|
Spørgsmål til lydkvalitetsforskel på HTPC og TV |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 12-April-2015 kl. 22:46 |
|||
![]() |
|||
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
||
@JørgenT.
Ja det er efterhånden også den konklusion jeg er ved at nå frem til. Det kunne godt gå hen og betyde at der snart kommer en ellers udmærket Sony STR-DG720 til salg herinde... ![]() Den er "kun" 5 år gammel... Så må jeg investere i en ny der understøtter ARC. |
|||
![]() |
|||
Kjeldgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
||
Kender ikke de respektive modeller, men kan du ikke forbinde 2 HDMI kabler mellem TV og receiver? Det ene HDMI kabel er det du allerede har forbundet, mens det andet afløser det optiske, og skal sættes i ARC HDMI stikket på tvet. Dette bruges så kun når du bruger netflix appen.
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
||
HDMI ARC er jo udelukkende et Audio (Return Channel) signal, ikke det samme som HDMI video+audio signal fra en DVD/BD afspiller. Så det vil receiver ikke kunne modtage på en almindelig HDMI indgang. Alternativ kunne være en HDMI ARC Extractor, men det har jeg endnu ikke set som SPDIF/Toslink med 5.1 lyd, kun som analog stereo signal. Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4628 |
||
Rigtigt nok, men det løser desværre ikke problemet. Netflix leverer endnu ikke 4K til PC-playeren, hverken browser-løsningen eller app-løsningen til de nyeste Windows. Pt. er et af kravene fra Netflix, at HEVC-dekodningen sker i hardware.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Man slipper nok heller ikke for at kortet skal understøtte HDCP 2.2 når der forhåbentlig kommer en app eller browser løsning til PC. Og mens jeg husker det, så skal man måske købe et HDMI 2.0a kort hvis man vil bruge HDR som efter hvad jeg kan se kommer fra både Amazon og Netflix. Redigeret af Trumle - 13-April-2015 kl. 10:47 |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
||
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4628 |
||
Der er jo stadig et certificeringsprogram. Pt. er 4K-streaming udelukkende muligt på UHD Smart TV med HEVC-hardwaredekodning - og kun de Smart TV som Netflix siger god for.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
||
Præcis Rasmus Larsen,
Det er også derfor at HTPC'en egentlig er relativt ligegyldig for denne diskussion. Den virker så godt som den pt. kan komme til. Mit HTPC setup fungerer blot som min reference. Det er helt klart råd og vejledning vedrørende opsætning af TV'et og Receiveren som har min interesse i denne forbindelse. ![]() Er bange for at JørgenT og Hesselburger rammer hovedet på sømmet når de siger at jeg nok er nødt til at skulle have en ny receiver som understøtter ARC. (Hvis det hersens PCM audio jeg har sat op vitterligt ingen forskel gør - jeg skal hjem og testlytte igen nu her...) Redigeret af TheRealBamse - 13-April-2015 kl. 15:35 |
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
||
Så Main10 HEVC afkodening, hvis dit grafikkort understøtter DXVA2 Jeg bruger det selv til mine dvd'er og bluray'er, som jeg laver backup af for børnene. Det fungere ganske fint. Redigeret af Notfast - 14-April-2015 kl. 18:54 |
|||
.....
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |