren er specialbygget kan der være brugt komponenter, der ikke passer sammen. Det er ikke sikkert at xnb har resourser til at teste alle de ting de sætter sammen. Jeg har selv oplevet at et grafikkort med et handelsnavn ikke virker, men et andet med samme grafikchip og en andet handelsnavn virker. Sådan nogle ting tester større firmaer, men alligevel kan det også gå galt for dem. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var også den konklusion som jeg nærmede mig - jeg har taget kontakt til XNB endnu engang i håb om at vi kunne udarbejde en erstatning eller noget.. men tvivler på at de vil hjælpe :)
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det passer hvad de skriver nederst på denne side, så er der da god service. Hvad er XNBcare? XNBcare er en service alle vores kunder får gratis i 2 år når de køber en XNB Computer. Vi sørger for at computeren altid er i topform. Vi renser den, pudser den, fjerner snavs fra keyboardet, fjerner støv fra køler og blæser elementer og tester hardwaren for at sikre os at alt virker som det skal. Andre computerfirmaer tager ofte omkring 1200,-kr. for det, men vores kunder er meget vigtige for os, så det er en gratis service vi tilbyder i reklamationsperioden. Man skal bestille tid til XNBcare. Det kan du gøre på e-mail: support@xnb.dk eller telefon: 61 70 90 03. Kunden skal selv batale hvis computeren skal sendes og bringes, men det er naturligvis gratis at komme ind med den. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tilføjelse:
Du skal da have computeren repareret. Det er da ikke til at holde ud at den ikke vil starte hver gang, den bliver tændt.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har ret, de tilbyder skam en god service. Jeg har haft den inde til deres XNB care en gang(1 1/2 månede siden). De svarede med det samme og tog den ind. :)
Jeg har dog haft et problem med netværkskortet lige siden jeg fik den, og der har de ikke været ret gode til at hjælpe. Mit net blev ved med ikke at virke, og når jeg sendte den så sendte de den tilbage og sagde at der ingen fejl var fundet. Efter nogle måneder hvor de stadig bare sagde at den intet fejlede, kontaktede jeg dem som havde lavet netkortet(det var et bigfoot netkort). De skrev at de i den periode hvor at jeg havde købt min computer havde sendt kort ud med fejl i, og at XNB skulle erstatte det. Dette ville de ikke, heller ikke da de blev kontaktet af bigfoot. Efter lang tid sendte de mig en nyt kort og sagde at jeg selv skulle sætte det i da de ikke ville. Dette gjorde jeg - og det virkede stadig ikke. Til dette sagde de at det kunne ikke passe at det ikke virkede. Det er endt med at jeg nu går rundt med en 15.000 kr ny computer med et ustabilt net(jeg kunne slet ikke fatte det). Jeg ignorede det, lige indtil nu, hvor den ikke kan starte, og nu kan jeg ikke leve med det mere. Jeg er en student som står og har meget brug for min computer (studere 3d) - dette har jeg forklaret XNB i en lang mail hvor jeg også opsummerede alle vores tidligere samtaler + det nye problem med computeren. Jeg spurgte om de ikke godt ville tage den ind og erstatte den, da jeg ikke kan klare at bøvle med det mere. Til det svarede de kort (du skal installere driverne til dit netkort før at det virker).. really?? efter en sag på et halv år hvor jeg har installeret 3 nye kort i den, har jeg nok også allerede prøvet alle drivere som der er.. det ville de også vide, hvis de læste mailen ordenligt. Til det med at den ikke kan tænde, svarede de (prøv at tage rammene ud og sætte dem i igen). Dette har jeg også gjort, men uden held. Den er så ustabil at jeg slet ikke kan forstå at de ikke snart bare giver mig en ny, eller får den lavet ordenligt, så jeg kan slippe for alt det her bøvl.. Jeg har skrevet til dem idag i håb om at de snart vil tage det seriøst, og går og venter på svar..
|
|
![]() |
|
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har nu prøvet at sætte en skærm til med hdmi når den går i sort - så kommer der billede på den skærm jeg har sat til.. hvad fortæller dette mig??
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du har problemer med (gætter på det er intel produkt) netværk, så prøv intels update værktøj. http://www.intel.com/p/en_US/support/detect Det auto detekter din hardware og finder drivere til alle de ting man ikke lige tænker over at opdatere, ud over grafik driver. Hvis det altså er intel baserede produkter. Redigeret af Guyver - 22-Oktober-2013 kl. 19:46 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det fortæller dig at den prioriterer HDMI over det som du normalt tilslutter skærm til. Benytter du normalt DVI? Hvad er det for HDMI stik, er det på det eksterne grafikkort eller det interne (hvis der er et internt)
|
|
![]() |
|
Eblermeister ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-August-2013 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm, det er jo en bærbar og har sjældent en ekstern skærm slået til, og når jeg har, så er det hdmi.
Alle drivere er opdateret og under indstillingerne fra intel ser der ikke ud til at være noget som kan hjælpe. Det skifter jo fra gang til gang om der er billede eller ej, så kan det have noget med indstillingerne at gøre? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |