recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezecenter 7.4.0 til synology nas???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezecenter 7.4.0 til synology nas???

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Men hvorfor opgrader de så controleren til 7.4?Og grundens til din side er er nede er fordi der er kommet en ny som jeg har klistret ind et par gange.Det er den side mit squeezenter henviser til at jeg skal opgrader til den nye version 7.4.0 så ergo er den releast!Det er muligt at Synology ikke har en ny endnu, men så må de få fingeren ud, så vi kan bruge vores Squeezecenter

Jeg kan ikke downloade perl-udgaven og på forummet skriver de at det er på vej - men hvis du er så sikker på at det er helt frigivet, kan du så ikke sende linket til at downloade Squeezebox Server i perl-udgaven? Jeg tvivler på at Synology har noget at arbejde med endnu, så du må nok bare leve med at up- og downgrade firmwaren på dine afspillere, når du benytter SqueezeNetwork (eller hvad det hedder nu!).
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version./Mark

Man kan heller ikke klandre Synology for ikke at frigive noget som ikke engang kan downloades fra Logitech.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version./Mark

Man kan heller ikke klandre Synology for ikke at frigive noget som ikke engang kan downloades fra Logitech.

Lige præcis.
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 18:06

Hvad er det I ikke kan finde ud af

http://www.logitechsqueezebox.com/support/download-squeezebo x-server.html

Jeg er lidt spændt på hvornår Synology frigiver. Elles må man jo sælg eog købe sig en NeatGear ReadyNas, da de kan hente hos Logitech.

Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 19:55

Men det ænder vel ikke på at min controller vil opdater og nedgrader fw hele tiden?

Jo da - hvis du opgraderer til 7.4.0 på din synology ved hjælp af SSODS, har du nærmest opgraderet til 7.4.0 lige så snart du kan downloade source-pakken igen (du skal altså ikke vente på Synology). Formentlig skal du dog genscanne hele din samling.

Hvis du kører 7.4.0 på din Synology, matcher firmwaren på controlleren jo den version, som forventes af SqueezeNetwork, og derfor vil du ikke have up-/downgrade problematikken længere.

Som det er beskrevet i releasenotes, er det et krav at der opgraderes til 7.4.0, hvis du bruger SqueezeNetwork. Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version.

/Mark

Du kan selv ta den roligt.
Jeg er bare træt af at jeg lige har købt en Sonology server som har virket i 3 dage og nu virker det ikke mere, jeg havde regnet med at de arbejde bedre sammen snonology og logitech.
Hvis jeg vist jeg ikke kunne bruge det ordentligt, skulle jeg bare have købt en Netgear.
Desuden kan det heller ikke komme bag på nogn at der kom en ver. 7.4, den har kørt som beta længe, akkurat som der er ne bet 7,5 nu.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 20:02

Lige præcis.

Hvad er det for noget sluder, de kan vel samarbejde som de kan med Windows, netgear også.
Alle store firmaer samarbejder da hvis de vil noget seriøst sammen.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 20:10

Men hvorfor opgrader de så controleren til 7.4?
Og grundens til din side er er nede er fordi der er kommet en ny som jeg har klistret ind et par gange.
Det er den side mit squeezenter henviser til at jeg skal opgrader til den nye version 7.4.0 så ergo er den releast!
Det er muligt at Synology ikke har en ny endnu, men så må de få fingeren ud, så vi kan bruge vores Squeezecenter

Du kan også vælge at bruge SSODS (http://oinkzwurgl.org/ssods). Den sætter et miljø op, som SqueezeCenter/Squeezebox Server kan køre i. Du kan så blot downloade source-udgaven af SqueezeCenter fra Logitech og installere den derfra. Min erfaring er at SC i dette setup performer noget bedre end den officielle pakke fra Synology.

Da SC 7.3.3 blev frigivet, kom pakken fra Synology først 3 måneder senere.

I øvrigt overlever SSODS fint firmware opgraderinger mv.

/Mark

Hej Mark.
Det ser lidt svært ud.
Jeg kan ikke se hvilken sw jeg skal bruge til min ds-209

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 20:56

Og grundens til din side er er nede er fordi der er kommet en ny som jeg har klistret ind et par gange.
Det er den side mit squeezenter henviser til at jeg skal opgrader til den nye version 7.4.0 så ergo er den releast!
Det er muligt at Synology ikke har en ny endnu, men så må de få fingeren ud, så vi kan bruge vores Squeezecenter

Du kan også vælge at bruge SSODS (http://oinkzwurgl.org/ssods). Den sætter et miljø op, som SqueezeCenter/Squeezebox Server kan køre i. Du kan så blot downloade source-udgaven af SqueezeCenter fra Logitech og installere den derfra. Min erfaring er at SC i dette setup performer noget bedre end den officielle pakke fra Synology.

/Mark

Nu har jeg installeret det og intalleret 7.4.0 pearl udgaven, men den kan ikke starte! ;-(

SlimServer Status and Process Control

Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672 (stay tuned) ........................ FAILED!

The log file might reveal the reason for the failure.

SqueezeCenter 7.4.0-28672 is not running.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 21:16

/Mark

Hej Mark.
Det ser lidt svært ud.
Jeg kan ikke se hvilken sw jeg skal bruge til min ds-209

Har du styr på hvordan jeg kommer vider her fra?

0014: [09-09-29 21:11:24     ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl  --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 
0013: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672.
0012: [09-09-29 21:10:44 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter.
0011:
0010: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules.
0009: 2. Update the module's package using apt-get, yum, etc.
0008: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module
0007: To fix this problem you have several options:
0006:
0005: EV (loaded 3.6, need 3.8)
0004: Audio::Scan (loaded 0.27, need 0.38)
0003: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:

Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 21:31
[/QUOTE]
Du kan selv ta den roligt.
Jeg er bare træt af at jeg lige har købt en Sonology server som har virket i 3 dage og nu virker det ikke mere, jeg havde regnet med at de arbejde bedre sammen snonology og logitech.
Hvis jeg vist jeg ikke kunne bruge det ordentligt, skulle jeg bare have købt en Netgear.
Desuden kan det heller ikke komme bag på nogn at der kom en ver. 7.4, den har kørt som beta længe, akkurat som der er ne bet 7,5 nu.

[/QUOTE]

Jeg kan sagtens forstå dig.

Omvendt kan jeg også godt forstå, at Synology ikke bare kan smide hvad de har i hænderne, og lave en pakke, når der frigives ny SqueezeCenter. Men derfor kunne de jo godt være forberedt på nye versioner ved at spørge Logitech om en releaseplan, så de ikke er flere måneder bagud.

Men det er nu nok derfor, SSODS er dukket op - netop fordi det ikke har den allerhøjeste prioritet hos Synology at få lavet en officiel pakke, når der frigives nye versioner.

/Mark

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 21:36

0003: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:

Hopper lige ind her - der er desværre ikke så meget at gøre andet end at vente - enten på en ny version af SSODS eller på den oficielle Synology-pakke.

Grunden til, at det ikke virker er - som der står i loggen - at nogle af de moduler som Squeezebox Server skal bruge ikke er til stede i den rigtige version. Jeg havde selv problemet, da jeg i sin tid ville tjekke version 7.3 ud, og du kan (så vidt jeg da ved) kun få dem opdateret ved at installere en opdateret version af SSODS.

Jeg har ikke fået læst så meget om den nye 7.4 endnu, men så vidt jeg kan se, er der sket en del gennemgribende ændringer, så man kan godt forestille sig, at SSODS skal igennem en større opdatering også - og dermed kan der gå lidt tid (manden får ingen penge for det!).

Men jeg håber da også snart, der sker noget - kunne godt tænke mig at tjekke 7.4 ud på min Syno 107+.

Mikkel
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af kjelstrup kjelstrup skrev:

0014: [09-09-29 21:11:24     ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl  --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 
0013: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672.
0012: [09-09-29 21:10:44 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter.
0011:
0010: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules.
0009: 2. Update the module's package using apt-get, yum, etc.
0008: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module
0007: To fix this problem you have several options:
0006:

Jeg har ikke selv prøvet endnu. Jeg har lige nøjagtig i går flyttet data fra min DS-209+ til min nye DS-509+, og fået sat det hele op, og nu kan jeg starte forfra på at få 7.4.0 installeret.

Har du hentet http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz eller
http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz?

Hvis du har hentet sisdtnævnte (den med noCPAN) kan det være derfor.

Jeg går i gang med 7.4.0 nu, og så ser jeg hvad jeg får ud af det. Skal nok vende tilbage med de erfaringer, jeg sikkert får.

Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0).

/Mark

Redigeret af Markh - 29-September-2009 kl. 21:39

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu