|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
|
I kan jo bare følge med i denne bug - den er over 1 år gammel, og er blevet udskudt endnu engang....... |
||
![]() |
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
kim.t, tak for linket. Det er da utroligt, at de bliver
ved med at udsætte den. Det må give en del besvær hos deres supportafdeling, at de fortsat ikke har rettet det. Mit virker jo også fint nu, så på sin vis kunne jeg være ligeglad, men det er da alligevel ærgerligt, at de med sådanne små men centrale fejl ødelægger brugerens helhedsoplevelse af et ellers potentielt rigtig godt produkt. |
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Ja, det kommer jo konstant nye features hvilket viser at de laver noget :) Når man så ser disse features, så virker nogle af dem måske en anelse unødvendige relativt til dette problem... Hvoromalting er så kan man jo brokke sig lidt i bug-rapporten og efterlade en stemme på buggen (kræver registrering). Det sidste har jeg lige gjort. B. |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Jeg kunne ikke være mere enig.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
|
jeg forstår simpelthen ikke hvordan og hvor man giver box & Controlleren en fast IP-adr.....??
|
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Boxen får det ved at bruge værktøjet NET-UDAP.
Controlleren er noget sværere. Jeg gjorde det at slå SSH til på den og så redigere i en fil der styrer netværket. Meget specielt som kræver kendskab til VI editoren. Alt sammen noget der ikke er helt ligetil. Jeg har dog læst om nogen der fik det gjort ved at lukke deres DHCP server således både controlleren og receiveren fik en fast ip-adresse. Men det om det virker ved jeg ikke. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|
Ja, luk DHCP på din router og kør konfigurationen igen.
Eller hvis du bare hiver stikket ud og kører konfigurationen igen, så får du vist også mulighed for at indtaste manuelt ip. http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=43273 Ellers søg på assign static ip to squeezebox duet og så kommer der en masse guf frem. Det er dog som ovenfor beskrevet uhensigtsmæssigt, at man ikke lettere kan give et statisk ip uden at skulle resette det hele. |
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
det var da egentlig mere elegant, og nemmere for mig (er daglig vi-bruger).
Måske var det mig... Jeg gjorde det i hvert fald sådan, og det virker fint. Det er knapt som elegant, men relativt nemt og virker både på Controlleren og Receiveren. Altså ingen ssh og udap. B. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nogle routere (fx. min Linksys W-et-eller-andet) holder ikke styr på hvilke ip'er som er statisk konfigureret. Derfor kan det være nødvendigt at holde styr på hvilke addresse områder ens dhcp server (router) anvender, således at man tildeler statiske adresser i andre områder (dog på samme subnet for at undgå bøvl). Ellers kan der opstå ip-konflikter. Dette kan fx. opnås ved at konfigurere routeren til at tildele adresser fra 192.168.1.100 og op (hvor 192.168.1.2 og op tit er default). Så kan man tildele statisk alt man vil fra 192.168.1.2/99 Redigeret af bhaagensen - 15-April-2009 kl. 23:18 |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Prøv lige at læse dette igen og denne gang som om du havde it-kendskab på gennemsnitsniveau.... der har du forklaringen på at logitech støtter sig til DHCP når det er til stede ![]() Jeg vil egentlig også hellere have at de får løst de problemer der knytter sig til DHCP på visse routere. IT-nørder (er selv en) skal nok finde ud af at gå udenom, så jeg kan godt forstå at den bug ikke står i første række. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |