|
SS receiver til musik? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I øvrigt, skal der ikke lægges nogen vægt på rør, som jeg har besluttet mig at gå væk fra igen (varme, strøm og konen kalder den et skrummel
![]() Jeg har faktisk lige haft en Hegel H80 hjemme på prøve fra min lokale hifi-pusher (Tape connection) - spiller fantasktisk og hvis jeg beslutter at fortsætte med to anlæg, så er den favorit til at stå i stuen...
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Varme kan jeg følge, men strøm ? Er det så slemt for Cronus'en ?
Og så fylder en H80 vel det samme som din nuværende ? Ikke at jeg på nogen måde vil tale dig fra en Hegel, for de spiller fantastisk og giver rigtig god valuta for pengene. |
|
![]() |
|
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Ja, varme laver den i hvertfald....
Ikke dårligt på en kold vinteraften ![]() Det varme må jo koste noget strøm, ikke at jeg har målt på det. Men, den spiller nu ellers dejligt, ingen tvivl om det!
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Jeg har haft en nuforce avp 18, og den gjorde det ganske godt i stereo.. Nok den bedste receiver jeg har hørt indtil nu.
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Nu er den jo praktisk taget ikke en reciever, men en ren pre - og meget spartansk en af slagsen
![]() Men lyder godt - det gør den! Troels |
|
![]() |
|
Er der noget om, at nuforce'en og Emotiva'en måske er samme hardware i forskellig indpakninger?
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Der var spekulationer om det, men lyd/niveau/dekoder chippen skulle være bedre i nuforcen - det er nu ca 1år siden jeg pløjede mig igennem nettet for info, så jeg kan ikke huske hvor jeg læste det
Troels |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det tror jeg de er. De billeder man kan finde rundt om synes at vise at de identiske helt ned på chipniveau. Har vanskeligt ved at tro at det vil være en opgradering at skifte din Emotiva til Nuforce. Nuforcen har har heller ikke analoge indgange, hvis det er noget du bruger. |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
noget af det bedste surround jeg har hørt til stereo. Det er uden tvivl Meridian. Min svigerfar har Meridian. Og har selv haft det på prøve. Men endte med at købe en Anthem AVM50v. Da den var mere overbevisende i surround.
|
|
![]() |
|
rodgaard2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 69 |
Jeg overvejer også kraftigt at købe en surround receiver til stereo brug, men det er hovedsaglig for af få muligheden for room correction. Da man kan have en nok så god forstærker, men man får ikke det bedste ud af den på grund af rummets indflydelse.
Jeg har kig på Denon's AVR-X4100w, som har Audyssey XT32, hvilket skulle være det ypperste inde for room correction (fra Audyssey i hvert fald ;-). Men kan se at både Emotiva og NuForce også har room correction funktionalitet. Mit indtryk er at det kun er surround receiver der har det og at det er total no-go når man snakker stereo HiFi, men der er altså mulighed for en "ren" stereo løsning her, omend det er en lidt dyre løsning nå man nu også skal have sig en effektforstærker. Hvad er jeres erfaring med NuForce room correction? Redigeret af rodgaard2 - 29-April-2015 kl. 12:59 |
|
LG OLED55B6V | Denon AVR-X4100 | System audio 1550
|
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
Det har du naturligvis ret i, den kræver en effekt for at virke :) Og fancy features som spotify osv har den heller ikke.. firmwaren er heller ikke noget at råbe hurra for, den er lidt klunky og tiltider langsom... Men når først musikken spiller, så gør den det godt. |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Nu e der meget delte meninger om, hvor godt Audyssey så er. Nogle er glade for det, andre er ikke. Problemet med Audyssey er, at du ikke kan ændre på den måde, den gør tingene på. Derimod er NuForce bedre, synes jeg, da den er med PEQ, er kan du selv indstille det. Det kræver selvfølgelig noget mere vide om akustik mv., men det er god viden at få med sig, efter min mening. |
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |