|
SSD "forsvinder" |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, det duer ikke med 2 Windows installationer på samme maskine. Så slet/formater den gamle Windows harddisk/partition.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Måske en jumper der skal ændres på "gamle" HDD måske, hvis denne står som "Master".
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg tror at der rodes lidt rundt i tingene... Der kan kun sidde én SATA disk pr. kabel. Det du omtaler er strømkablet, hvor der godt kan sidde flere på samme kabel. Det har intet at sige hvor de får strømmen fra på samme PSU. Man plejer på asus at kunne vælge hvilken disk man ønsker at starte på i BIOS. Hvis du ikke kan hitte ud af det, så kan du boote på et alternativt medie og formaterer den gamle harddisk. En anden mulighed er kun at tage strømstikket fra den gamle disk og lade SATA stikket sidde. Så booter du maskinen, som vil starte op på den nye disk. Når maskinen er i Windows, så kan du sætte strømstikket til den gamle disk og den vil være synlig i Windows. Der er intet farligt ved dette, da SATA er 100% plug'n'play, som hvis det var en USB stick. Så kan du højreklikke med musen i nederste venstre hjørne og vælge "Diskhåndtering" fra menuen. Den kan bruges til at slette dine partition og oprette nye.
|
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
Hej.
Ja det er stik fra PSU jeg henviser til. Hver disk er nu sat til sit eget kabel fra PSU. da jeg startede PC her i eftermiddag, var der ingen problemer. JH |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Sidefilen skal måske flyttes over på SSD. Ved ikke om det også skete automatisk. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
hej.
Pagesys (sidefilen) er lagt på gammel HDD. (har googlet at dette anbefales) JH |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det lyder i mine øren helt forkert. Sidefilen er en af de filer din computer bruger oftest, den bør da netop være på den hurtigste disk. Klaus |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Der er ingen jumpere på en SATA harddisk. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Teoretisk set er det en god ide at lægge sidefilen på en HDD, hvis man har muligheden. Det er fordi NAND hukommelse bliver slidt relativt hurtigt når man skriver til den.
I praksis er trådstarters SSD på 256GB med MLC NAND. Ifølge Anandtechs udregninger kan den holde 35 år hvis man skriver 20GB til den om dagen. Med en nogenlunde mængde ram, vil de fleste næppe ramme mere end 10GB om dagen inkluderet sidefilens forbrug. Man kan eventuelt sætte et program til at overvåge writes til SSD i en periode, og så bedømme om det er for meget i forhold til den forventede levetid. Redigeret af LeChuck - 09-August-2013 kl. 08:10 |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Teoretisk set vil en sidefil på SSD være tusind gange hurtigere, hvis man rent faktisk benytter den meget. Så efter min mening er det hul i hovedet at putte en SSD i en maskine for derefter at putte en sidefil på en almindelig harddisk, fordi man er bange for at benytte den hurtige SSD. Har man masser af RAM behøver sidefilen jo ikke være særligt stor - glem alt om den dybt forældede tommelfingerregel om at sidefil skal være 1½ - 2½ gange RAM; jeg kører f.eks. med en sidefil på 1040 MB på min primære maskine med 8 GB RAM. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Med en SSD i maskinen, vil jeg vælge at placere sidefilen på SSD'en frem for en gammel harddisk.
Men en bedre løsning ville være at proppe lidt mere ram i maskinen og helt slå sidefilen fra.
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Der findes programmer, som ikke vil køre, hvis der ingen sidefil er, uanset mængden af RAM; det gælder f.eks. ældre versioner af Adobe Photoshop. Jeg ved dog ikke hvor udbredt problemet er i dag. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |