har lige købt 550d som reserve til min 5d Mark II og min beater som er en gammel 350D..
det er et FANTASTISK kamera, især til prisen. 18-135mm med IS er ikke dårligt, ved ikke om jeg måske som begynder ikke ville købe huset alene, og muligvis købe dette tamron med.
måske ikke verdens kønneste objektiv, men billigt og har et stort zoom område, og tegner fornuftigt. (det har IS hedder vist bare VC på tamron)
Dog er 18-135mm Kit med Image stabiliser et okay objektiv.
Anyways, tilbage til 550D..
i forhold til min gamle 350D er de nået langt med bygge kvaliteten, og lukkelyden er også lidt bedre, savner stadig magnesium chassie og den ekstra skærm og fullframe fra mit 5D, men den levere gode billeder.
Sensoren tegner skide godt. og i forhold til en 7D så er den på par, hvis ikke lidt skarpere billedmæssigt, så det er et enormt godt kamera.
Fullhd film ser fantastisk ud, men ved ikke om det har værdi.
Har testet lidt med et par gamle objektiver jeg har liggende. og der tegner den kanon..
100mm F2.8 macro den tegner på niveau med min 5D.
Sigma F2.8 28-72mm (mener jeg den er) der har den lidt problemer med at ramme Zoom, den jager lidt. hvor min 5D er dead on.. men igen skarpe billeder..
550D har ihvertfald min anbefaling som kamera.
men personligt vil jeg sige en 18-55 er fin til at starte med, så måske en fast 50 eller 100mm og et zoom objektiv noget ala 70-200mm
Min objektiv pakke er følgende som jeg synes dækker mig fint ind
Canon 18-55mm (kit 350d) bruges ikke
Canon 18-55mm IS(kit 550d) kæresten får den med når hun skal ud og lege.
Sigma 22-78mm F2.8 filter 82 - sidder normalt på, godt nok 800grams objektiv.
Canon 100mm fast F2.8 macro USM
Canon 70-200mm L F2.8 objektiv (uden IS)
Tamron 70-300mm cheap ass Tamron (tager skide gode billeder, meget blød omkring midten
Skulle jeg være ærlig så tror jeg, jeg ville klare mig fint med en høj kvalitets 18-50mm med USM og IS. sjældent jeg bruger de tunge zoom objektiver.