recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spectre med speciel farve!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spectre med speciel farve!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spectre med speciel farve!
    Sendt: 05-November-2015 kl. 09:49
Var inde at se Spectre iaftes i Lido sal 1. Ud over et øresønderdøvende højt lydniveau, var der et generende "gulstik" over filmen som jeg heller ikke brød mig om. Er der andre der har set filmen og bemærket det?

Selve filmen var fantastisk god og med mange flotte og spektakulære actionscener. Den skal helt sikkert ses flere gange.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 09:54
Ingen der har været i biffen og se James Bond?
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 10:08
jo
Var inde og se den i går.
Det er rigtigt at der er lidt "dogme film over den", med belysning og til tider håndholdt kamera
Det var forøvrigt det samme i Skyfall - efter nærmere eftertanke.

Synes ikke at den er lige så god som Skyfall, der skulle man holde godt fast i stolen, hele filmen igennem for ikke at blive blæst bagover - det skal man ikke i Spectre.  Der er ikke det samme tempo i den.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 10:14
Jeg så den i Bio 1 i Nordisk Film Fields i onsdags og jo farverne er til tider 'dogme-agtige'. Det var en OK James Bond film, men i sidste halvdel af filmen virkede det lidt som om at de havde været lidt for flittige med den store saks og klippet lidt for meget i overgangsscenerne i et forsøg på at holde filmen under to en halv time. Det forstyrrede mig lidt at jeg sad og begyndte at undre mig over xyz. Så kunne de have sparet lidt på sex scenen med den gamle dame i stedet. Men sådan er det så meget :-)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 10:29
Godt så! Jeg synes ikke det "dogme agtige" passer til filmen. Synes til gengæld actionscenerne er flottere og mere spectakulære end i Skyfall. Men tempoet er en smule mere afslappet og med plads til følsomme scener, hvilket jeg synes er et plus. Sad faktisk og sammenlignede Daniel Craig's performance med Sean Connery's, og blev enige om at han gør det lige så godt.

Enig i at sidste del af filmen er speedet op, som om de lige skal nå en masse til sidst. Men for dælan en flot slutning!

Redigeret af Kampus - 06-November-2015 kl. 10:30
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 09:22
Var inde og se den igår (Biocity i Aarhus) rigtig god Bond film. 
Men for pokker jeg syntes billedkvaliteten var elendig. Rigtigt at nogle gange var farverne underlige, men det værste var at den virkede meget uskarp og meget af billedet havde røde og grønne kanter som om projektoren slet ikke var indstillet ordentlig. 
For dårligt når man giver 110 kr for en eftermiddagsforestilling  
Ning
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 09:43
Rigtigt med det uskarpe, det som nogle kalder håndholdt camera.

Lige fra første billede, synes jeg farverne var generende og dogme-agtige.

Håber BD'en kommer i en bedre version
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 13:28
for dem der ikke har set filmen - dont read! :-)

synes de har forsøgt rigtigt mange ting her.
1. ode til Craig. - hans sidste bond film og afrunden af det hele. Noget synes jeg gik godt, andre lidt skidt. Synes lidt man kunne se han ville ud af rollen nu. Virker en smule ligeglad, mener afgjort han har været mere alive - især i skyfall, som jeg helt klart synes var fed tilbagegang til gamle dage.
2. back to the roots - mere oneliner punching som i de gamle dage. lidt mere standup humor som med Roger og Sean.
3. forsøger at filme tempo og sætte en 60'er stemning for at gå lidt tilbage til rødderne. (der er faktisk rigtigt mange ting at sammenligne med diamonds are forever. både scenarier og "koncepter"
4. Lidt for meget langtidsfyld uden action - var det 10min scenen på hotelværelset varer alene? Uden der egentlig skete noget som helst. At scenen selvfølgelig er ret afgørende for at han "stopper" som agent er egentlig irrelevant :-)

Men jeg synes dog alligevel det var en OK film - vil helt sikkert købe den på blåstråle. Jeg har generelt syntes ret så godt om Craig's fortolkning, mere "mand" end standup-klovn, som jeg desværre synes 
Roger og et par af de andre lavede lidt for meget af. Det var selvfølgelig en anden tid for man lavede film hvor man skulle vise sorgløshed og at der ikke måtte tages ting dybt alvorligt. Og de små gimmicks hvor man går tilbage til rødderne har generelt virket ret godt. 

Og så er der lige Christoph Waltz. - Den mand er bare indbegrebet af kontrolleret tysk ondskab (inglorious basterds) perfekt valg til lidt stille tortur :-) han har vist haft mere visningstid end samtlige andre Blofelds til sammen i de andre film.

PS - de tekniske kvaliteter er jeg desværre nødt til at springe lidt over. Der var meget sepia over filmen jo(en del af 60'er looket). men jeg sad desværre i en lille sal i århus, da jeg ikke havde tid på de tidspunkter den gik i den store sal. Til gengæld var lydniveauet ikke altoverdøvende her. Det var faktisk ret ok. 

Redigeret af claus_jac - 08-November-2015 kl. 13:30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu