|
SSD i stationær computer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er så ikke helt korrekt. F.eks anbefaler alle producenter at man slår defragmentering og indexering fra, når man skifter til SSD. Hverken windows 7 eller 8 slår dette fra automatisk, når man skifter til SSD. Jeg har lige opgraderet min egen stationær til en større SSD, og i den forbindelse fandt jeg ud af, at windows 8 ihvertfald ikke slår defragmentering (automatiske defragmentering) fra. Og det er endda på trods af, at denne windows 8 er installeret direkte til en SSD fra start. (Det er en windows 8.01 pro). Min windows 7 ultimate, gjorde det heller ikke, da jeg installerede en SSD på den (klonede den). Det skete først, da jeg kørte Samsungs medfølgende program til SSDén. Så jeg tror ikke man skal regne med windows selv gør det. En god ide er, som også nævnt, at bruge det oftest medfølgende program, eller google sig frem til de optimale indstillinger og gøre det selv. |
|||
![]() |
|||
titan_jtl ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
||
Det er rigtigt, det kan man slå fra og spare sin SSD for nogle reads/writes.
Det troede jeg faktisk selv Windows klarede. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
||
Jeg kender ikke den version, hvor han du fundet den. ![]() ![]() Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Troede jeg også. Undrede mig også, da jeg så den var aktiv til standard een gang om ugen.
|
|||
![]() |
|||
||
Det er en helt speciel version, kun lavet for min skyld
![]() Kan 8.1 bruges? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Lige nøjagtig Samsung 840 EVO er en rigtig dårlig anbefaling! De mister hastighed over tid, forstået på den måde, at filer som ikke har været skrevet/ændret i et par måneder, bliver ekstremt langsomme at læse - helt ned til 20-30 MB/s. Hvis man vil have noget som er stabilt, vil jeg klart anbefale Intels SSD'er! M.v.h |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Men løser firmware'n problemet? Hvad skyldes problemet? Vil firmware'n gøre så data konstant flyttes omkring på drevet, for at holde hastigheden oppe? Hvad vil det betyde for drevets levetid? Hvor meget vil levetiden blive forkortet? Alt sammen ubesvarede spørgsmål, som vil afholde mig fra at investere i en Samsung 840 (EVO) SSD! M.v.h. |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||
Tjahh - jeg har stor tiltro til at Samsung laver et fornuftigt fix til dette problem og deres Evo 840 er en ganske habil SSD til prisen - så jeg vil ikke have problemer med at bruge penge på den (har i dag Samsung 840 Pro, Sandisk Extreme og Intel 520 og synes de alle er ganske udemærkede - ingen problemer dér).
Redigeret af tipsen - 29-September-2014 kl. 17:24 |
|||
![]() |
|||
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
||
Hej alle
![]() Sikke da en tråd jeg fik startet. Meeeen jeg bliver jo altid i tvivl selvom jeg syntes i alle har bidraget godt. Hvis nu jeg tager den version men at rydde godt op så kræver det vel en ny Windows installation (altså helt ny kode, købe et system). Eller kan jeg rydde så godt op og bruge min nuværende (klone). --- Jeg elsker recordere.dk / rec.dk lige for dette god saglig debat og hjælp. /Jesper |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10478 |
||
Det er ellers et drev der har fået topkarakterer i tests i diverse computermagasiner. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Nu siger tests jo så udelukkende noget om en SSD's hastighed/ydelse, og intet om produktets fejle/holdbarhed! M.v.h. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |