|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Alle netværksenheder får IP# via DHCP - blot er nogle af dem statiske fra routerens side baseret på MAC-adresse - så kan jeg hurtigt og nemt overskue opsætningen og jeg behøver ikke bøvle nævneværdigt med de enkelte apparater.
Det er begrænset, hvad jeg har oplevet af problemer med SC - det kører på min NAS og har som følge deraf et langsomt webinterface. Dernæst har jeg haft lidt problemer med læsningen af tags på mine musikfiler, men efter jeg har fået renset ud og fået ordentligt styr på mine tags kører det også perfekt - brugte tidligere MediaMonkey, men dén er nu skrottet som værktøj til at tagge musikken - ærgeligt, da den ellers er god til at organisere musikken. Jeg er træt af at jeg ikke kan bruge MusicIP til at mikse musikken automatisk, men det er desværre ikke udviklet til NAS'ens CPU, BBC radio kan jeg ikke umiddelbart høre fordi jeg ikke er bosiddende i UK - ligesom nogle af de øvrige services er geografisk begrænsede, men ellers synes jeg at systemet kører meget fornuftigt. |
|||
![]() |
|||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
||
Ok, men nu er det jo ikke alle routere, der kan assigne
ip'er ved brug af MAC-adresser. Alle de brugere, der har en router uden den funktion, vil skulle igennem besværet med opsætning af Squeezeboxen. Hvilket program bruger du så til tags nu? Jeg kunne nemlig godt trænge til at få gennemgået de tags, så jeg går ud fra, at de albumcovers kunne blive rettet... |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Jeg bruger mp3tag som er ganske fornuftigt - krævede lige lidt start-konfiguration for at virke som jeg ville have det, men det virker rigtigt fint - har hjulpet til at få ryddet op i tags i mine flac-filer.
|
|||
![]() |
|||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||
Hej, kan se i er ved at være venner igen, men jeg vil nu ligevel give mit bud :)
Den officielle version er at "de ikke havde forventet at så mange ønskede denne mulighed, og at dem der gjorde ville være i stand til at finde ud af det på andet/nerdet vis". Det er jo et trade-off. Det er bestemt mere nerdet at sætte sit netværk op med statisk ip, end ved blot at bruge dhcp. Hvorom alting er så har de opdaget at mange ønsker det, og derfor bliver det også muligt i fremtidige versioner.
Det kan du have ret i. På den anden side så vil jeg sige at det er praktisk umuligt med denne type produkt. Årsagene til det er allerede belyst i denne tråd. Jeg synes dog de burde været hurtigt ude med en "certificeret" liste af nas/router/etc kombinationer da de opdagede omfanget af problemerne.
Der rammer du lidt en akilleshæl. Lige præcis open source elementet har tvært imod været en styrke i denne sammenhæng. Alle nerde/hacks som har vist sig nødvendige ville have været meget sværere at finde uden den åbenheden. Derudover mener jeg, som nævnt ovenfor, at med sådan et fleksibelt system er det at forvente at første version har mange fejl. Jvf. fx. når Microsoft udgiver nye versioner af Windows. Windows kører på alt muligt hardware og drivere etc. halter tit efter. Ligevel udgiver Microsoft først, og løser problemerne bagefter. Det er ikke en kritik, men forståeligt. Apple på den anden side undgår mange sådanne problemer. Til gengæld er man låst til deres hardware. Hm, det blev vist lidt OT. Squeezebox systemerne virker fint det store flertal. Husk at alle dem som ikke har problemer nok ikke i samme grad som dem med problemer laver lange tråde på forumet om deres erfaringer. Til OP. Hvis du siger lidt om hvilken router du har, hvad du skal bruge som server og i det hele taget lidt om din opsætning, så vil det måske være muligt at give et bud på om det lyder fornuftigt. |
|||
![]() |
|||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
||
Jeg mener ikke, at der er noget "trade-off" ved at lave
en menu, hvor man kan skifte med dynamisk og statisk ip, mellem trådløs og kablet forbindelse o.l. Jeg ved ikke hvorfra du har din påstand om, at Squeezebox Duet "virker fint for det store flertal". Min påstand vil være, at der er rigtig mange, der har mere eller mindre alvorlige problemer med squeezeboxen. |
|||
![]() |
|||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||
Vel, det kræver at brugeren er i stand til at tage valget. Intentionen var at dette ikke skulle være nødvendigt.
Jeg kan ikke finde posten på slimdevice-foraet hvor jeg mener at have læst det, så det må stå som en påstand. (udsagnet skulle være fra enten andyg, rtitmuss, eller mvalera)
For mange har haft for store problemer, det er sikkert. |
|||
![]() |
|||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
||
Det er der da. Det koster tid at udvikle begge så man går efter det der er nemmest for brugeren at bruge.
Samme sted hvor du har din fra med at det ikke virker. Jeg har en del SB'er og de virker alle fint.
Der er helt sikkert en del. Men jeg er 100% sikker på at der er flest der får det til at virke uden problemer ellers ville der være en masse til salg på DBA og ebay og det er der faktisk ikke. Ihvertfald ikke på DBA. Jeg har indtil nu kun set 3 stks og det er ikke ret mange set i forhold til hvor mange der helt sikkert er solgt. Problemet med et avanceret produkt som f.eks. Controlleren (SBC) er at der er ingen der har et tilsvarende produkt at sammenligne det med. Alle tror at det er ligeså nemt at få til at virke som en bærbar. Det er det bare ikke. Alene det at SBC er væsentlig mindre og dermed har mindre sende/modtage styrke end en pc gør en væsentlig forskel. At det at streame musik ikke er det samme som at surfe på nettet på den selv samme wifi forbindelse er også svær at fatte. Alt i alt gør det til en frustrerende oplevelse for mange. For min pc virker jo!! |
|||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|||
![]() |
|||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
||
hva Drenge er i ikke lige gået ind og har overtaget tråden her.... og drejet den over på Wifi, OP sprøger jo omkring lyd delen/Dac
|
|||
+100HD Film
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kurt, det er da et dårligt argument, at det koster for
noget af betydning at have en menu, hvor man kan vælge mellem statisk og dynamisk ip. Funktionen er der jo stadig - nu er den bare svært tilgængelig. Hvem siger, at dynamisk ip er nemmest at bruge? I nogle tilfælde er det måske - men det er også en grim kilde til en masse problemer. Jeg er helt uenig i, at der er noget der kan forsvare, at det ikke er muligt på en lettere måde at sætte enhederne op til statisk ip. Hvis den automatisk vælger dynamisk ip - fair nok - det kan jeg leve med. Men at man ikke kan ændre det i menuerne er da helt hen i skoven. Jeg tror egenlig ikke, at jeg kender nogen andre enheder i mit netværk, der kun kører med dynamisk ip på den måde... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
henrik-t, jo, det har vi ;-)
Men det lader til, at trådstarteren slet ikke er med mere... |
|||
![]() |
|||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
||
Ja manden er vel kørt af sporet med alle de lange tekniske indlæg.....
![]() ikke for at være mavesur, men da ingen andre siger noget syntes jeg lige jeg ville spørge om ikke tråden kunne komme tilbage på sporet igen... Men ellers en god debat, måske i skulle starte jeres egen tråd, og endligt sys jeg det er her en Mod skal træde ind og lige skrive en lille besked, da jeg ikke er Mod kan jeg kun give min mening.. Redigeret af henrik-t - 10-April-2009 kl. 02:07 |
|||
+100HD Film
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Spørgsmålet angående lyddelen er jo besvaret.
I øvrigt skriver trådstarteren: "Overvejer kraftigt denne afspiller..." Så er det vel fair nok, at man nævner nogle forskellige ulemper ved afspilleren. Hvis en mand skriver: Jeg overvejer at springe bungejump fra runde tårn. Hvor kan man få de brune elastikker, som man bruger til madindpakker o.l.? Så ville jeg måske ikke nøjes med at skrive: Dem kan du få i ethvert supermarked, men måske også lige nævne, at madindpapnings-elastikker ikke egner sig til bungee jump. Tipsen ville så nok komme ind i tråden og lige nævne, at man aldrig har hørt fra nogen brugere, der har haft problemer med at hoppe bungee jump med de brune madindpaknings-elastikker - han har selv nogle perfekt flettede madpakke-elastikker, som han selv benytter. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |