|
SSD opsætning |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mit absolutte råd ér: Hvis du endnu ikke har udpakket/ibrugtaget den OCZ-disk, så ville jeg få den returneret/byttet. Hvis du vil have bedst mulig stabilitet, så vælg en Intel! Og helst en 5- eller 7-serie.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
|
har du nogen erfaringer med en vertex 4 henrik?? som kan understøtte den konklusion der? har nemlig hørt fra 2 af vennerne at de er yderst tilfredse.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Nope! Og jeg kan se at den kører med en Marvell-kontroller. Det i sig selv er positivt. Men bare det at så mange har problemer med firmware-opdateringer, at det skal ske via Linux, man (kan) miste data o.s.v.
Nej tak! M.v.h.
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
|
gemmer nu aldrig vigtige info på mit operativ system, det ligger i skyen eller på anden harddisk. Så evt tab af data vil jeg ikke få problemer med, har backup af alt vigtig :)
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Hvis du mener at Sandforce er et problem, vil det være logisk at gå uden om Intel da nyere Intel SSD'er bruger Sandforce (dog med Intel's egen firmware). Jeg ville nok vælge den SSD som har været på markedet 6-12 måneder og som i denne periode har haft færrest firmware opdateringer. Ud fra dette kriterie valgte jeg for et par måneder siden en Samsung 830. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|
Det, at firmwaren opgraderes via Linux er faktisk en force mere end en ulempe. Det absolut sidste man ønsker er at opdatere så kritiske komponenter inde fra Windows. Det samme gælder BIOS/UEEFI opdateringer til motherboardet. Sådanne ting skal helst gøres fra et eller andet boot medie. Om det så er den Linux kernel eller "DOS", der startes, er for såvidt ligegyldigt. Gør du tingene fra Windows er chancen for at miste data betydeligt højere, bl.a. fordi der fra Windows ikke er direkte tilgang til hardwaren. Derudover kan jeg kun tilslutte mig JesperLunds kommentar mht. SDDs og controllere mv. ![]() |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
|
Det er kendt at Sandforce SF-2281 kontrolleren har haft problemer! Men som du nævner, benytter Intel egen firmware i sin 520- og 330-serie. Bla. derfor er de heller ikke problemramt, som en del andre producenter med samme kontroller. Men ja, jeg vil klart anbefale at man benytter f.eks. en Intel 510 (eller 710/720). Hér står Intel ligeledes for alt selv! M.h.t. Samsung, så skal jeg ikke eje noget der står Samsung på, når man har kendskab til kvaliteten af deres øvrige elektronikprodukter! (Jo, jeg véd godt at dette er en anden division). Er Samsungs SSD-afdeling også solgt - sammen med deres almindelige HDD-afdeling? M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
Det kan godt være at det er en force, men er beregnet til "nørder", ikke for almindelige mennesker. Dertil skal det siges at jeg aldrig har haft en fejlende Bios-/firmwareopdatering via Windows, over de seneste 5-6 år. Og det uanset om det er SDD, HDD, bundkort eller grafikkort. M.v.h.
|
||
![]() |
||
|
har hentet et opgraderings værktøj til OCZ disken fra deres hjemmeside, disken er self up to date med firmware, men det kan da ikke være nemmere med deres tool synes jeg ikke. Det virker MEGET let, og selve programmet skal ikke engang installeres, det kører direkte fra exe filen. Så jeg beholder nu den her OCZ disk og prøver den af.
|
||
![]() |
||
|
så er win 7 installeret og opdateret. Diskdefragmentering er slået fra, temp. internet files er flyttet til anden harddisk, TRIM er slået til, AHCI er og sat til. Har os sat ssd´en til kun at være på ca 100 gb så jeg ikke kommer til at bruge de sidste 20%, så nu håber jeg det spiller
|
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
|
Jeg har selv Vertex 3 , måtte dog lave en RMA på den og fik en ny. Men synes den kører fint , har aldrig haft en BSOD på den. Men lidt træls at jeg kunne IKKE lave en firmware update på den i windows , måtte lave en boot cd , og funkede. Ang Henrik B , ham ignorerer du bare , han er en kværulant , he he , kender ham , vi har alle noget som vi hælder til , nogle af os er dog åbne for nytænkning , men ikke alle , he he Og vil gerne have en Intel , men vil ikke betale 50% mere. Og du har 3 års garanti på den , så bare rolig. Stein
|
||
![]() |
||
|
Nå nå Stein.
Dels undrer det mig, at du forsvarer noget, som du har haft RMA på!? Dels skal du huske på, at jeg selv har en OCZ (PCIe) SSD i min PC. Hvad er det for noget vrøvl, at Intel er 50% dyrere? Mon ikke du skal tjekke edbpriser engang! For det en 128 GB OCZ Vertex 4 koster, kan du få en 180 GB Intel 330! Og skal det være en Intel 520-serie, så koster en 120 GB ca. 25,- mere, end en Vertex 4. Og så har Intel 5 års garanti! Det er fint nok med garanti, men mit liv er sgu for kort til, at skulle RMA-ting hele tiden... M.v.h.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |