recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox duet på Ethernetkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox duet på Ethernetkabel

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Er det virkelig et skod produkt?

NEJ,
men det var det i foråret 2008 med de første versioner af
softwaren.

I dag fungerer min skide godt.

Er iøvrigt enig i at det er et komplekst produkt fordi
det er afhængig af en stribe andre komponenter:
PC, Firewall/Antivirus, internet-service
(radio/squeezenetwork),
router/firmware/sikkerhedopsætning, kvalitet af trådløst
netværk. Alle disse steder kan der være noget der
driller.

Men når først det er sat op og der er hul igennem er det
en fornøjelse. Jeg kan iøvrigt uden problemer streame
synkront til fire steder i huset via vores trådløse
netværk.
Til top
cfuttrup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2009 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af NitrO NitrO skrev:

Fatter ikke hvorfor det skal være så svært. Boksen burde sige: HALLØJ....jeg har fundet et kabel, det er da bedre end det trådløse...så det napper jeg sgu da istedet for....irriterende er det :(

Jeg skal lige opdateres - har du stadig den situation at Receiver boksen går på wireless? ... Min Receiver fik et Ethernet kabel i "røven" fra starten af. Jeg gad simpelt hen ikke at slås med wireless til Receiveren. Den fungerede fra start af - og det er kun Controlleren som kører wireless (det fungerer i øvrigt også rimeligt OK). Derfor går jeg ud fra at min Receiver kører på Ethernet (kablet).
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 16:26
Hybridnetværkskonfiguration
I denne konfiguration etableres der forbindelse mellem Squeezebox Controller og et trådløst 802.11-netværk, og Squeezebox Receiver sluttes til netværket vha. et Ethernet-kabel.
Konfiguration af Squeezebox Controller
Tag Squeezebox Controller op af opladeren. Hvis den ikke er tændt, 1. skal du trykke på startknappen for at tænde for den.
Brug 2. scrollehjulet til at markere det ønskede sprog, og tryk på den midterste knap for at vælge det.
Herefter vises startsiden. Tryk på den 3. midterste knap for at fortsætte til det næste skærmbillede.
Vælg det område eller land du bor i.4.
Bemærk: Du overtræder muligvis telekommunikationsloven hvis du vælger et forkert land. Hvis dit land eller område ikke er på listen, skal du vælge det nærmeste område/land.
Herefter vises skærmbilledet for trådløse forbindelser hvor du kan 5. vælge at etablere forbindelse vha. Squeezebox eller at etablere forbindelse vha. et andet trådløst netværk. Da du skal bruge en hybridkonfiguration, skal du vælge Etabler forbindelse vha. et andet trådløst netværk.
Nu vises der et skærmbillede med de tilgængelige trådløse netværk. 6. Marker dit netværk, og tryk på den midterste knap for at vælge det.
14 Logitech®
Bemærk: Hvis routeren er indstillet til ikke at transmittere navnet på netværket (også kaldet SSID), vises det ikke på listen. Du kan etablere forbindelse til det ved at vælge Andet netværk og indtaste navnet på det manuelt.
Bemærk: Hvis du er sikker på at dit netværksnavn transmitteres, men det ikke vises i listen, er du muligvis uden for netværkets rækkevidde. Hvis problemet ikke løses ved at du bevæger dig tættere på routeren, skal du dobbelttjekke at routeren transmitterer netværksnavnet.
Hvis netværket er sikret, forsøger Squeezebox Controller at registrere 7. typen af sikkerhedsnøgle. Hvis det ikke kan fastslås hvilken type kryptering der bruges, vil du blive bedt om at vælge den fra en liste. Når krypteringstypen er fastslået, bliver du bedt om at angive sikkerhedsnøglen ved at bruge scrollehjulet til at markere et bogstav eller tal og den midterste knap til at vælge det.
Hvis krypteringsnøglen er angivet korrekt, etableres der forbindelse 8. mellem Squeezebox Controller og netværket, og der vises et skærmbillede for den etablerede forbindelse. Hvis du indtastede nøglen forkert, skal du trykke på tilbageknappen og indtaste den igen.
Bemærk: Hvis der ikke kan etableres forbindelse til netværket, skal du læse afsnittet Problemløsning i denne brugervejledning. Der er oplysninger om hvordan du kontakter den tekniske supportafdeling, i starten af brugervejledningen.
Konfiguration af Squeezebox Receiver
Når der er etableret forbindelse mellem Squeezebox Controller og netværket, kan du konfigurere Squeezebox Receiver.
Vælg din Squeezebox Receiver på listen. Den vises som Squeezebox 1. XXXXXX hvor XXXXXX er de sidste seks tal i afspillerens MAC-adresse, dvs. dens unikke netværksadresse.
Bemærk: Du kan tjekke MAC-adressen ved at kigge på mærkaten på undersiden af Squeezebox Receiver.
Bemærk: Hvis afspilleren ikke er på listen, skal du kontrollere om knappen på forsiden af Squeezebox Receiver blinker rødt. Hvis ikke, skal du holde knappen på Squeezebox Receiver nede i fem sekunder for at nulstille afspilleren. Squeezebox Receiver skulle vises på listen på fjernbetjeningen få sekunder efter at knappen begynder at blinke rødt.
Brugervejledning til Squeezebox™ Duet 15
Herefter skal du vælge mellem Trådløs og Ethernet som 2. forbindelsestype for Squeezebox Receiver. Vælg Ethernet for at bruge en kabelforbindelse til netværket.
Der oprettes forbindelse mellem Squeezebox Controller og 3. Squeezebox Receiver som derefter programmeres så den kan fungere sammen med netværket. Knappen bør skifte farve, hvilket angiver statussen for forbindelsen. Der er flere oplysninger i Tillæg B: Farvekoder på Squeezebox Receiver.
Når knappen på Squeezebox Receiver lyser blåt, vil du blive bedt om 4. at vælge en musikkilde via fjernbetjeningen. Hvis du har installeret SqueezeCenter på computeren, vises computerens navn sammen med SqueezeNetwork. Vælg den musikkilde du vil bruge.
Bemærk: Hvis du har installeret SqueezeCenter-softwaren og kontrolleret at den kører, men computerens navn ikke vises på fjernbetjeningen, er det muligt at den blokeres af en firewall. Se Tillæg A: Konfiguration af firewallen i denne brugervejledning. Her er der flere oplysninger om at konfigurere computerens firewall.
Når der er etableret forbindelse mellem Squeezebox Receiver og 5. musikkilden, lyser knappen hvidt, og du vil kunne afspille musik. Det kan ske at knappen blinker hvidt. Det betyder at softwaren på Squeezebox Receiver opdateres. I så fald skal du vente lidt da det kan tage et par minutter at gennemføre opdateringen. Når opdateringen er gennemført, genstartes Squeezebox Receiver, og knappen skifter farve indtil den er hvid, og afspilleren er klar.
Bemærk: Opdateringerne foretages automatisk via SqueezeCenter eller SqueezeNetwork, så du er sikker på at Squeezebox Duet altid har den seneste software.
Nu er netværksmusiksystemet konfigureret og klar til brug! Du skal nu læse afsnittet Afspilning af musik i denne brugervejledning, så du kan komme i gang med at bruge Squeezebox Duet.
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af cfuttrup cfuttrup skrev:

Oprindeligt skrevet af NitrO NitrO skrev:

Fatter ikke hvorfor det skal være så svært. Boksen burde sige: HALLØJ....jeg har fundet et kabel, det er da bedre end det trådløse...så det napper jeg sgu da istedet for....irriterende er det :(

Jeg skal lige opdateres - har du stadig den situation at Receiver boksen går på wireless? ... Min Receiver fik et Ethernet kabel i "røven" fra starten af. Jeg gad simpelt hen ikke at slås med wireless til Receiveren. Den fungerede fra start af - og det er kun Controlleren som kører wireless (det fungerer i øvrigt også rimeligt OK). Derfor går jeg ud fra at min Receiver kører på Ethernet (kablet).

Jeg har stadig problemet. Jeg har talt med Logitech Support om det igen. Denne gang fik jeg fat i en der vidste hvad han talte om :)  Han siger så til mig at lige efter at jeg har haft menuen med hvilket område jeg befinder mig i (Europa), så skal der komme et punkt der tillader mig at koble min forbindelse op igennem Squeezeboksen. Dette punkt har jeg aldrig fået mulighed for, den har altid KUN vist trådløs. Nu skal jeg så lige have den testet hos en kammerat for at se om det er det samme der. Hvis det heller ikke lykkes hos ham må mit udstyr jo være defekt. Hvis det lykkes, så har jeg nogle indstillinger i min Router der skal ændres. Fatter bare ikke hvad det skulle være....nu må vi se. Takker mange gange for hjælpen herinde indtil videre. Jeg skal nok opdatere løbende... 

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 09:13
Jeg syntes du skal resette controller og boksen og følge den vejledning jeg har skrevet før i tråden her, det hjalp for mig.
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 12:51

Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Jeg syntes du skal resette controller og boksen og følge den vejledning jeg har skrevet før i tråden her, det hjalp for mig.

Hehe...det er jo netop det jeg gør hvergang. Jeg kan godt se at du har kopieret teksten fra manualen. Det hjælper mig desværre ikke, da jeg jo som beskrevet før, aldrig får muligheden for at koble op via selve Squeezeboksen....KUN trådløst. Desværre....ellers mange tak for hjælpen. Jeg vender tilbage snart igen.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 12:53
ØV for dig.

Jeg har fået et andet problem.
http://www.mysqueezebox.com/download

Min controller opdater til fw ver. 7.4 og det ser super fedt ud, men når jeg så skal afspille musik fra min Synology DS-209 downgrader den til ver 7.3.3 igen og får det gamle kedelige interface, men jeg kan afspille musik. Når jeg så vil høre squeeze network igen opdater den automatisk fw igen til ver. 7.4, det kan jeg da ikke blive ved med. Kommer der snart: Squeezecenter 7.4.0 til Synology???????????
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:44
Nå...det er vist på tide at lukke denne tråd. Det hele endte med at jeg købte mig en D-Link Router "Dir-635" som understøtter det nye 802.11n netværk. DET SPILLER BARE MAX :) :) :) Har overhovedet ikke de fjerneste problemer nu. Denne Router blæser bare igennem ALT. (4 gasbetonmure og 15m i afstand) Meget heldigt at Squeezebox Duet understøtter det nye N-netværk. Mange tak for hjælpen til alle, selvom det aldrig lykkedes mig at få en kablet forbindelse...desværre. Men det gør jo så heller ikke noget nu :D

NitrO 
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:47
Kunne måske lige tilføje at med denne Router ligger jeg og svinger imellem 110 og 140 M/bit i hastighed på min Bærbare PC. Så må sige at jeg er meget tilfreds i at jeg faktisk kører hurtigere trådløst, end med kabel...hehe.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:55
Jeg var ikke klar over at Squeezebox Duet understøtter 802.11n !!??
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 18:59
Tilsyneladende er Logitech heller ikke klar over at de understøtter 802.11n:
Wireless Interface
(Squeezebox Receiver and Controller)

* True 802.11g wireless networking
    * No wireless router required - Squeezebox Controller wirelessly connects to ethernet networks through Squeezebox Receiver
    * Throughput up to 54Mbps, high speed PCI interface to radio module
    * Dual antennas for improved range and throughput (Squeezebox Receiver)
    * Supports all 802.11b and 802.11g access points
    * Automatically detects available networks for quick setup
    * Supports both WPA Personal, WPA2-AES and 64/128-bit WEP encryption

Ethernet Interface
(Squeezebox Receiver)

* True 100Mbps throughput
    * Shielded CAT5 RJ-45 connector
    * Connects to any 100Mbps or 10Mbps network
    * Auto-detects full duplex and half duplex modes
    * Automatic receive polarity correction
    * Maximum cable length: 100 meters (328 feet)

- mon ikke din Duet-løsning benytter sig af en 802.11g opkobling til din router?
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:14
Næ...men bare jeg så er klar over det...hehe
Tjek side 3 her ----> 
Til top