recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar vs aktive højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar vs aktive højtalere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2022 kl. 13:33
Jeg har kun prøvet bluetooth én gang...for at teste det, og der fungerede det fint. Ellers bruger jeg min SonosConnect, som fungerer fint, men dog ikke lader dem gå i standby. Eneste løsning jeg kan finde, er at tage strømmen fra Sonos, og sætte til igen når den skal bruges. Jeg har opdateret firmware tilbage i januar, men det hjalp ikke på noget.

Jeg tænker auto on/off er styret af hvorvidt der registreres et signal. At der så konstant er signal/støj på Sonos, uanset hvilken tilslutning man bruger virker så mærkeligt. Men ift. bluetooth, har du så prøvet at telefon/ipad er skruet helt/meget op, og så evt. skrue lidt ned på højttaleren? Jeg aner ikke, om det har nogen effekt, da jeg ikke ved hvordan den slags fungerer, men på SonosConnect f.eks., så går den også i standby hvis indgangssignalet bliver for svagt. Det er dog en analog linjeindgang, og jeg forestiller mig bluetooth fungerer anderledes, men måske et forsøg værd. Jeg kender heller ikke kvaliteten/versionen af bluetooth i Fenris. Det er muligt at din enhed ikke skal ret langt væk fra højttaleren, før forbindelsen tabes.
Mvh. HamDenFede
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2022 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Umiddelbart kan du ikke gøre noget galt. Måske kunne du teste uden HDMI sluttet til? 


Lige en status pt.
Som du foreslog har jeg midlertidigt fjernet hdmikablet.
I dag har højtalerne streamet musik via blutooth i flere timer uden nedbrud.
Stof til eftertanke.
@Hamdenfede, du har samme sæt højtalere - har du input til problemet?

Jeg tror at du afhjælper problemet ved at koble TV til dine højtalere via et optisk kabel istedet. Hvis du har et liggende, så prøv det. 
Til top
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2022 kl. 20:55
Ideen med HiFi klubben er vel netop at du kan høre begge produkter? :)
Jeg har ikke hørt noget fra Sonos endnu jeg gad høre musik på 
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2022 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af anzelz anzelz skrev:

Ideen med HiFi klubben er vel netop at du kan høre begge produkter? :)
Jeg har ikke hørt noget fra Sonos endnu jeg gad høre musik på 


Jeg har selvfølgeligt hørt begge produkter i butikken, men da dette er et forum er det jo tilladt at dele viden og erfaring

Redigeret af isteen - 20-December-2022 kl. 21:47
Steen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu