Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nkt1
Super bruger
Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:19 |
Det kan da godt være det ligner noget tupperware, men det virker, og formålet er jo netop at gemme zp120 og zp90 af vejen, og så anskaffe en Ipod touch med en sonos app installeret, så kører det bare derudaf..
Kan kun sige at jeg er så meget tilfreds med min sonos køb, jeg kan slet ikke forstå jeg ventede så længe med at købe det..
Har dog ikke prøvet logiteck squeezebox skal det siges, så kan ikke sammenligne, men hvis den værste kritik er at sonos ligner tupperware, så er det jo fordi man virkelig ikke kan sætte en finger på det tekniske og funktionaliteten :-) jubii..
Mvh
|
 |
wiggumdk
Bruger
Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:42 |
krimmo skrev:
Er jeg den eneste som synes Sonos mest af alt ligner Tupperware eller folkeskole madkasser... ? |
Yderst relevant og sober kommentar. Synes du selv du bidrager til debatten på en måde som trådstarter kan bruge til noget som helst?
|
Apple & Sonos entusiast
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:52 |
ashdk skrev:
Muele skrev:
ashdk skrev:
Jeg har haft både Squeezebox og har nu Sonos. Og i kan komme med alle de søforklaringer i vil, men Squeeze kommer ALDRIG til at fungere så godt som Sonos. Squeezebox har sit store problem, squeeze serveren, den er tung og langsom, og død syg at arbejde med og SKAL være der for at have musikken centralt. Sonos, peg skidtet på et share, scan, og så spiller det, og det bliver det ved med. |
Haha. Som kom trolden frem igen. |
haha, du er sgu sjov, er hverken trold eller det som ligner, siger bare min mening, ud fra mine egne erfaringer. |
Ok, trold var måske lige groft nok.
Men det er svært at lade være med at reagere når du åbenlyst ikke forholder dig til trådens debat, end ikke det oprindelige indlæg. OP spørger faktisk til den nyligt udkomne SB Touch, som har mulighed for at fungere som server i sig selv. Og så behøver man ikke engang et netværksshare. Man kan bare smide en usb-disk til den. Så scanner den selv. Det lyder umiddelbart endnu lettere end Sonos' opsætning. Men jeg har ikke prøvet nogen af dem, så jeg ved det ikke.
Krydret med din søforklarings-sætning, som ligner kun at være skrevet for at provokere (måske mangler der en smiley, jeg ved det ikke), så...
Fred være med det. Sonos er uden tvivl godt. Jeg har aldrig hørt en mainstream-bruger beklage sig det mindste over det (Bortset fra en teknisk problem af og til, men intet er perfekt).
Men Squeeze er også godt. For mig giver det utroligt meget value for money. For de penge jeg har sat i mine 4 zoner, kunne jeg have lavet én zone med Sonos. Og så skulle jeg endda have undværet presetknapper de to steder hvor jeg har SB Radioer. Prøv lige at forklare konen at hun skal fedte rundt med en touchskærms-remote som står inde i stuen for at sætte DR-soft på til madlavningen.
Hov. Jeg glemte helt. Efter at have fået et batteri til en af Radioerne er der i sandhed kommet musik overalt. Alene batteriet ville være en deal-maker for mig hvis jeg skulle starte forfra.
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 20:56 |
wiggumdk skrev:
krimmo skrev:
Er jeg den eneste som synes Sonos mest af alt ligner Tupperware eller folkeskole madkasser... ? |
Yderst relevant og sober kommentar. Synes du selv du bidrager til debatten på en måde som trådstarter kan bruge til noget som helst? 
|
Smilyen gør forskellen
Mange fremhæver designet på Sonos som et selling point. Men er det så fantastisk?
Selv fortrækker jeg sort højglans-plastic frem for hvid højglans-plastic 
Seriøst, så passer sort bedre ind hos os end hvid.
(Edit: Sat et ? på et relevant sted)
Redigeret af Muele - 15-April-2010 kl. 20:57
|
 |
xbeeps
Ny bruger
Oprettet: 01-November-2009
Point: 15
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 21:14 |
En detalje er at der i modsætning til Sonos findes software playere til squeeze, så hvis man f.eks. har en HTPC tilsluttet anlægget eller en PC med højttalere i et rum, kan man i vid udstrækning spare prisen for en hardware afspiller.
Jeg har kørt lidt med squeezecenter på en NAS og nogle softplayere for at teste det, og jeg synes ikke det har været overbevisende stabilt.
|
 |
wiggumdk
Bruger
Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 21:24 |
Muele skrev:
Smilyen gør forskellen
Mange fremhæver designet på Sonos som et selling point. Men er det så fantastisk?
Selv fortrækker jeg sort højglans-plastic frem for hvid højglans-plastic 
Seriøst, så passer sort bedre ind hos os end hvid.
(Edit: Sat et ? på et relevant sted) |
Jeg er da komplet ligeglad med at nogen synes at Sonos ligner tupperware, jeg mener bare at kommentaren, smiley eller ej, er dybt useriøs og med til at køre tråden af sporet.
|
Apple & Sonos entusiast
|
 |
krimmo
Bruger
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 70
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 21:52 |
Helt ærligt - mand!
Alle argumenter er afprøvet og sagt i den "battle". Og de bliver hverken mere eller mindre rigtige af at blive gentaget i én uendelighed.
Og i øvrigt hedder tråden jo: Sonos vs. Squeeze. (eller omvendt)
Og hvis ikke design (eller mangel på samme) er et værdigt (og ret nyt/ubrugt) argument, så bliv da endelig ved med at diskutere om Squeeze kan synche, og om Sonos kan håndtere mere end ~65.000 musiknumre.
Been there - done that - bought the t-shirt.
Og ja, der var en smiley. Og dem der føler sig trådt på og stødt på manchetterne, må få én til. 
Redigeret af krimmo - 15-April-2010 kl. 21:53
|
TH42PV60 (med slanger af og til)
Samsung 3126
PS3
Yamaha RX-V1700
Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch
QNAP-109
SqueezeCenter 7.5.1
|
 |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 22:29 |
Muele skrev:
ashdk skrev:
Muele skrev:
ashdk skrev:
Jeg har haft både Squeezebox og har nu Sonos. Og i kan komme med alle de søforklaringer i vil, men Squeeze kommer ALDRIG til at fungere så godt som Sonos. Squeezebox har sit store problem, squeeze serveren, den er tung og langsom, og død syg at arbejde med og SKAL være der for at have musikken centralt. Sonos, peg skidtet på et share, scan, og så spiller det, og det bliver det ved med. |
Haha. Som kom trolden frem igen. |
haha, du er sgu sjov, er hverken trold eller det som ligner, siger bare min mening, ud fra mine egne erfaringer. |
Ok, trold var måske lige groft nok.
Men det er svært at lade være med at reagere når du åbenlyst ikke forholder dig til trådens debat, end ikke det oprindelige indlæg. OP spørger faktisk til den nyligt udkomne SB Touch, som har mulighed for at fungere som server i sig selv. Og så behøver man ikke engang et netværksshare. Man kan bare smide en usb-disk til den. Så scanner den selv. Det lyder umiddelbart endnu lettere end Sonos' opsætning. Men jeg har ikke prøvet nogen af dem, så jeg ved det ikke.
Krydret med din søforklarings-sætning, som ligner kun at være skrevet for at provokere (måske mangler der en smiley, jeg ved det ikke), så...
Fred være med det. Sonos er uden tvivl godt. Jeg har aldrig hørt en mainstream-bruger beklage sig det mindste over det (Bortset fra en teknisk problem af og til, men intet er perfekt).
Men Squeeze er også godt. For mig giver det utroligt meget value for money. For de penge jeg har sat i mine 4 zoner, kunne jeg have lavet én zone med Sonos. Og så skulle jeg endda have undværet presetknapper de to steder hvor jeg har SB Radioer. Prøv lige at forklare konen at hun skal fedte rundt med en touchskærms-remote som står inde i stuen for at sætte DR-soft på til madlavningen.
Hov. Jeg glemte helt. Efter at have fået et batteri til en af Radioerne er der i sandhed kommet musik overalt. Alene batteriet ville være en deal-maker for mig hvis jeg skulle starte forfra. |
Jeg forholder mig til squeezebox generelt, og det må være være inde for tråden, se bare overskriften.
Det var skam meningen at provokere lidt, mest fordi jeg tit oplever at tale lidt for døve øre, så må man jo nogen gange give den lidt gas 
jamen bestemt får du en del for pengene med klemmeboksen, og klart Sonos er dyrere, men for pokker Sonos fungere bare hammerende meget bedre, selv konen klapper i hænderne over Sonos, og kan og gider bruge den.
|
 |
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 22:38 |
krimmo skrev:
Helt ærligt - mand!
Alle argumenter er afprøvet og sagt i den "battle". Og de bliver hverken mere eller mindre rigtige af at blive gentaget i én uendelighed.
Og i øvrigt hedder tråden jo: Sonos vs. Squeeze. (eller omvendt)
Og hvis ikke design (eller mangel på samme) er et værdigt (og ret nyt/ubrugt) argument, så bliv da endelig ved med at diskutere om Squeeze kan synche, og om Sonos kan håndtere mere end ~65.000 musiknumre.
Been there - done that - bought the t-shirt.
Og ja, der var en smiley. Og dem der føler sig trådt på og stødt på manchetterne, må få én til.  |
Hvor har du købt den t-shirt, kunne være jeg også ville have en. 
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 23:10 |
fishytank skrev:
Jeg kører selv med SB duet og server på en Qnap 219P men jeg synes godt nok det tar lidt tid om at bladre i albums. |
Næste større release af Squeezebox Softwaren hedder 7.6 (beta lige nu), den vil give væsentligt bedre performance på NAS'er fordi man kan slå nogle tunge features fra:
-man får mulighed for at vælge at bruge SQLite istedet for MySQL som musikdatabase (MySQL er ret tung applikation)
-man kan køre uden webserver, hvis man kan undvære adgang fra computer browser.
-man kan køre uden transcoding (konvertering af musikfilerne til Mp3 eller flac, mens man lytter), det kræver dog at dine filer så ligger i mp3 eller flac.
Artwork gemmes vist nok også på en meget bedre måde i den nye version, så de kommer meget hurtigere controlleren f.eks.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 23:16 |
ashdk skrev:
...selv konen klapper i hænderne over Sonos, og kan og gider bruge den. |
Ditto her - blot med Squeezebox - den var brugbar og intuitiv helt fra standardopsætningen og den nuværende "udgave", hvor der er specialopsætning til vores behov i forhold til opbygning af menuen på de forskellige afspillere, ekstra plugins, specialopsætning af lydbøger har bare endnu højere WAF... - kan ikke forestille mig at der ville blive tale om udskiftning (til Sonos) selv hvis man vandt i Lotto... - fordi man kan vel også installere en Squeezebox i en sportsvogn og i en yacht? ;-)
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 15-April-2010 kl. 23:30 |
Letten skrev:
Næste større release af Squeezebox Softwaren hedder 7.6 (beta lige nu), den vil give væsentligt bedre performance på NAS'er fordi man kan slå nogle tunge features fra:
-man får mulighed for at vælge at bruge SQLite istedet for MySQL som musikdatabase (MySQL er ret tung applikation)
-man kan køre uden webserver, hvis man kan undvære adgang fra computer browser.
-man kan køre uden transcoding (konvertering af musikfilerne til Mp3 eller flac, mens man lytter), det kræver dog at dine filer så ligger i mp3 eller flac.
Artwork gemmes vist nok også på en meget bedre måde i den nye version, så de kommer meget hurtigere controlleren f.eks. |
Mulighed for at slå webserver og transcoding fra er vist allerede med i 7.5.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |