recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeeze box duet "kone faktoren"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueeze box duet "kone faktoren"

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 09:26
Lige for at undgå misforståelser omkring squeezebox og plugins:

...så er det ikke noget man skal installere for at systemet virker. Det er noget man frivilligt kan installere for at udvidde systemet med en eller anden ekstra funktionalitet.

Jeg selv bruger f.eks. en plugin på min Squeezebox Boom i køkkenet, så displayet, ud over ur, viser min lokale udendørstemperatur og vejrudsigt (hentet fra wunderground.com).

Mit næste projekt er at bruge en anden plugin, som gør det muligt at børnenes Boom kun viser deres egen musik.

For mig er plugins en af fordelene ved squeezeboxsystemet.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af JimmyS JimmyS skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Bemærk, du skal have et (velfungerende) trådløst netværk for at bruge Duetten.

Hvad mener du med et velfungerende trådløst anlæg?
Selve "boksen" kan jeg køre med kabel, men det er måske ikke den der giver problemer

Har selv Squeezebox Duet, og konen bruger den uden problemer.
Dog har Letten ret. Velfungerende trådløst netværk er ret vigtigt. Vores skod 54mbit roter (hawking, skal udskiftes), fryser af og til. Min kone har dog lært at tage strømmen 10 sekunder, og derefter virker alting igen.
Så ingen problemer, men jeg vil anbefale dig, for din egen og konens skyld, sørg for nogle ordentlige mp3 tags, ellers er det for svært at finde det rigtige.

mvh.

Thomas
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2004
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 10:13
Tak for alle input!

Det jeg har tænkt mig er, at downloade musik fra tdc play, og smide det på min bærbare computer, som alligevel næsten altid er tændt, og har 400 GB ledig plads på HD.
Der er noget med en kodning, men som jeg har forstået det, så må jeg godt fjerne kodningen, hvis det er en hindring for at bruge det på mit eget udstyr.

Jeg kører godt nok kun 54 Wlan, men jeg kan sætte selve recieveren til net kabel.

Men det vigtigste er, at min kone kan bruge det, da det i dag er nødvendigt at brænde cdére, da "Det er for besværligt at bruge windows mediaplayer eller lignende".

Jeg tror jeg springer ud i det. Elgiganten har en Squeeze box duet på tilbud til 1.888 kr., så det kan da ikke gå helt galt...
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 10:27

Jeg har også kun alm. 802.11g (54mbit) wlan til mine 4 squeezebox, samt diverse wii og laptops, det er alt rigeligt.

Min receiver er også på wlan, intet problem, men hvis du har mulighed for kabel, så brug det. I lang tid streamede jeg faktsik også fra en laptop som var koblet op på wlan, uden problemer. Nu står min router i midlertid lige ved computeren, så har jeg selvfølgelig sat et kabel i istedet.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 10:28
og, ja, dit TDC Play er krypteret og kan kun afspilles af Windows Mediaplayer så vidt jeg ved.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

server eller andet snask

Hvor bliver jeg træt af at sonos-ejere altid skal nedgøre andre løsninger Dead

Hvis Sonos skal afspille din egen musik (fra rippede CD'ere f.eks.) skal din computer vel også være tændt, eller du skal anskaffe et NAS - eller kan man bare tilslutte en USB-disk direkte til Sonos?
Nu må du, andre i denne tråd der føler sig fornærmet sgu' stoppe  Angry(!)
Jeg nedgør ikke SB. Jeg kender flere der har Suueezee, og de er meget glade for dette, og jeg synes også det er en fed løsning.
MEN manden spørger til hvad han skal købe (åbent spørgsmål) og her er Sonos vel også et alternativt.

Jeg er selv ejer af Sonos, og mener det er et rigigt godt produkt. Ja det er (skide) dyrt, men da spørgsmålet ikke går på budget, men på "kone faktoren" må vi formode at han selv tager stilling til prisen Dead

Lad nu ikke denne tråd udvilke sig til (endnu) en religionskrig om Sonos er "dyrt" og Squeeze er "server" baseret, eller hvad andet mudder de to lejre kaster mod hinanden. Der er 2 andre tråde der tager sig af denne "krig".

Giv ham input til havd han skal købe....please Clap
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:09

Lad os holde os til topics...Wink

Hvad koster et sonos sæt?

Det skal bare bruges et sted - i stuen - og jeg har en pc at gemme filerne på.

På hifiklubben.dk har jeg lidt svært ved at finde ud af hvad der er relevant for mig, startsættet står til næsten 8.000 kr.

Mindre kan måske gøre det?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:14
Ja lad os holde os til tråden Clap

Jeg har en aktive enhed, en bridge, og en controller. Jeg købte for 2 år siden, før Sonos understøttede iPhone/iTouch. så har du en iPhone/iTouch kan en controller kan strengt taget godt undværes.
En af mine venner har købt en S-5 til stuen, og der fungere ret godt.
Et start sæt til 8000 er ikke nødvendigt. Mindre kan gøre det.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:42
@rigo: det pudsigt at du kan lyde så from og tale om at undgå muddekastning, dit indlæg er sådan set det første, der ytrer sig direkte negativt om "det andet" system:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Sonos. Ikke så meget dikkedar. Heller noget med plugins, server eller andet snask.

Vi lader billedet stå.

Du kunne jo bare skrive at du er rigtig glad for dit system og det er nemt at sætte op og bruge, færdig punktum.
Til top
JimmyS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 12:01
Så er der handlet - men det kan stadig fortrydes, da jeg har reserveret til afhentning hos elgiganten.

Squeezebox duet til 1.888 kr. Det kan vel ikke gå værre end at jeg kan sælge det igen, og købe noget andet.

Det er rigtigt, at mit spørgsmål mest går på kone faktoren. Desværre er denne faktor ikke forudsigelig. Min kone synes allerede nu at det virker svært (?).

Et eksempel på uforudsigeligheden:
For 5 år siden købte jeg en Phillips HDD 725 med 160 GB harddisk.
Jeg havde slet slet ikke forudset den succes det blev hos min kone. Hun tænder den bare, og så optager den det der er på kanalen. Jeg har ikke fundet nogle nye der kan det samme. Du skal trykke på pauseknappen f.eks.
Min kone vil slet ikke af med denne HDD, førend hun får en "der er ligesom den gamle"
Alt mit snak med digital signaler "og det er meget bedre" preller af.

Phillipsén fåes desværre ikke til DVB-T MPEG4, ellers havde jeg købt den nu.

Vi har også en HDD til viasat, og den er hun så ved at acceptere, men "den er lidt besværlig skat"
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 12:08
Hos Elgiganten er der indbygget konefaktor: De ombytter alt inden for 14 dage.
Så hvis hun efter 14 dage endnu ikke har accepteret den, er det bare retur, og de bøvler ikke med det.

>"Hun tænder den bare, og så optager den det der er på kanalen. Jeg har ikke fundet nogle nye der kan det samme. Du skal trykke på pauseknappen f.eks."<
Kan du uddybe det lidt?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af JimmyS JimmyS skrev:

Så er der handlet - men det kan stadig fortrydes, da jeg har reserveret til afhentning hos elgiganten.

Squeezebox duet til 1.888 kr. Det kan vel ikke gå værre end at jeg kan sælge det igen, og købe noget andet.

Det er rigtigt, at mit spørgsmål mest går på kone faktoren. Desværre er denne faktor ikke forudsigelig. Min kone synes allerede nu at det virker svært (?).

Et eksempel på uforudsigeligheden:
For 5 år siden købte jeg en Phillips HDD 725 med 160 GB harddisk.
Jeg havde slet slet ikke forudset den succes det blev hos min kone. Hun tænder den bare, og så optager den det der er på kanalen. Jeg har ikke fundet nogle nye der kan det samme. Du skal trykke på pauseknappen f.eks.
Min kone vil slet ikke af med denne HDD, førend hun får en "der er ligesom den gamle"
Alt mit snak med digital signaler "og det er meget bedre" preller af.

Phillipsén fåes desværre ikke til DVB-T MPEG4, ellers havde jeg købt den nu.

Vi har også en HDD til viasat, og den er hun så ved at acceptere, men "den er lidt besværlig skat"
Jeg håber, og tror, i bliver glade for det.

Fedt bliver det i hvert tilfælde at få et musik system som dette hvad enten det er Sonos eller SB.

Held og lykke med (!)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu