recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezbox Boom til 1.499,- - uge 21
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezbox Boom til 1.499,- - uge 21

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Nu skal duet først kører ordentlig før der kommer flere ind. Jeg syntes tit at den ikke vil finde squeezenetwork eller squeezebox og så skal man lige rode med den for at få den til at virke. Så skal lige have den til at kørre mere stabilt.



Faldt lige over dette i release notes til software version 7.3.3

Wireless connection
  • Wake up from suspend and connect to SqueezeCenter or SqueezeNetwork reliably
  • Switch between SqueezeCenter and SqueezeNetwork reliably even if SqueezeCenter computer turned off previously. This can be done manually by choosing Settings->Music Source. At this time, there is no automatic switching to SqueezeNetwork when your SqueezeCenter computer is turned off.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Nu skal duet først kører ordentlig før der kommer flere ind. Jeg syntes tit at den ikke vil finde squeezenetwork eller squeezebox og så skal man lige rode med den for at få den til at virke. Så skal lige have den til at kørre mere stabilt.



Det "svageste" led i squeezebox serien er faktisk duet controlleren (omend den er blevet rigtig god med 7.3.3. softwaren). På den måde ligner Boom mere Classic-modellen bare med indbygget forstærker og højttalere.

Vores 2 Boom's spiller rock solid. Vi spiller altid over SC på vores XP laptop og bruger kun sjældent squeezenetwork, så de problemer kan jeg ikke udtale mig om.

Har du kontrolleret kvaliteten af dit trådløse signal som det modtages af reciever og controller?

Controlleren bruger jeg lige ved siden af min bærbare og jeg har aldrig oplevet problemer med min bærbare. Ind imellem bruger jeg også konens pc fra samme sted og her har jeg heller ikke oplevet problemer med den trådløse forbindelse, så det tror jeg ikke er et problem. Har også prøvet at sætte det hele op til at køre med fast IP, det hjælp heller ikke.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 23:17
Okay 2 ting.

Dels er en wifi antennerne på en bærbar er meget større og kraftigere end på controlleren. På en bærbar sidder antennen typisk hele vejen rundt om skærmen og den har kraftigere strømforsyning.

Dels vil på en bærbar med typisk internet brug, mail og surf ikke være særlig generet hvis dit trådløse net ikke er optimalt, men det er noget andet når du streamer musik, så skal det altså være i tip top orden.

Hvad siger signalstyrken på hhv. reciever og controller? og hvilken version af SC kører du med?

Reciever kan ses inde i SC-settings-information(faneblad)
Controller kan se inde under advanced-menuen et sted.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 23:33

Jeg har lige opdateret til 7.3.3, så må lige se om det har hjulpet.
Receiveren har 95%
På controlleren er der mellem 2 til 3 pinde ud af 3 (20 til 30 signal/støjforhold).

Jeg vil lige se hvordan det går efter opdateringen.

Men jeg oplever tit at det kører fint nogle dage og så lige pludselig kan controlleren ikke finde enten squuezenetwork eller receiveren. I reglen har jeg den sat op til at være tilsluttet sueezenetwork, da jeg ikke har pc'en tændrt, da jeg kun hører radio. Hvis jeg vil hører MP3 tænder jeg pc'en. I løbet af næste uge, skulle jeg gerne få min NAS, så kommer til at kører via den.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 00:06
Ok, 7.3.3 indeholder rigtig rigtig mange forbedringer til controlleren.

Så det vil du helt sikkert opleve som en forbedring. Hvis der stadig er problemer må du rapportere tilbage

Bemærk i øvrigt at der er lavet nogle ændringer for at spare strøm på controlleren, så den går hurtigere i standby, og der skal vist nok trykkes på knapper for at forhindre den i at gå hurtigt i standby igen. Det sidste er lavet for at man kan flytte rundt med den udena tden så ligger tændt i længere tid bagefter.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 17:38

lyder godt nok som et lovende tilbud, kunne godt bruge den ude i køkkent.  men gad vide om min nas 207+ kan klare at jeg har squeezebokse på?

 

jer der har opgraderet softwaren til 7.3.3., i køre ikke med en synology nas vel?

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

jer der har opgraderet softwaren til 7.3.3., i køre ikke med en synology nas vel?



Jeg kører 7.3.3 på windos XP.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 08:06
birddog: Jeg bruger en DS-207+ og har en Squeezebox Classic og en Squeezebox Boom koblet på. Det virker fint uanset om de spiller det samme (synkroniseret) eller forskelligt musik. Jeg har også en kammerat (med samme NAS) som har haft 3 Squeezebokse + SoftSqueeze kørende samtidig med forskellig musik.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 21:02
ok, har lige købt Boom idag, men har ærlig talt ikke testet noget som helst endnu.   Men tipsen, syntes du ikke den er meget langsomt til at kigge i dine mapper hvor dine sange ligger?  jeg mener at når jeg går ind og ud af musik mapper så tager det sin tid, og jeg har enda forbundet med med gigabit netværk.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 21:16
birddog: Synes det går ret stærkt at navigere - lige med undtagelse af album-punktet - der bruger den ca. 5 sekunder på at lave en liste over 1250 albums - men dét bruger jeg heller ikke til noget - jeg navigerer oftest via år eller kunstner - og dér er hurtig respons.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 21:37

OK, så det kan være at jeg bruger den forkert :) for jeg gør alting via musik mapperne.

Bruger du synology squeezecenter software eller køre du det via SSOD ?

Må hellere få pakket min boom ud og se om den virker.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:57
Hvordan fungerer indtastning af WPA2 passphrase?

Kan man kun gøre det via fjernbetjeningen, eller er der en hurtigere måde via netværkskabel (webinterface eller specielt program).

En god WPA2 passphrase består af 63 tilfældige tegn, så brug af fjernbetjeningen vil være lidt surt...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu