recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ST60 - hvad skal jeg undgå?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ST60 - hvad skal jeg undgå?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ST60 - hvad skal jeg undgå?
    Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 10:19
Så fik jeg købt Panasonic ST60, billedet står sgu' godt, selv for en gammel Pioneer ejer :)

Jeg har ladet mig forstå, at de nye modeller har flere problemer med retention og burn-in, hvad skal jeg undgå i starten? Jeg bruger den kun til film og TV, skal jeg virkelig undgå at se film i bredformat og 4/3 format de først 100 timer?
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:22
   Jeg opgav VT50 sidste år pga retention/burn-in. Jeg ser yderst sjældent film med bjælker, og de få gange jeg gjorde, gav det ikke problemer. Ellers kunne man sidste år indstille tv'et, så ihvertfald bjælkerne i siderne var lysegrå istedet for sorte. Kanallogoer derimod var et stort problem, da den hvide del, selv efter kort tid på skærmen, blev hængende som en mørk skygge i meget lang tid (dage el uger). Så jeg ville passe meget på kanallogoer (og ikke kun de første 100 timer), men ville ikke være så bekymret for en enkelt film med bjælker engang imellem, medmindre filmen foregår i et snelandskab Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Så fik jeg købt Panasonic ST60, billedet står sgu' godt, selv for en gammel Pioneer ejer :)

Jeg har ladet mig forstå, at de nye modeller har flere problemer med retention og burn-in, hvad skal jeg undgå i starten? Jeg bruger den kun til film og TV, skal jeg virkelig undgå at se film i bredformat og 4/3 format de først 100 timer?
Ja billedet er sq rigtigt godtTongue

Det er ikke min opfattelse af de seneste modeller har større risiko for retention eller burn  - in end de foregående modeller - faktisk tvært om. Nu er det så bare som jeg oplever det.

Jeg har lavet 2 indstillinger, hvoraf den ene er beregnet for TV-kigning, og her har jeg skruet ned for kontrast, farve og lys m.v. Så har jeg en fuld ISF 2 kalibreret indstilling til film kig, og her må jeg så blankt erkende, at jeg lader min Oppo køre fuldskærm når der er bjælker i en film.

Men som en Panasonic medarbejder udtalte forleden da han så "Min reference BD", sådan et billede får man bare ikke på et LED uanset hvad og hvilket. Og det er et superb billede der i mine øjne overgår Pio G9. Det er så min ringe trøst for de øvrige problemer som G9 så ikke havde. 

Mine indstillinger til TV-kig (bemærk at mit TV er et 55VT60):



Jeg tror IKKE, at man kan sige at problemerne over tid fortager sig, det er i det mindste hva jeg hører fra Panasonic. Så mine indstillinger er for good - og billedet er nu heller ikke så ringe endda.

Men dybt bevidstløst at retention m.v. stadig er et problem for Pana plasmaConfused  


Redigeret af Hother - 05-Oktober-2013 kl. 13:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Så fik jeg købt Panasonic ST60, billedet står sgu' godt, selv for en gammel Pioneer ejer :)

Jeg har ladet mig forstå, at de nye modeller har flere problemer med retention og burn-in, hvad skal jeg undgå i starten? Jeg bruger den kun til film og TV, skal jeg virkelig undgå at se film i bredformat og 4/3 format de først 100 timer?


Mit VT50 har kørt over 2500 timer og har stadig problemer med retention på logoer, undertekster, ttv, og bjælker - så tv2 i halvanden time for ca. 2 uger siden og kan stadig ane logoet om end jeg tror det går væk igen, så tror man skal være påpasselig så længe man har en 2012 eller 2013 plasma fra Panasonic.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 12:54
Jeg ville bare bruge biograf indstillingen og så undgå at se for længe på den samme kanal. Feks. eurosport i 8 timer hver dag i ugen...
Evt. så kør rulleren om dagen imens du er på job, engang om ugen.
God tv fornøjelse :-)
Til top
Terr1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Terr1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 13:30
Hmm måske er jeg bare heldig..

Men jeg har kørt med indstillingerne fra flatpanels på mit VT50.. og mit kører mange timer i streg på de samme kanaler, plus jeg ser da ikke andet en film med bjælker.. Jeg har ALDRIG oplevet noget rentation overhovedet. 

Men jeg bruger som sagt også kun pro1 indstillinger (Manuelt), har aldrig brugt de andre modes.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Hmm måske er jeg bare heldig..

Men jeg har kørt med indstillingerne fra flatpanels på mit VT50.. og mit kører mange timer i streg på de samme kanaler, plus jeg ser da ikke andet en film med bjælker.. Jeg har ALDRIG oplevet noget rentation overhovedet. 

Men jeg bruger som sagt også kun pro1 indstillinger (Manuelt), har aldrig brugt de andre modes.


Jeg bruger de samme indstillinger
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Hmm måske er jeg bare heldig..

Men jeg har kørt med indstillingerne fra flatpanels på mit VT50.. og mit kører mange timer i streg på de samme kanaler, plus jeg ser da ikke andet en film med bjælker.. Jeg har ALDRIG oplevet noget rentation overhovedet. 

Men jeg bruger som sagt også kun pro1 indstillinger (Manuelt), har aldrig brugt de andre modes.


Jeg bruger de samme indstillinger
   Det gjorde jeg også som udgangspunkt. Prøvede meget andet, bl.a normal, der skulle være bedre pga mere dithering, men INTET hjalp. Selv med kontrasten skruet næsten i bund, var der problemer. Det eneste, der havde effekt var at zoome logoerne væk. Rullebjælken var heller ikke meget bevendt. Men når jeg hører, at du stadig har problemer, er jeg glad for, at jeg ikke længere har tv'et, selvom jeg ikke er fuldt tilfreds med det jeg fik byttet til (WT50). Det er jo lige før, man ikke tør vinde ZT60'et, selvom 2013 modellerne ikke skulle være helt så slemme som dem fra 2012Wink
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 14:51

Tillykke med dit nye tv Smile.Tror bare at du skal undgå at stå på samme kanal mange timer af gangen...

Jeg har heller aldrig haft retentions problemer med mit VT50.

Jeg overdrev nok også tilkøringen af det , brugte ca 500 timer uden logoer eller undertekster.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alpha10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 16:54
Jeg bruger pt flatpanels indstillinger til ST60, synes det ser fornuftigt ud, har indtil videre ikke oplevet problemer, har set DR1 i et par timer nu uden problemer.

Hother, hvordan undgår du sorte bjælker når du ser film?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:


Hother, hvordan undgår du sorte bjælker når du ser film?
Det klarer min Oppo BD så fint ved at jeg vælger "Full Screen". Bevares jeg mister lidt, men billedet bliver ikke deformt, og undertekster placeres rigtigtSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:


Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Terr1 Terr1 skrev:

Hmm måske er jeg bare heldig..

Men jeg har kørt med indstillingerne fra flatpanels på mit VT50.. og mit kører mange timer i streg på de samme kanaler, plus jeg ser da ikke andet en film med bjælker.. Jeg har ALDRIG oplevet noget rentation overhovedet. 

Men jeg bruger som sagt også kun pro1 indstillinger (Manuelt), har aldrig brugt de andre modes.


Jeg bruger de samme indstillinger

   Det gjorde jeg også som udgangspunkt. Prøvede meget andet, bl.a normal, der skulle være bedre pga mere dithering, men INTET hjalp. Selv med kontrasten skruet næsten i bund, var der problemer. Det eneste, der havde effekt var at zoome logoerne væk. Rullebjælken var heller ikke meget bevendt. Men når jeg hører, at du stadig har problemer, er jeg glad for, at jeg ikke længere har tv'et, selvom jeg ikke er fuldt tilfreds med det jeg fik byttet til (WT50). Det er jo lige før, man ikke tør vinde ZT60'et, selvom 2013 modellerne ikke skulle være helt så slemme som dem fra 2012Wink

Jeg satser på at vinde det - for så bliver mit VT50 kasseret
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu