recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spg angående XMB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspg angående XMB

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrVolbeater Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: spg angående XMB
    Sendt: 19-Juni-2010 kl. 20:26
Hejsa.

Har fundet ud af, at musik lyder bedre fra PS3 når outputfrekvensens er sat til 44.1khz, dette gør dog, at man ikke kan bruge XMS'menuen mens man hører musik, da denne spiller lyd i 48khz.

Så vil bare høre, om det er muligt at lave noget om, så man kan trykke på "PS"knappen, og navigere rundt som man vil, istedet for at man skal stoppe afspilningen af musikken først, for at kunne gøre dette?
Til top
Tvixen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 02:01

Hej Volbeater

Er det musik generelt eller er det kun fra CD.
Hvad hvis du kopierer din CD til H-disken er lyden så stadigvæk bedre i 44.1khz ?

Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 07:13
CD'en er indspillet med 44.1 kHz. Uanset hvordan man kopierer rundt med dataene, vil en konvertering til 48 kHz være lige tabsgivende. Der skal jo gættes nogle værdier og smides nogle andre værdier væk.

Jeg kender ikke til nogen måde, hvor man kan navigere i XMB, mens man spiller musik ved 44.1kHz. Forklaringen skulle efter sigende være, at lydeffekterne i XMB kører i 48 kHz. Det er selvfølgelig tåbeligt at spærre adgangen til XMB alene af den grund - jeg ville sagtens kunne undvære lydeffekterne - men forklaringen er sikkert rigtig nok.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 12:49
Fantastisk! Jeg vidste ikke, at man overhovedet kunne navigere rundt i XMB mens der er musik paa. Vidste slet ikke, at det skyldes Hz-forskelle.

Som Allan siger, er det dog lidt aandsvagt, for de kunne vel bare lukke for de andre lyde..

Naar vi nu er ved XMB spsm, saa har jeg tidligere haft alle demoer og spil fra PSN liggende paa HDDen adskilt i mapper - men en opdatering aendrede vist paa dette, saa det nu allesammen er listet under en mappe. Kan man aendre dette?
Det var jo meget rart at have demoer og spil adskilt...

BORING!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu