Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 18:17 |
Og så må du opgive hvor du bor
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
osbech
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 19:27 |
Kurt Poulsen skrev:
Og så må du opgive hvor du bor
|
2900 Happiness aka. Hellerup ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 20:11 |
Ja så er det nok ikke mig du skal forvente komme forbi. Det er lidt for langt fra Nordjylland
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
osbech
Guld medlem
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 20:20 |
Crap... :) der er ikke andet for end at jeg må kaste mig ud i det..
|
@lex
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 21:16 |
Hvis du bor i Hellerup kan der vel også blive til en Controller
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 23:02 |
Hvis du gider at vente til mandag kan jeg forsøge mig med Squeezeplay. Jeg har en receiver jeg ikke bruger lige nu jeg kan resette og prøve det af på.
|
Mvh Kurt
|
osbech
Guld medlem
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 23:59 |
@lex skrev:
Hvis du bor i Hellerup kan der vel også blive til en Controller ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) |
Det kunne der sagtens, ser bare ingen grund til at bruge 800kr på noget jeg skal bruge en enkelt gang :)
Kurt Poulsen skrev:
Hvis du gider at vente til mandag kan jeg forsøge mig med Squeezeplay. Jeg har en receiver jeg ikke bruger lige nu jeg kan resette og prøve det af på.
|
Jeg kan sagtens vente, det lyder fornemt.
|
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 00:47 |
finnbrodersen skrev:
Hej
Er der nogen her der ved ca. hvor lang tid en iPod Touch kan kører på sit batteri med WiFi & display slået til.
Min SBC lever ca 1½ - 2 timer, hvilket jeg naturligvis ikke er syndeligt imponeret over. |
Jeg ved det ikke præcis, men min Touch taber pusten efter ganske få timer, måske 2-3, når wifi+display er konstant tændt. Med kun wifi holder den noget længere, men vi taler stadig i størrelsesorden højst end en dobling.
Mystisk at din SBC løber så hurtig tør. Min holder minst lige så længe som Touch'en ved konstant wifi+display.
I dette henseende synes jeg SBC'en fungerer meget bedre end Touch. På Touch kan man kun vælge at have wifi tændt hele tiden, eller lade wifi slukke når det ikke er i brug. Det første er en pestilæns da den så er garanteret løber tør efter en lille dag. Det andet lige så, da den kommer til at slukke for wifi efter fx. et par nummer, og når man gerne vil skifte skal vente på forbindelsen kommer op.
Et andet er at Touch ikke kan slukke displayet uden at låse. Ovenikøbet kan man kun vælge ml. 1-5 min, eller aldrig, før dette sker. Ikke særlig passende til dette brug.
SBC derimod fungerer meget bedre. Displayet slukker efter kort tid, og et lille ryst tænder igen. Den går i hvile efter 1 time inaktivitet, hvilket er meget passende. Ved sådan brug holder min SBC batteri i et par dage.
Touch'en og SBC bruger cirke lige lang tid på at reconnecte wifi hhv. komme ud af hvile.
Jeg synes ikke det er nogen klar vinder. De har hver især sinde stærke sider. Dog kan den ene og den anden sagtens løse opgaven alene til fulde. Tilføjet: Touch er, ligesom Mac, lynhurtig til at komme op fra hvile, men hvad hjælper det når den skal bruge mange sekunder på at reconnecte wifi. På Mac er også wifi oppe med det samme - hvorfor kan Touch'en ikke også dette?
Redigeret af bhaagensen - 13-Februar-2010 kl. 00:52
|
@lex
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 01:08 |
Tro mig, du får brug for konfiguration jævnligt
Så går strømmen eller receiveren bliver slukket ved en fejltagelse.
Så skal din router/switch genstartes (og dermed receiveren genstartes)
Så skal din Receiver firmwareopdateres
Éngangskonfiguration og så kører det bare, er utopi
Der er ikke noget, der er plug'n'play fra Slimdevices / Logitech
Bruger iPeng på iPhone, det virke fantastisk, bedre en Controller, men Controller kan ikke undværes, hvis du har Receiver
MVH @lex
|
bhaagensen
Bruger
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 01:16 |
@lex skrev:
Bruger iPeng på iPhone, det virke fantastisk, bedre en Controller, men Controller kan ikke undværes, hvis du har Receiver |
Min SBC har nu i så henseende kunnet undværes i over 2 år nu. Men jeg kan godt se din pointe, selvom jeg ikke forstår hvorfor du genkonfigurerer i de nævnte eksempler. Får man fx. en helt anden Router, eller på andre måder ændrer topologien er det dog nødvendigt. NetUDAP er nu ikke umuligt at have at gøre med, men det er heller ikke plug'n play.
Hvad med det som blev nævnt om at bruge SqueezePlay ? Nogen som kan be- eller afkræfte hvorvidt det virker? Evt. gidder at teste :)
Redigeret af bhaagensen - 13-Februar-2010 kl. 01:28
|
bhaagensen
Bruger
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 01:20 |
For nu at blive helt konkret hvad angår NetUDAP, så detaljeres den nemme/umulige/besværlige/OK procedure på hjemmesiden:
|
finnbrodersen
Bruger
Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 152
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 10:04 |
@lex skrev:
Tro mig, du får brug for konfiguration jævnligt
Så går strømmen eller receiveren bliver slukket ved en fejltagelse.
Så skal din router/switch genstartes (og dermed receiveren genstartes)
Så skal din Receiver firmwareopdateres
Éngangskonfiguration og så kører det bare, er utopi
Der er ikke noget, der er plug'n'play fra Slimdevices / Logitech
Bruger iPeng på iPhone, det virke fantastisk, bedre en Controller, men Controller kan ikke undværes, hvis du har Receiver
MVH @lex |
øøh ok. jeg har sat min Receiver op een gang for ca 2 år siden.
Den slukkes dagligt (power off) sammen med min forstærker.
firmware upgrade kører faktisk uden jeg er klar over det
Så jeg kan på ingen måde genkende at SBR skal konfigureres jævnligt. Bemærk dog jeg kører med RJ45 kabel ikke WiFi.
Redigeret af finnbrodersen - 13-Februar-2010 kl. 10:06
|