Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 11:56 |
fishytank skrev:
Hvordan er hastighedsforskellen mellem Sonos og SB duet. Jeg kører selv med SB duet og server på en Qnap 219P men jeg synes godt nok det tar lidt tid om at bladre i albums. Selvom den reele tid jo nok kun er et par sekunder om at åbne et album der ikke er cache'ed, så føles det som lang tid når man sidder med controlleren i håndes. (Kører også iPeng på iphonen, og der er tiden mee eller mindre det samme for) Jeg overvejer at skifte til en ZP 90 og bruge min iPhone måske sammen med en prisbevidst controller fra dba.dk, men hvis tiden for at bladre er den samme så kan det jo være ligemeget.
Ligger alle albums cache'ed i sonos når den har skannet netværksharddisken, og kommer de hurtigt frem når man leder? (ville nok være mit egentlige spørgsmål...)
|
Min erfaring er at hvis man går ind via mappe-inddelingen med Controlleren så tager det betydelig længere tid end hvis man f.eks. går ind under musik og så kunstner! Evt prøv dette!
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
fishytank
Bruger
Oprettet: 25-September-2009
Point: 84
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 12:32 |
Nicoleif skrev:
fishytank skrev:
Hvordan er hastighedsforskellen mellem Sonos og SB duet. Jeg kører selv med SB duet og server på en Qnap 219P men jeg synes godt nok det tar lidt tid om at bladre i albums. Selvom den reele tid jo nok kun er et par sekunder om at åbne et album der ikke er cache'ed, så føles det som lang tid når man sidder med controlleren i håndes. (Kører også iPeng på iphonen, og der er tiden mee eller mindre det samme for) Jeg overvejer at skifte til en ZP 90 og bruge min iPhone måske sammen med en prisbevidst controller fra dba.dk, men hvis tiden for at bladre er den samme så kan det jo være ligemeget.
Ligger alle albums cache'ed i sonos når den har skannet netværksharddisken, og kommer de hurtigt frem når man leder? (ville nok være mit egentlige spørgsmål...)
|
Min erfaring er at hvis man går ind via mappe-inddelingen med Controlleren så tager det betydelig længere tid end hvis man f.eks. går ind under musik og så kunstner! Evt prøv dette! |
Bruger også kunster - album måden. men det er rigtigt, men mappe adgangen er den langsommere.
|
bleze
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 13:47 |
Grunden til at der skal bruges en bridge mellem ens eget netværk og Sonos, er fordi den kører sit eget net (et mesh). Noget de var nødt til for at få 100% synkron musik i party mode - noget som Logitech ikke kan. De kan være ude af syne og nok også drifte langsomt fra hinanden.
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 14:15 |
Jeg har haft både Squeezebox og har nu Sonos. Og i kan komme med alle de søforklaringer i vil, men Squeeze kommer ALDRIG til at fungere så godt som Sonos. Squeezebox har sit store problem, squeeze serveren, den er tung og langsom, og død syg at arbejde med og SKAL være der for at have musikken centralt. Sonos, peg skidtet på et share, scan, og så spiller det, og det bliver det ved med.
|
janriis
Bruger
Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 65
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 14:51 |
ashdk skrev:
Jeg har haft både Squeezebox og har nu Sonos. Og i kan komme med alle de søforklaringer i vil, men Squeeze kommer ALDRIG til at fungere så godt som Sonos. Squeezebox har sit store problem, squeeze serveren, den er tung og langsom, og død syg at arbejde med og SKAL være der for at have musikken centralt. Sonos, peg skidtet på et share, scan, og så spiller det, og det bliver det ved med. |
Sonos virker gennemført, men inden du har noget der bare dækker et rum, så snakker vi små 5000 inkl. NAS og så er det uden controller, som koster 2700 oveni. Ja jeg ved at man kan hente en app til Iphone/Ipod touch, men da vi kun har en iphone i huset, så kommer man ikke uden om en controller.
Men lækkert ser det da ud :-)
|
Hilsen
Jan R. Sørensen
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 14:52 |
ashdk skrev:
Jeg har haft både Squeezebox og har nu Sonos. Og i kan komme med alle de søforklaringer i vil, men Squeeze kommer ALDRIG til at fungere så godt som Sonos. Squeezebox har sit store problem, squeeze serveren, den er tung og langsom, og død syg at arbejde med og SKAL være der for at have musikken centralt. Sonos, peg skidtet på et share, scan, og så spiller det, og det bliver det ved med. |
Haha. Som kom trolden frem igen.
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 19:41 |
Squeezebox: Billigt, ekstremt fleksibelt (kan udvides og konfigureres næsten uanset behov), afhængig af server-software (giver fleksibilitet, men også potentielle problemer og en boks mere), middelmådig til synkronisering, kan være ustabilt i nogle setups - er eks. afhængig af brugerens eget netværk.
Sonos: Dyrt, ufleksibelt (færdig pakke - slut), indbygget server-software, god til synkronisering, stabilt (afhængigheder elimineret), podcasts problematiske (vist nok?).
Begge systemer har fordele og ulemper - men det er muligt, at det blot er søforklaringer :-)
|
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 19:59 |
janriis skrev:
ashdk skrev:
Sonos virker gennemført, men inden du har noget der bare dækker et rum, så snakker vi små 5000 inkl. NAS og så er det uden controller, som koster 2700 oveni. Ja jeg ved at man kan hente en app til Iphone/Ipod touch, men da vi kun har en iphone i huset, så kommer man ikke uden om en controller.
Men lækkert ser det da ud :-) |
Det er lækkert. Jeg har aldrig fortrudt mit skifte.
Nup en ipod touch til 1300, så er du flyvende.
|
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:03 |
Muele skrev:
ashdk skrev:
Haha. Som kom trolden frem igen. |
haha, du er sgu sjov, er hverken trold eller det som ligner, siger bare min mening, ud fra mine egne erfaringer.
Din kommentar bidrager sgu ikke ligefrem til så meget....sååå
Redigeret af ashdk - 15-April-2010 kl. 20:52
|
krimmo
Bruger
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 70
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:05 |
Er jeg den eneste som synes Sonos mest af alt ligner Tupperware eller folkeskole madkasser... ?
Edit: Rettet stavefejl. Der er jo ikke meget stil over at gøre sig morsom på bekostning af "et system", når man ikke kan stave til "plastikbøtte".
Redigeret af krimmo - 15-April-2010 kl. 20:25
|
TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
|
ashdk
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:07 |
krimmo skrev:
Er jeg den eneste som synes Sonos mest af alt ligner TubberWare eller folkeskole madkasser... ?
|
yup
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:08 |
Nix
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|