Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NitrO
Junior bruger
Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
|
Sendt: 24-November-2009 kl. 19:14 |
Der gik vist lige lidt ged i det...men linket virker :) Og det gør mit N-netværk osse :P
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
cfuttrup
Ny bruger
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 15
|
Sendt: 24-November-2009 kl. 19:55 |
Hej NitrO
Jeg ved godt det er en "basic" svar ... men, husk at routeren skal tildele Receiveren en adresse, og det skal Squeezecenter finde ud af. Hvis routeren kører MAC adresse filtrering, skal det også sættes op.
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 24-November-2009 kl. 23:34 |
Ahh - tilsyneladende er 802.11n bagud kompatibelt og enheder med 802.11g netkort kan uden problemer koble sig op på et n-netværk - og vil sandsynligvis få gavn af 802.11n netværkets bedre dækning - så din Squeezebox snakker med dit 802.11n netværk, men den snakker stadig blot 802.11g - men har heller ikke behov for mere.
Se eks: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?p=263658
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 22:10 |
Tilgengæld er dit n-wifi nu et g-wifi, da wifi altid kører efter laveste fællesnævner.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
turbonegro
Super bruger
Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 09:06 |
Kurt Poulsen skrev:
Tilgengæld er dit n-wifi nu et g-wifi, da wifi altid kører efter laveste fællesnævner.
|
Say w00t ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) Enten noget forrykt sludder, eller også opfører mit n-netværk sig ganske anderledes. Squeezien kører selvfølgelig g, men de komponenter jeg ellers har som er n-kompatible, de kværner da bare løs.
Redigeret af turbonegro - 26-November-2009 kl. 09:07
|
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 10:31 |
Kurt Poulsen skrev:
Tilgengæld er dit n-wifi nu et g-wifi, da wifi altid kører efter laveste fællesnævner. |
Dét var situationen med kombinerede 802.11b/g netværk, men er ikke tilfældet med 802.11g/n netværk.
|
basco
Bruger
Oprettet: 12-September-2005
Point: 58
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 12:16 |
nu findes der jo trådløse routere, som kører både dual- og quadband.
Dvs. har man et blandet miljø af trådløse klienter fx. 1 laptop har
N-draft, en anden kører 802.11b/g, så kan en god trådløs router sende
med N-draft til den klient, der nuderstøtter det. Og til klienten med
802.11b/g, vil så køre ved den hastighed.
Men det er korrekt, at std. trådløse routere (single band) vil køre ved den langsommste hastighed, i samme scenario DIR-635 er en singleband router. Så den som std. sat op til at køre mixed mode. Sætter du den til N-draft only, så tror jeg ikke længere din Duet er på.
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 16:25 |
Jeg har faktisk læst at der var noget hed dualband men havde ikke gennemskuet at det var det, det dækkede over. Så blev jeg så klog. ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) Men i det her tilfælde så vil DIR-635 køre efter laveste fællesnævner?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 18:00 |
mixed mode for en n-router betyder ikke laveste fællesnævner, men der vil være nedgang i performance på kommunikation til n-enheder i forhold til rent n-netværk (greenfield) - men stadig mulighed for kommunikation langt hurtigere end hvad g-netværket giver muligheder for.
|
NitrO
Junior bruger
Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 34
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 17:28 |
Hehe....ja jeg må jo nok æde mine ord, da jeg godt kan se nu at Squeezebox Duet kun kører 802.11g. Dog vil jeg give tipsen ret i hans udtalelse, da jeg som nævnt tidligere har op til 140 m/bit i hastighed på min PC. Så "mixed mode" er langt bedre end kun standard g-netværk. Søger man efter min trådløse forbindelse ude på vejen vil man osse kunne se at det er et N-netværk. Ihverfald hvis man kører Windows 7.
|