Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pokersut
Bruger
Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
|
Sendt: 29-September-2009 kl. 22:11 |
Markh skrev:
Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0)./Mark |
Fandt lige denne kommentar fra flipflip på slimdevices forum:
"SSODS 4.x should be ready with the 7.4 stable release and I'll focus more on this issue once 7.4 is stable"
Så der går nok ikke så lang tid før den er her :-D
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 29-September-2009 kl. 22:15 |
Pokersut skrev:
Fandt lige denne kommentar fra flipflip på slimdevices forum:
"SSODS 4.x should be ready with the 7.4 stable release and I'll focus more on this issue once 7.4 is stable"
Så der går nok ikke så lang tid før den er her :-D |
Har du et link til tråden? ![](smileys/smiley1.gif) /Mark
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 29-September-2009 kl. 22:33 |
Kjelstrup skrev:
Markh skrev:
tipsen skrev:
Markh skrev:
Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version./Mark |
Man kan heller ikke klandre Synology for ikke at frigive noget som ikke engang kan downloades fra Logitech. | Lige præcis. ![](smileys/smiley2.gif) | Hvad er det for noget sluder, de kan vel samarbejde som de kan med Windows, netgear også.Alle store firmaer samarbejder da hvis de vil noget seriøst sammen. |
Ahh... - så er det *derfor* der aldrig er problemer med Windows - fordi de samarbejder...
Tidligere i dag var det ikke muligt at downloade perl-udgaven fra Logitech - den var tilsyneladende ikke færdig. Alligevel har du en forventning om at Synology med det samme kan leverere en gennemtestet, velafprøvet og stabil pakke med SqueezeCenter.
Jeg tror en fair antagelse er at Synology kan gå i gang med at opdatere deres SqueezeboxServer pakke efter Logitech har frigivet den endelige udgave af softwaren. Derefter skal det testes på alle de forskellige nas'er som Synology efterhånden har lavet - måske også under flere forskellige scenarier - og man skulle også gerne være nogenlunde sikker på at det virker efter hensigten. Man kan nok også med rimelighed antage at en nyopdateret SqueezeboxServer pakke ikke er blandt de primære opgaver hos Synology - i forhold til NAS'en er det nice to have, men ikke need to have. Ovenstående kombineret med det faktum at Logitechs forum pt flyder med 7.4 problemer er det nok ikke realistisk at SqueezeboxServer pakken fra Synology er lige på trapperne!
Derudover er SSODS den "gode, gamle løsning" til at få SqueezeCenter til at køre på Synology's DiskStation - den har mange år på bagen og Synology's egne pakker med SqueezeCenter er et relativt nyt indslag.
NB: Det er svært at referere til noget som indtil i går hed SqueezeCenter og nu hedder SqueezeboxServer, men tror meningen fremgår :-)
Hvorfor er det, at du ikke bare installerer SqueezeCenter v. 7.3.4 enten som Synology-pakke eller med SSODS og så afventer at 7.4 kommer til at fungere efter hensigten?
Redigeret af tipsen - 29-September-2009 kl. 22:33
|
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
|
Sendt: 29-September-2009 kl. 23:17 |
Kjelstrup skrev:
Nu har jeg installeret det og intalleret 7.4.0 pearl udgaven, men den kan ikke starte! ;-(
SlimServer Status and Process Control
Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672 (stay tuned) ........................ FAILED!
The log file might reveal the reason for the failure.
SqueezeCenter 7.4.0-28672 is not running.
|
Jeg har samme problem - går ud fra SSODS skal opdateres fra 3.22
|
Kjelstrup
Bruger
Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 160
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 09:50 |
Jeg tror problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af at installer følgende: And an updated Audio::Scan module: Der i ligger de filer som den skal bruge for at starte, er der nogen der ved hvordan jeg får dem installeret?
|
Kjelstrup
Bruger
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 09:53 |
tipsen skrev:
Kjelstrup skrev:
Markh skrev:
tipsen skrev:
Markh skrev:
Du kan ikke klandre Logitech for at Synology ikke frigiver en officiel pakke umiddelbart efter at de har frigivet en ny version./Mark |
Man kan heller ikke klandre Synology for ikke at frigive noget som ikke engang kan downloades fra Logitech. | Lige præcis. ![](smileys/smiley2.gif) | Hvad er det for noget sluder, de kan vel samarbejde som de kan med Windows, netgear også.Alle store firmaer samarbejder da hvis de vil noget seriøst sammen. |
Ahh... - så er det *derfor* der aldrig er problemer med Windows - fordi de samarbejder...
Tidligere i dag var det ikke muligt at downloade perl-udgaven fra Logitech - den var tilsyneladende ikke færdig. Alligevel har du en forventning om at Synology med det samme kan leverere en gennemtestet, velafprøvet og stabil pakke med SqueezeCenter.
Jeg tror en fair antagelse er at Synology kan gå i gang med at opdatere deres SqueezeboxServer pakke efter Logitech har frigivet den endelige udgave af softwaren. Derefter skal det testes på alle de forskellige nas'er som Synology efterhånden har lavet - måske også under flere forskellige scenarier - og man skulle også gerne være nogenlunde sikker på at det virker efter hensigten. Man kan nok også med rimelighed antage at en nyopdateret SqueezeboxServer pakke ikke er blandt de primære opgaver hos Synology - i forhold til NAS'en er det nice to have, men ikke need to have. Ovenstående kombineret med det faktum at Logitechs forum pt flyder med 7.4 problemer er det nok ikke realistisk at SqueezeboxServer pakken fra Synology er lige på trapperne!
Derudover er SSODS den "gode, gamle løsning" til at få SqueezeCenter til at køre på Synology's DiskStation - den har mange år på bagen og Synology's egne pakker med SqueezeCenter er et relativt nyt indslag.
NB: Det er svært at referere til noget som indtil i går hed SqueezeCenter og nu hedder SqueezeboxServer, men tror meningen fremgår :-)
Hvorfor er det, at du ikke bare installerer SqueezeCenter v. 7.3.4 enten som Synology-pakke eller med SSODS og så afventer at 7.4 kommer til at fungere efter hensigten? |
Som jeg skrev tidliger, vil den ou/down grade min controller hele tiden, der for er det et problem. Når jeg vil høre radio upgrader den til 7,4 og neå jeg vil høre musik fra min server ryder den ned på 7.3.3
|
Kjelstrup
Bruger
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 10:13 |
Markh skrev:
kjelstrup skrev:
Har du styr på hvordan jeg kommer vider her fra?
0014: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 0013: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672. 0012: [09-09-29 21:10:44 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter. 0011: 0010: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules. 0009: 2. Update the module's package using apt-get, yum, etc. 0008: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module 0007: To fix this problem you have several options: 0006: 0005: EV (loaded 3.6, need 3.8) 0004: Audio::Scan (loaded 0.27, need 0.38) 0003: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:
|
Jeg har ikke selv prøvet endnu. Jeg har lige nøjagtig i går flyttet data fra min DS-209+ til min nye DS-509+, og fået sat det hele op, og nu kan jeg starte forfra på at få 7.4.0 installeret. ![](smileys/smiley36.gif)
Har du hentet http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz eller http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz?
Hvis du har hentet sisdtnævnte (den med noCPAN) kan det være derfor.
Jeg går i gang med 7.4.0 nu, og så ser jeg hvad jeg får ud af det. Skal nok vende tilbage med de erfaringer, jeg sikkert får. ![](smileys/smiley9.gif)
Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0).
/Mark
|
Nej jeg har hentet den rigtige version. Jeg tror problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af at installer følgende: And an updated Audio::Scan module: Der i ligger de filer som den skal bruge for at starte, er der nogen der ved hvordan jeg får dem installeret?
|
Kjelstrup
Bruger
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 10:39 |
Kjelstrup skrev:
Markh skrev:
kjelstrup skrev:
Har du styr på hvordan jeg kommer vider her fra?
0014: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 0013: [09-09-29 21:11:24 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672. 0012: [09-09-29 21:10:44 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter. 0011: 0010: 3. Run the .tar.gz version of Squeezebox Server which includes all required CPAN modules. 0009: 2. Update the module's package using apt-get, yum, etc. 0008: 1. Install the latest version of the module(s) using CPAN: sudo cpan Some::Module 0007: To fix this problem you have several options: 0006: 0005: EV (loaded 3.6, need 3.8) 0004: Audio::Scan (loaded 0.27, need 0.38) 0003: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server:
|
Jeg har ikke selv prøvet endnu. Jeg har lige nøjagtig i går flyttet data fra min DS-209+ til min nye DS-509+, og fået sat det hele op, og nu kan jeg starte forfra på at få 7.4.0 installeret. ![](smileys/smiley36.gif)
Har du hentet http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672.tgz eller http://downloads.slimdevices.com/SqueezeboxServer_v7.4.0/squ eezeboxserver-7.4.0-28672-noCPAN.tgz?
Hvis du har hentet sisdtnævnte (den med noCPAN) kan det være derfor.
Jeg går i gang med 7.4.0 nu, og så ser jeg hvad jeg får ud af det. Skal nok vende tilbage med de erfaringer, jeg sikkert får. ![](smileys/smiley9.gif)
Et andet bud kunne være at der er ændret lidt i den endelige 7.4.0, så det måske kræver en ny SSODS version (den nuværende 3.22 er jo lavet til beta-versionerne af 7.4.0).
/Mark
|
Nej jeg har hentet den rigtige version. Jeg tror problemet ligger i at jeg ikke kan finde ud af at installer følgende:
And an updated Audio::Scan module: Der i ligger de filer som den skal bruge for at starte, er der nogen der ved hvordan jeg får dem installeret?
|
Nu fik jeg opdateret den til den nye audio scan, men den er stadig ikke ny nok. Den kom om på ver 0.29 men skal have ver. 038 ![](smileys/smiley19.gif) 0060: EV (loaded 3.6, need 3.8) 0059: Audio::Scan (loaded 0.29, need 0.38) 0058: The following CPAN modules were found but cannot work with Squeezebox Server: 0057: [09-09-30 10:36:31 ] ssctrl Command line = /volume1/SqueezeCenter/slimserver.pl --daemon --pidfile /volume1/SqueezeCenter/Cache/squeezecenter.pid --cachedir /volume1/SqueezeCenter/Cache --logdir /volume1/SqueezeCenter/Logs --prefsdir /volume1/SqueezeCenter/prefs --noupnp --user admin --group users 0056: [09-09-30 10:36:31 ] ssctrl Starting SqueezeCenter 7.4.0-28672. 0055: [09-09-30 10:35:13 ] ssctrl failed to start SqueezeCenter. 0054:
|
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 11:18 |
Kjelstrup: Kan du fortælle hvordan du installere denne Audio::Scan, for jeg fik da godt nok grå hår i går - fandt aldrig ud af det.
Ved det ikke virker, men så ved jeg hvordan hvis det er...
Vi må nok afvente en ny SSODS
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 20:45 |
Kjelstrup skrev:
tipsen skrev:
Hvorfor er det, at du ikke bare installerer SqueezeCenter v. 7.3.4 enten som Synology-pakke eller med SSODS og så afventer at 7.4 kommer til at fungere efter hensigten? | Som jeg skrev tidliger, vil den ou/down grade min controller hele tiden, der for er det et problem. Når jeg vil høre radio upgrader den til 7,4 og neå jeg vil høre musik fra min server ryder den ned på 7.3.3 |
Og dét kan jeg godt se er temmelig træls! Men kan du ikke bare i en begrænset periode vælge at høre radio fra din egen server i stedet for fra SqueezeNetwork? Du betaler lidt ekstra i strøm ved at serveren står tændt, men du slipper til gengæld for en masse bøvl...
/Tommy
|
Kjelstrup
Bruger
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 22:12 |
|
Kjelstrup
Bruger
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 22:21 |
Pade2204 skrev:
Kjelstrup: Kan du fortælle hvordan du installere denne Audio::Scan, for jeg fik da godt nok grå hår i går - fandt aldrig ud af det.
Ved det ikke virker, men så ved jeg hvordan hvis det er...
Vi må nok afvente en ny SSODS
|
Tipsen. Fra din synology assisten tilføjer du et nyt netværksdrevdrev: \\ip adresse\ssods Så pakker du din fil (ssods-3.22-audio-scan-0.29.tar)ud på din pc og kopier de filer over på SSODS drevet, ned i den sti som de bliver pakket ud i. Det var sådan jeg gjorde og det gav da et andet resultat i logen en den den første fejl. ![](file:///C:/Users/CKPE/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png)
|