recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spejlrefleks til begynderen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpejlrefleks til begynderen

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 10:44
Pentax.. lækre modeller med fede features til en lavere pris en konkurrenterne. Ifølge diverse reviews disker de dog op med ringere billedekvalitet, teknisk set. Hos bl.a. Populair Photography er de lidt lunkne over for Pentax i sammenligning med fx. Canon, Nikon og Sony. Dog uden at gøre kvaliteten ringe.. blot ringere end de andre.

Om det er et problem for dig er ikke sikkert - læs anmeldelserne (ikke EB, Gear, So Ein Ding osv...) og tag en vurdering :-)
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 18:00
Du skal bare have i tankerne at hvis du vil købe brugt udstyr til, feks, objektiver, flash eller andet, så tror jeg udvalgtet er størst hos Canon og Nikon, derfor var mit valg Canon fremfor de andre.
Garanti, er måske lavere end i DK, men byt om 1 år er det afskrevet med halvdelen måske, og så kan jeg jo næsten købe et nyt for det jeg har sparet hvis det skulle gå i stykker. ;o)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 18:07
Her er en der fortæller hvorfor valget faldt på Nikon vs Canon.

Til top
Mofferino Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 17:37
Så skulle mit Canon 500D gerne komme med posten i løbet af de næste par dage :)

Mht. hukommelseskort, så har jeg har et 16 GB SanDisk Ultra II liggende, men jeg ved ikke om det er tilstrækkeligt med en skrivehastighed på 15 MB/s? Jeg vil jo vældig gerne kunne optage video. I hvert fald i 720p.

Hvad siger I? :)
Til top
mewmew Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 03:29
Det er jo min/average Write speed der er afgørende for, om kortet kan følge til informationerne der kommer fra video.
Du kan jo prøve at se, om det kan følge med.
Jeg har et Pana TZ7 som også kører 720p, jeg købte SiliconPower SDHC class 6 kort med mit camera, de er ikke så dyre, men kører fint.

http://www.tomshardware.com/charts/sdhc-memory-card-charts/Minimum-Write-Transfer-Rates,864.html
Købt her:
http://www.digital-cameras.com/productsDA.asp?DepartmentID=34

Til top
mewmew Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 03:32
Til top
AndersM85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 15:59
Ked af at rippe op i en gammel tråd, men jeg står i samme situation som vedkommende der startede topic, jeg vil utroligt gerne kaste mig ud at lege lidt med spejlreflekskamera og jeg har fået et godt tilbud på Sony's a330 kit. Er der nogen som kan anbefale eller fraråde Sony?
Mvh Anders
Til top
bmnmce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 15:05
Hej
overvejer Canon 550 med18 - 135 mm kit til ca 7200 er det et godt køb???

Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 06:34
Hej
Jeg overvejer også Canon 550 med 18 - 135 mm kit til ca 7200 er det et godt køb???
Efter hvad jeg forstår er det godt med et objektiv der er større end 18-55.
mvh

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 09:32
har lige købt 550d som reserve til min 5d Mark II og min beater som er en gammel 350D..

det er et FANTASTISK kamera, især til prisen. 18-135mm med IS er ikke dårligt, ved ikke om jeg måske som begynder ikke ville købe huset alene, og muligvis købe dette tamron med.

måske ikke verdens kønneste objektiv, men billigt og har et stort zoom område, og tegner fornuftigt. (det har IS hedder vist bare VC på tamron)

Dog er 18-135mm Kit med Image stabiliser et okay objektiv.

Anyways, tilbage til 550D..

i forhold til min gamle 350D er de nået langt med bygge kvaliteten, og lukkelyden er også lidt bedre, savner stadig magnesium chassie og den ekstra skærm og fullframe fra mit 5D, men den levere gode billeder.

Sensoren tegner skide godt. og i forhold til en 7D så er den på par, hvis ikke lidt skarpere billedmæssigt, så det er et enormt godt kamera.

Fullhd film ser fantastisk ud, men ved ikke om det har værdi.

Har testet lidt med et par gamle objektiver jeg har liggende. og der tegner den kanon..

100mm F2.8 macro den tegner på niveau med min 5D.

Sigma F2.8 28-72mm (mener jeg den er) der har den lidt problemer med at ramme Zoom, den jager lidt. hvor min 5D er dead on.. men igen skarpe billeder..

550D har ihvertfald min anbefaling som kamera.

men personligt vil jeg sige en 18-55 er fin til at starte med, så måske en fast 50 eller 100mm og et zoom objektiv noget ala 70-200mm

Min objektiv pakke er følgende som jeg synes dækker mig fint ind

Canon 18-55mm (kit 350d) bruges ikke
Canon 18-55mm IS(kit 550d) kæresten får den med når hun skal ud og lege.
Sigma 22-78mm F2.8 filter 82 - sidder normalt på, godt nok 800grams objektiv.
Canon 100mm fast F2.8 macro USM
Canon 70-200mm L F2.8 objektiv (uden IS)
Tamron 70-300mm cheap ass Tamron (tager skide gode billeder, meget blød omkring midten

Skulle jeg være ærlig så tror jeg, jeg ville klare mig fint med en høj kvalitets 18-50mm med USM og IS. sjældent jeg bruger de tunge zoom objektiver.
Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 17:10
Hej
Tak for svaret blev lidt mere klog på det.
Hvordan er din erfaring med Tamron og Sigma kontra Canon`s egen
mvh
Bent
Til top
bmnmce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

har lige købt 550d som reserve til min 5d Mark II og min beater som er en gammel 350D..

det er et FANTASTISK kamera, især til prisen. 18-135mm med IS er ikke dårligt, ved ikke om jeg måske som begynder ikke ville købe huset alene, og muligvis købe dette tamron med.

måske ikke verdens kønneste objektiv, men billigt og har et stort zoom område, og tegner fornuftigt. (det har IS hedder vist bare VC på tamron)

Dog er 18-135mm Kit med Image stabiliser et okay objektiv.

Anyways, tilbage til 550D..

i forhold til min gamle 350D er de nået langt med bygge kvaliteten, og lukkelyden er også lidt bedre, savner stadig magnesium chassie og den ekstra skærm og fullframe fra mit 5D, men den levere gode billeder.

Sensoren tegner skide godt. og i forhold til en 7D så er den på par, hvis ikke lidt skarpere billedmæssigt, så det er et enormt godt kamera.

Fullhd film ser fantastisk ud, men ved ikke om det har værdi.

Har testet lidt med et par gamle objektiver jeg har liggende. og der tegner den kanon..

100mm F2.8 macro den tegner på niveau med min 5D.

Sigma F2.8 28-72mm (mener jeg den er) der har den lidt problemer med at ramme Zoom, den jager lidt. hvor min 5D er dead on.. men igen skarpe billeder..

550D har ihvertfald min anbefaling som kamera.

men personligt vil jeg sige en 18-55 er fin til at starte med, så måske en fast 50 eller 100mm og et zoom objektiv noget ala 70-200mm

Min objektiv pakke er følgende som jeg synes dækker mig fint ind

Canon 18-55mm (kit 350d) bruges ikke
Canon 18-55mm IS(kit 550d) kæresten får den med når hun skal ud og lege.
Sigma 22-78mm F2.8 filter 82 - sidder normalt på, godt nok 800grams objektiv.
Canon 100mm fast F2.8 macro USM
Canon 70-200mm L F2.8 objektiv (uden IS)
Tamron 70-300mm cheap ass Tamron (tager skide gode billeder, meget blød omkring midten

Skulle jeg være ærlig så tror jeg, jeg ville klare mig fint med en høj kvalitets 18-50mm med USM og IS. sjældent jeg bruger de tunge zoom objektiver.
tak for det gode svar der er også et kit  med 2 obletver18 - 55 og 55 -250 mm IS, hvad er din mening om. ER Tamron og Sigma gode nok
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu