Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 10:57 |
@lex skrev:
Tro mig, du får brug for konfiguration jævnligt
Så går strømmen eller receiveren bliver slukket ved en fejltagelse.
Så skal din router/switch genstartes (og dermed receiveren genstartes)
Så skal din Receiver firmwareopdateres
Éngangskonfiguration og så kører det bare, er utopi
Der er ikke noget, der er plug'n'play fra Slimdevices / Logitech
Bruger iPeng på iPhone, det virke fantastisk, bedre en Controller, men Controller kan ikke undværes, hvis du har Receiver
MVH @lex |
Det må vist specielt for dig - eller også fik du en af de første modeller af Duetten som havde ovennævnte problemer. Mine har stået i 2 år uden en eneste reset af receiever eller controller. Og det hele virkede fra første gang. I høj grad plug'n'play!
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 11:40 |
Jeg kan nu godt genkende det som lex skriver.
Så fik jeg ændret en opsætning i min router (disablet upnp) og siden har der ingen problemer været.
Det var åbenbart det universal plug and play mellem routeren og receiveren, der (ironisk nok) gav problemer, når strømmen havde været gået etc. Så hvis man har problemer, så kan jeg i hvert fald anbefale at prøve det.
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 00:35 |
Simsalabim[DK skrev:
]Jeg kan nu godt genkende det som lex skriver.
Så fik jeg ændret en opsætning i min router (disablet upnp) og siden har der ingen problemer været.
Det var åbenbart det universal plug and play mellem routeren og receiveren, der (ironisk nok) gav problemer, når strømmen havde været gået etc. Så hvis man har problemer, så kan jeg i hvert fald anbefale at prøve det.
|
Det har måske noget at gøre med at upnp-servere bruger port 9000 som også SB bruger? Min WHS var leveret med TwonkyMedia installeret og slået til. Der gik lidt tid inden jeg fandt ud af hvorfor min nye server ikke virkede. Så snart jeg stoppede TwonkyMedia-serveren kørte det hele som det skulle.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 11:28 |
Jeg har nu prøvet at om man kan sætte en receiver op med Squeezeplay og det kan man, så vidt jeg kan se, ikke. Den nye receiver dukker fint op på mine controllere men ikke på SqueezePlay.
Så den eneste mulighed for at sætte en receiver op uden en controllere er med Robin Bowes NET:UDAP, som jeg iøvrigt kan anbefale. Det virker fint og med Robins fine guide er det ikke noget problem at få det til at virke.
|
Mvh Kurt
|
osbech
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
|
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 14:49 |
Tror jeg kaster mig ud i det, det kan umuligt været rocket science at få det skidt til at virke :)
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 15:33 |
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 17:57 |
osbech skrev:
Tror jeg kaster mig ud i det, det kan umuligt været rocket science at få det skidt til at virke :) |
Ellers må du jo spørge
|
Mvh Kurt
|
finnbrodersen
Bruger
Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 152
|
Sendt: 15-Februar-2010 kl. 08:12 |
Der er vist efterhånden ved at være en forståelse af at langt de fleste problemer med setup af Squeezebox spillerne er netværks-relaterede.
|
henrikib
Junior bruger
Oprettet: 03-Maj-2007
Point: 29
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 14:13 |
Hvad så osbech - er det lykkedes dig at få det til at virke?
Jeg er lidt nysgerrig, da jeg selv overvejer en lignende løsning, dog med en android telefon istedet.
/Henrik
|
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
|
osbech
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 14:23 |
Jeg er ikke kommet så langt endnu, regner med at få testet det i næste uge. Skal nok komme med en tilbage melding eller i værste fald et godt tilbud i køb&salg :)
|
henrikib
Junior bruger
Oprettet: 03-Maj-2007
Point: 29
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 14:45 |
He he uanset hvad er jeg interesseret
|
Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
|
SilverLine
Guld medlem
Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 710
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 17:44 |
Venter også spændt. Vil selv lave samme løsning med min Ipod touch og en reciver. Hvis det er for besværligt, må man jo så købe en squeezebox classic (brugt) eller den nye touch, så burde der i hvertfald ikke være problemer. Men Reciveren er klart den billigste løsning, og skal jo bare gemmes væk bag anlægget.
Kurt Poulsen : Kunne du ikke lave en DIY guide på dansk, til alle os Neewbees :-)
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|