recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spørgsmål - projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspørgsmål - projektor

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Har selv Epson TW 3200 og kan IKKE nikke gengældende til det dårlige sort-niveau I taler om. Kan kke sige andet end, at jeg er imponeret over, hvad man kan få for små 8.000 kr..
Til tvkartoffel: Med hensyn til lysstyrke og afstand fra lærred, mister man faktisk mere, ved at køre i fuld zoom end ved at rykke den en halv meter længere bagud, hvis muligt.
Jeg kører med et 112 " ramme-lærred fra Grandview i mathvid, gain 1.0 og er virkelig tilfreds, ligesom mine venner er meget imponerede...
Har heller ikke problemer med at billedet lyser hele stuen op, selv om mine vægge er hvide. Lærredet med de sorte velour-rammer hjælper meget.
Har slået auto-iris fra, da det larmer og synes ikke det giver nogen nævneværdig forbedring af sort-niveauet.

Nu skriver jeg heller ikke det er dårligt. Min oplevelse er det det saktens kunne være bedre og at mit bedste bud på et lærred er et High contast. Dels fordi projektorens "sort niveau" i sig selv ikke er imponerende og dels fordi det er de færreste der har mulighed for at indrette et BIO/spillerum med sorte vægge, loft og gulv.

Jeg ved ikke hvordan du kommer frem til at man får mere lys ved at projekter over længere afstand. Det må du gerne forklare?

I følge specifikationerne har objektivet følgende blænde:

Lens F-number

2.0 - 3.17

Det betyder i runde tal at hvis du projekterer f.eks et 100" billede på korteste afstand vil billedet være 2,5 gange mere lysstærkt en hvis du projekterer samme 100" billede på længste afstand.

EDIT: Tallene fra virkelige målinger viser at lysstabet er langt mindre end beregnet.

Du har ret i at auto iris er ubrugeligt da det larmer :-/

Jeg tror ikke at man kan debattere om kontrasten er god eller dårlig i absolutte termer. Det afhænger af hvad forventningen er og hvad man sammenligner med. Jeg var godt klar over at tw3200 ikke ville være super på det punkt, men jeg havde alligevel håbet på mere. At du er tilfreds og at dine venner synes det er imponerende det er fedt for dig, men det gør trods alt ikke min oplevelse bedre. Derfor skriver jeg som jeg gør.

Hvor mange timer har du på lampen om jeg må spørge?

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 17-Juli-2011 kl. 18:59
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:11
Irisen i min nye tw3200 er nærmest lydløs, men den jeg havde inden larmede virkelig meget og lyd som om den konstant "arbejdede". Angåede sortniveauet, så fåes den nok ikke meget bedre i denne prisklasse af projektorer, jeg er i hvert fald imponeret.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Irisen i min nye tw3200 er nærmest lydløs, men den jeg havde inden larmede virkelig meget og lyd som om den konstant "arbejdede". Angåede sortniveauet, så fåes den nok ikke meget bedre i denne prisklasse af projektorer, jeg er i hvert fald imponeret.

Jeg har samme oplevelse af iris. Meget irriterende.

Hvilke projektorere har du sammenlignet med ang. sortniveau?

Redigeret af tvkartoffel - 08-Juli-2011 kl. 16:24
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:26
W6000, Pana 4000 og Sanyo z700.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:32

W6000, Pana 4000 og Sanyo z700.

Skal jeg forstå det sådan at de nævnte projektorer alle er ringere på det punkt på trods af at de alle er væsentligt dyrere?

Fik du byttet projektoren direkte hos epson eller via forhandleren?

Redigeret af tvkartoffel - 08-Juli-2011 kl. 16:34
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:41
Panaen har helt klart bedre sort specielt hvis man bruger andre modes, så er forskellen let at se, men den koster også det dobbelte. Jeg synes TW3200 ligger lidt over W6000 og en del over z700 i cinema mode. For en projektor i denne prisklasse, får man altså meget for pengene.
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:43
Fik den byttet ved komplett.dk med henvisning fra epson. De var så flinke at give mig en ny selvom den var ude for DOA perioden på en månede. Komplett.dk var dog sløve med at sende en ny, men det er jo ikke Epsons skyld.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:50
Ok tak. Det er også min umiddelbare vurdering.- Altså at der skal nogle flere penge end 7500,- på bordet hvis det skal være afgørende bedre end en tw3200.

Overvejer lidt om jeg skal have byttet min projektor. Det med irisen er ikke fedt selvom jeg nok ikke kommer til at bruge den. Det er sådan noget der kommer til at koste ved evt brugtsalg.

MVH
tvkartoffel
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 16:55
kunne være spændende og høre hvordan folk oplever deres iris på tw3200, der er åbenbart stor forskel på støjniveauet. Jeg giver gerne en demonstration her i Aabenraa.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 17:02
Ja, jeg er bestemt også tilfreds med sort-niveauet. Specielt når man kører cinema-mode i eco. Shadow-detail er oså virkelig god. Oplever mange flere detaljer i natte-scener, som før ikke var så tydelige på mit 50 " plasma. Selvfølgelig er billedet også MEGET større.
Til tvkartoffel m.h.t. lys og afstand, mener jeg, at objektivet mister en del lys ved det ydre zoom-område, hvorimod du ikke ser forskellen, hvs du blot rykker den lidt længere tilbage. Det er ligesom en normal zoom-linse. Lysstyrken varierer alt efter brændvidde!
Derfor de nævner variabel " F " ( Lysstyrke ) på zoomlinser...
Du kan sagtens få et 100 " billede på 4,5 m. afstand. Jeg sidder ca. 3,8 m. fra lærredet og linsen er ca. 3,4 m. fra lærredet på 112 ", som jeg synes er helt perfekt. Selv folk der sidder i nabosofaen og kommer en meter tættere på, synes ikke det virker for stort.
Mit råd er, køb projektoren først og eksperimenter lidt på væggen først. Efter nogle dage kan du så købe den størrelse lærred, du synes er bedst til din siddeafstand...
Er iøvrigt MEGET glad for mit skift fra lille 50 " til STOR 112 "!!!

Redigeret af Supergris - 08-Juli-2011 kl. 17:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 17:04

kunne være spændende og høre hvordan folk oplever deres iris på tw3200, der er åbenbart stor forskel på støjniveauet. Jeg giver gerne en demonstration her i Aabenraa.

Bortset fra at det larmer, hvordan oplever du så effekten af autoiris? Jeg prøvede at skifte mellem on og off i går aftes. Jeg synes ikke rigtig det gav noget særligt. Billedet skiftede ikke karakter til det bedre det blev bare, i varierende grad, mørkere efter billed indholdet.

Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 17:19
Der er ikke den store forskel, men ved helt mørke scener fx. en mørk baggrund, da lukker irisen en tand længere ned så man får lidt bedre sort, men intet at skrive hjem om.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu