Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 23:07 |
Boye skrev:
Ok - så er musikken fundet: Der er ikke noget at se under Kunstnere eller Albums osv, men al musikken kan ses under Musikmappen.
Jeg har åbenbart rod i nogle settings. Det finder jeg forhåbentlig en løsning på. Gode råd er dog stadig velkomne. |
Så jeg på Boye, har lægget på hospitalet i 14 dage så har være lidt afskåret fra "cyberspace".
Det som du nok manglede ved den SC installation med SSODS er sikkert denne linie;
DS: ln -sf /usr/syno/mysql/libexec/mysqld /opt/ssods4/bin/mysqld
som jeg fandt på SSODS' hjemmeside under download. Og DET som er fedt ved at bruge SSODS & SC.tgz er at Hibernation FAKTISK virker. Et emne som har kørt lige side SC kom til Synology/NAS og aldrig rigtig har virket på min 107+.
Men er der nogle som kunne dele ud af deres erfaringer om den nye Squeezebox server package 7.4.1 fra Synology virker med Hibernation??!
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Boye
Ny bruger
Oprettet: 14-September-2006
Point: 18
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 01:42 |
Stay_Bamboocha skrev:
...
Det som du nok manglede ved den SC installation med SSODS er sikkert denne linie;
DS: ln -sf /usr/syno/mysql/libexec/mysqld /opt/ssods4/bin/mysqld
som jeg fandt på SSODS' hjemmeside under download. Og DET som er fedt ved at bruge SSODS & SC.tgz er at Hibernation FAKTISK virker. Et emne som har kørt lige side SC kom til Synology/NAS og aldrig rigtig har virket på min 107+.
Men er der nogle som kunne dele ud af deres erfaringer om den nye Squeezebox server package 7.4.1 fra Synology virker med Hibernation??! |
Det var pudsigt, for jeg mente nok der var en linje der skulle rette op på de problemer, men da jeg ledte kunne jeg ikke finde den. Så da Synology-pakken kom hoppede jeg fluks på den.
Hibernation, siger du. Jeg går ud fra at du mener en setting i Synology Assistant som Squuezebox Server forhindrer. Det må jeg lige tjekke. For jeg mener det duede med deres 7.2.1 package. Jeg er også i tvivl om jeg oplever den tilstand som er hibernation, for der er stadig en svag summen fra NAS'en, men diskene er kørt ned i hastighed.
|
Boye
Ny bruger
|
Sendt: 20-November-2009 kl. 10:48 |
Det var pokkers! Det ser ud til at du har ret. Nu kender jeg ikke lige til andre måder at vurdere om NAS'en går i dvale end ved ved at lytte til støjen fra den (kan man se det i logfilen?) men efter at den havde ståett tændt i nat ændrede den ikke lyd da jeg satte Squeezeboxen i gang med at spille i morges, så jeg konkluderer at hd'erne har kørt uafbrudt og at den ikke går i dvale af sig selv.
Hvis det bliver sådan ved, vil jeg nok prøve SSODS igen nu hvor du har fundet rettelsen til mig og se om det hjælper.
Tak og i øvrigt velkommen hjem - Det fik jeg ikke sagt før.
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 20-November-2009 kl. 10:53 |
Min Synology DS209+ går uden problemer i dvale, efter den tid jeg har specificeret i brugerpanelet...
M.v.h.
|
Boye
Ny bruger
|
Sendt: 20-November-2009 kl. 11:42 |
Bruger du også Synologys egen SqueezeboxServer 7.4.1-package? og kan du beskrive for mig hvordan du kontaterer at den går i dvale, for jeg er usikker på hvad jeg skal kigge/høre efter .
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 20-November-2009 kl. 11:55 |
Jep. Den gjorde det med den gamle 7.2.3 og den gør det med den nye 7.4.1.
Min NAS står i hovedhøjde ca. 1 meter fra min stol. Jeg bemærker ikke at den "snurrer", men kan høre det, når disken spinder ned (eller op).
M.v.h.
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 25-December-2009 kl. 11:49 |
har nu installeret SSODS 4.2 og SC 7.5 på min Synology 107+, men har et problem med at få opdateret software - den kører bare videre med den gamle 7.4.1.
den eneste mulighed er at jeg installere SC 7.5 på min computer, så gider den godt komme op med en software opdatering - hopper jeg så over på min NAS igen og går ind under softwareopdatering så vil den gerne nedgradere det 7.4.1.........lyder mærkeligt i mine ører?? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif)
|
Pade2204
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
|
Sendt: 25-December-2009 kl. 13:19 |
Stay_Bamboocha skrev:
har nu installeret SSODS 4.2 og SC 7.5 på min Synology 107+, men har et problem med at få opdateret software - den kører bare videre med den gamle 7.4.1.
den eneste mulighed er at jeg installere SC 7.5 på min computer, så gider den godt komme op med en software opdatering - hopper jeg så over på min NAS igen og går ind under softwareopdatering så vil den gerne nedgradere det 7.4.1.........lyder mærkeligt i mine ører?? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) |
Er 7,5 ikke en beta ? synes ikke lige jeg kunne finde den version på logitech.
Der foreligger en version 4.3 - virker den ikke på din NAS ?
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 15:08 |
det ikk i SSODS den ligger, og kan også kun kører med ver. 4.2 da min NAS er 107+. der hvor den hænger er at den IKKE gider opdatere softwaren hvis jeg vælger min NAS som bibliotek men kun når jeg vælger min PC med installeret ver. 7.5 - kan ikk se hvad der skulle være til forskel?
|