|
SSD Tweaks |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
At komprimere disken skaber jo unødig writes som jo netop er det man vil undgå. Funktionaliteten ved hypernation kan vi diskutere i længe men jeg respekterer da vi har forskellige holdninger :).
Det er et tweak da den begrænser mængden af writes til hdd'en betydeligt!!! derfor kaldes det et tweak til en ssd disk.
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
|
Kører med AHCI
Lader Windows7 klare det den nu kan SSDTweaker får så lov til at sætte resten http://elpamsoft.com/Downloads.aspx Så er man kommet langt
|
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
|
Takker, den vil jeg læse igennem :)
|
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
|
Takker, tror måske jeg skal havde det lille tool også, kigger nærmer på det
|
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
Jeg har en Intel SSD og Trim er aktiveret/bruges uden nogen ændringer (var vist i Intel SSd Toolbox at det stod) |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
![]() |
||
![]() |
||
titan_jtl ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
|
Alle disse tweaks er fuldstændig unødvendige. Hvis man kører Windows 7 så klarer den alt hvad der skal gøres. inkl. TRIM
Man kan selvfølgelig flytte div. ting for at spare plads, men der er ingen grund til at gøre det for at spare på reads/writes til drevet, det er simpelthen noget vrøvl, ved almindeligt brug holder de let 10 år (set på tomshardware, prøver lige at finde linket senere) Har desuden selv en Vertex3 SSD som der ikke har nogen "tweaks" og den har kørt over 1 år nu, og den har stadig "100% life" tilbage. For at gøre det kort 1. sæt SSD i computeren 2. nyd den dejlige hastighed 3. Ja det var det. |
||
![]() |
||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
|
Hvor ser man det? Har selv lige sat en SSD i min
![]() |
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
|
Ked af og sige det, men det er altså ikke rigtigt. Din disk kan meget vel stå af om en måned eller om 2 år, afhænger af hvad du bruger maskinen til osv osv...men og sige at tweaks der minimerer writes til en ssd disk er unødvendige er simpelthen ikke rigtig.
Ja Windows 7 understøtter Trim og ja i 90% af tilfældet vil TRIM være aktiv fra start, og JA defragmentering kan da køre en ssd men den har dælme ikke godt af det samtidig med at TRIM udfører det i princippet samme job som defragmentering gør. Page fil udfører uhyggelig mange skrivninger på din hdd, sørg hellere for at have 6-8gb ram i din pc så du er helt fri for at skulle bruge en page/swap fil.
Hibernation aktiv skriver en del til hdd, vælger man og bruge det jamen så har man også aktivt taget stilling til at det er acceptable skrivninger.
Indexering i Windows er også en af de helt store skrivningssyndere, bruger man indexering aktivt i sin hverdag skal man selvfølgelig lade den være tændt, kan man leve uden, så har ens ssd disk det langt bedre hvis man slukker for det.
SSD diske er et valg man træffer men og lukke øjnene og sige Windows 7 er svaret på alt i den sammenhæng er simpelthen naivt. Redigeret af Bygone - 03-Maj-2012 kl. 13:21 |
||
![]() |
||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
|
hvor stor er forskellen i performance på en SSD, hvis man ikke skifter indstillinger? - jeg har sat en OCZ Agility 3 i min Mac Mini (kører dog Win7 og benytter den som HTPC - den blev købt udelukkende pga formfaktor og design) og den kører sådan set fint. Jeg har deaktiveret indexering, systemgendannelse og defragmentering, men det gør jeg nu altid - en alm. HDD har jeg oplevet er blevet markant hurtigere ved at slå indexering fra, defragmentering skal jeg nok selv bestemme hvornår sker og systemgendannelsen har alligevel aldrig virket de gange jeg har haft brug for det. Den eneste computer jeg har med indexering slået til, er min WHS. Jeg har ikke rigtigt pillet med IDE/AHCI, da der åbenbart ikke rigtigt er BIOS til Mac og mht. Trim, så synes jeg at have læst et sted at det ikke virker med OSX/Win7 i kombination, hvis man bruge slumretilstand
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |