Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Christian_J
Ny bruger
Oprettet: 26-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
|
Sendt: 27-Juli-2008 kl. 20:33 |
Lynggaard skrev:
Christian_J skrev:
Jeg har nu prøvet at installere squeezecenter på bærbar og det går simpelthen ikke over wifi , det går bare endnu langsommere end på på min NAS. |
Kan du ikke lige fortælle noget om dit netværks fordi jeg kan ikke helt forstå dine problemer...Jeg tror der må være noget grundlæggende galt..
Mit setup:
* fullrate wireless router = 54Mbit
* Asus M2 laptop (ca 5 år gammel) 1Ghz mobile P3, 768 mb ram. kalbet forbindelse til router. CPU belastning ca 5%
* 1 stk USB hardisk 1TB, forbundet med USB 1.1 til laptop.
Når mit gamle setup kan trække det ganske fornuftigt, så må der næsten være noget galt i dit eller også skallerer squeecenter bare ikke så godt
|
Mit setup er :
Router : Dlink DIR655 gbit (laver4-5mb/sec når jeg overfører via wifi)
Synology 407 med 4x750gb i raid5 og 128mb ram i raid.
squeezecenter 7.0.1-19705 + SSODS 3.0beta13
Men min NAS er droppet som være host af squeezecenter. Derfor jeg prøvede med min laptob istedet , men min forskel fra din er at jeg prøvede via wifi.
Jeg har nu sat kabel i min bærbar, som skal køre squeezecenter og kommer med et feedback lige omlidt :)
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 27-Juli-2008 kl. 20:53 |
Mit Setup er :
Router : Dlink DIR655 gbit (laver4-5mb/sec når jeg overfører via wifi)
Synology 407 med 4x750gb i raid5 og 128mb ram i raid.
squeezecenter 7.0.1-19705 + SSODS 3.0beta13
Men min NAS er droppet som være host af squeezecenter. Derfor jeg prøvede med min laptob istedet , men min forskel fra din er at jeg prøvede via wifi.
Jeg har nu sat kabel i min bærbar, som skal køre squeezecenter og kommer med et feedback lige omlidt :)
|
Det blev lidt bedere, men syntes stadig at der er nogle sekunders delay når jeg browser i mapperne eks. når jeg går ind og vælger et album, skal jeg vente fra 5sek og op til 20sek før den vil afspille ?
nogle her med en Dir655 router ? Har lige prøvet med min linksys WRT160N router og det er samme resultat :(
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 27-Juli-2008 kl. 21:05 |
hmm, så prøvede jeg at kopiere 6 album til at ligge på min bærbar direkte også kørte SC7 som en drøm.
Konklusion må så være at der er noget galt med min NAS ?
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 27-Juli-2008 kl. 22:05 |
Hvordan er din NAS forbundet til netværket? Er det med kabel eller via Wifi?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 28-Juli-2008 kl. 23:40 |
Kurt Poulsen skrev:
Hvordan er din NAS forbundet til netværket? Er det med kabel eller via Wifi?
| Den er forbundet via cable til en gbit dlink dir655 router, så jeg fatter det faktisk ik, kan det nu være pga. VISTA på den bærbar ? Måske jeg skulle prøve med winxp ?
Redigeret af Christian_J - 28-Juli-2008 kl. 23:40
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2008 kl. 23:53 |
OK. Hvis det virker med din bærbare så er det nok ikke netværket der er problemet.
Hvordan har du organiseret din musik på din NAS? Jeg har læst et par indlæg fra slimdevices som gik på at med meget store samlinger så skal man tænke meget over hvordan filerne organiseres fysisk på disken.
Hvad er din musik rippet i? MP3 eller flac eller noget helt tredie?
Redigeret af Kurt Poulsen - 28-Juli-2008 kl. 23:54
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 08:42 |
Kurt Poulsen skrev:
OK. Hvis det virker med din bærbare så er det nok ikke netværket der er problemet.
Hvordan har du organiseret din musik på din NAS? Jeg har læst et par indlæg fra slimdevices som gik på at med meget store samlinger så skal man tænke meget over hvordan filerne organiseres fysisk på disken.
Hvad er din musik rippet i? MP3 eller flac eller noget helt tredie?
|
Det virker kun på min bærbar hvis musikken ligger på den altså samme sted som squeezecenter, hvis jeg prøver at henvise til at bruge min NAS hvor alt mit mp3 ligger, så for jeg problemet med langsom skift imellem mapper/tracklist :(
Det er rippet med som Mp3 med cdda, jeg har bare lavet en mappe som hedder mp3/ på NAS.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 17:05 |
Det er vel ikke helt rigtigt. For du havde vel ikke hele musiksamlingen kopieret over på din bærbar? Du skrev at det kun var seks albums.
Hvis du har smidt det hele i et stort katalog så kan det godt være problemet. Det bedste er at dele det op på følgende måde: drev:\kunstner\album
På den måde har SC nemmere ved at finde numrene end ved at skulle lede et stort katalog igennem.
|
Mvh Kurt
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 20:35 |
Jeg prøver nu løsning B som er :
Installere Debian på min notebook og laver den dedicated til squeezecenter.
Sætter mount op til min NAS og derefter scan musik folder også håber jeg godt nok at det spiller.
Jeg skal nok komme med et feedback :)
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 29-Juli-2008 kl. 22:36 |
hmm, nu fik jeg en endnu bedere ide tror jeg :)
Instant squeezecenter og Vmware virker det og kan jeg mounte min NAS ind der også ?
Hvis der er nogle her som har prøvet dette eller ved noget om dette vil jeg meget gerne høre om det :)
|
 |
Christian_J
Ny bruger
|
Sendt: 31-Juli-2008 kl. 12:20 |
Ok, en løsning der virker for mig er at bruge min ene bærbar til WHS og på den køre squeezecenter, musikken ligger så på min NAS hd og det er så mounted ind i squeezecenter.
Nu skal jeg bare finde ud af at lave en måde at "organisere" mine 1400 albums til favoritter mv.
Er der nogle som har et godt plugin til dette eller noget værktøj, så jeg kan sidde fra min pc at gøre dette også importere til Squeezecenter. Jeg er vant til at bruge winamp, så tænkt om jeg kunne lave nogle winamp playlists også smide dem ind i squeezecenter ??
|
 |