recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezbox Boom til 1.499,- - uge 21
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezbox Boom til 1.499,- - uge 21

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:04
63?

troede ikke det var nødvendigt med WPA2, er du sikker på det?

er der ikke noget med at WPA2 selv danner nøgler?

Nå mend er er ingen let omvej mig bekendt, hvis du havde en Squeezebox Classic ville du kunne bruge dens fjernbetjening, der har nummerisk tastatur og så kan du  bruge sms-metoden.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

63?

troede ikke det var nødvendigt med WPA2, er du sikker på det?


Nødvendigt og nødvendigt.. Det er sværere at brute-force angribe 63 end 8, og jeg gider ikke forringe min IT sikkerhed blot for at høre musik.

Normalt copy-paster jeg nøglen via en USB stick, og så kan det jo være lige meget om det er fem tegn med passphrase "futte" eller 63 tilfældige tegn.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

63?

troede ikke det var nødvendigt med WPA2, er du sikker på det?


Nødvendigt og nødvendigt.. Det er sværere at brute-force angribe 63 end 8, og jeg gider ikke forringe min IT sikkerhed blot for at høre musik.

Normalt copy-paster jeg nøglen via en USB stick, og så kan det jo være lige meget om det er fem tegn med passphrase "futte" eller 63 tilfældige tegn.


Ja det kan jeg godt se, men med 4 squeezeboxe, en Wii, to DS'er og et par mobiltelefoner ser min situation lidt anderledes ud, der må jeg skele til det praktiske.


Redigeret af Letten - 18-Maj-2009 kl. 23:58
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvordan fungerer indtastning af WPA2 passphrase? Kan man <span style="font-style: italic;">kun</span> gøre det via fjernbetjeningen, eller er der en hurtigere måde via netværkskabel (webinterface eller specielt program).En god WPA2 passphrase består af 63 tilfældige tegn, så brug af fjernbetjeningen vil være lidt surt...

Hej Jesper
Jeg havde samme problem som dig og ville heller ikke ud i en indtastning af en meget lang og kompleks netværksnøgle til mit trådløse netværk (samme kryptering). Du kan bruge et Perl værktøj som hedder Net::UDAP - det er ikke for begyndere, men dét er vist ikke et problem her :-) Der er en tråd om det på SlimDevices' forum og jeg har også skrevet lidt om min start med Boom'en her på Recordere's forum.
Jeg koblede Boom'en til trådet, konfigurerede den til DHCP og indtastede nøglen vha. Net::UDAP og hookede den derefter på det trådløse netværk med en fast ip-adresse tildelt af routeren. Jeg flytter ind i mellem rundt på Boom'en og den bliver også slukket ind i mellem og den er normalt nogenlunde hurtig til at starte op, komme på netværket og koble op SC på NAS'en. Jeg har også en SB3 og fra slukket tilstand er den lidt hurtigere, men den er også koblet på netværket med kabel. Fra almindelig stand-by tilstand er begge bokse selvfølgelig klar til start med det samme.
Mvh Tommy
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

OK, så det kan være at jeg bruger den forkert :) for jeg gør alting via musik mapperne.


Bruger du synology squeezecenter software eller køre du det via SSOD ?


Når du skriver "gør alting via musik mapperne", betyder det så at du browser via Music Library -> Music Folder (kører engelsk hos mig)?
Hvis det er tilfældet, vil det være meget langsomt fordi du slet ikke benytter dig af den kæmpe database SC har lavet med din musik - du laver forespørgsler direkte ned i filsystemet og det vil være langsomt i forhold til alternativerne med at browse via Artist, Album, Genre, Year etc - uanset, hvor hurtig din server måtte være.
Jeg bruger stadig SSODS, men det er primært fordi jeg ikke har haft tid til at skifte til "pakke-udgaven" fra Synology. Tror ikke der er den store forskel på hvilken af de to udgaver man bruger, men hvis jeg var ny bruger ville jeg vælge pakken fra Synology pga. support-mulighed i forhold til evt. problemer. Ulempen er selvfølgelig, at man måske venter lidt på opdateringer da de lige skal fra Logitech og gennem Synology's maskineri.
/Tommy
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu