recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - STABLE-griffin-26 - Build 1.0.5pl1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSTABLE-griffin-26 - Build 1.0.5pl1

Besvar Besvar Side  <12345 34>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af Brivani Brivani skrev:

Jeg Har ikke EPG på TV2 ingen data skriver den
Kundenummer : 9318888

Det er rapporteret før. Har ikke virket siden skift til vintertid.

Til top
Sianth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 07:29
Virker rigtig godt her. Jeg har dog et spørgsmål til "Forbedret HDMI support"
- hvad vil det sige, helt nøjagtigt?
Panasonic TH-42PX80
Samsung LE-32R71W
Bose 3.2.1 GS II
Apple TV (Hacked)
XBox 360
Wii
Zaptor (Motorola)
Joytech 245C A/V Switch
Logitech Harmony 895 "to control it all"

Til top
summer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af summer summer skrev:

Foreløbig ingen kanaler med sort skærm nu

DVB BER hamrer op og ned 0-400 - Noise ratio 36,5-37,5 - stadig extrem lang zappetid på mange kanaler. Før 31/10-08 var DVB BER stabil på 0 og Noise ratio stabil mellem 38-39, samt langt hurtigere zappetid. Om der dukker andre ting op, vil vise sig.

2166601

Hals Antenneforening

Hvad er "Extrem lang Zappetid"?

Når jeg trykke ch+ eller ch- her, er boksen 1 - 3 sekunder om at skifte, og det er klart da den også skal vise mini EPG'en for kanalen....

Trykker jeg et tal, og så ok, tager det lidt kortere tid...

I går målte jeg zappetiden til 3,97 sec.

Her til morgen var der mere fred i huset til at undersøge evt. ændringer efter de seneste to opdateringer kontra før disse.

Jeg tjekkede igen zappetiden som ikke havde ændret sig siden i går.

Nu kørte jeg så alle kanalerne igennem. Der var sort skærm DK4, National Geografic Channel  og alle tyske kanaler. Kort ud/ind. Servicen kodet. Proceduren igen. Nu var DK4 der igen og alle tyske undtagen VIVA. DK4 var igen faldet ud - Kort ud/ind og DK4 var der igen, men gik i sort igen efter kanalskift.

Så genstartede jeg boksen og lige nu virker alle kanaler (tror jeg nok)

Efter genstarten observerede jeg hurtigere zappetid og tjekkede igen. Nu ligger gennesnittet på 2,7 sec - DR og TV2 1 sec hurtigere.

Med henvisning til Mike S, er det ligegyldig hvilken måde jeg zapper på.

Jeg savner et kvalificeret teknisk svar på, hvorfor DVB BER svinger op og ned - Noise ratio svinger mellem 36,5 - 37,5. Disse tal var før seneste to opdateringer stabile på henholdsvis 0 og  38,5 - 39. 

Der forekommer sporadiske pixeleringer, men ikke ret mange længere.

Uncorrected Block er ganske vist 0, men ovennævnte udsving må vel alligevel være tegn på en vis ustabilitet - uden at jeg ved en dyt om det.

Til top
PerChristiansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 08:06

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Ingen forskel her i Næstved, men der virkede det også fint efter 1.58.

Der er dog stadig store udsving i DVB BER som svinger fra 0-400 og Noise Ratio er også stadig lavere end før 1.58 opdateringen.

Hvad betydning har det Zulfo?

Som Mike S. skriver, er der ingen grund til at gå og stire sig blind på BER så længe man ikke oplever problemer. Informationerne er der til at fejlsøge efter.

Min formodning, som dog ikke er bakket op af fakta (men skal nok undersøge det) er, at boksens samplerate er blevet bedre måske, altså at den aflæser eller viser aflæsningen oftere end før, og derfor vil der være små udsving - men altså, det er ikke noget jeg har fået bekræftet - men da udsvingene ingen betydning har, formoder jeg bare.

Noise Ratio'en som før lå på 38-39+ er heller ikke problematisk helt ned til 32 (så vidt jeg husker) - og igen, oplever ham ikke lydudfald eller pixeleringer, så er der heller ingen grund til at stire sig blind på Noise Ratio.

Uncorrected blocks er interessant - men igen, kun hvis man oplever fejl.
......

Hej Zulfo

Jeg kan godt være enig i din betragtning om at ændringer i sample-raten kan betyde at vi ser små udsving i BER vi ikke så før. Men jeg køber ikke, at det også skulle medføre at S/N bliver ca. 2 dB ringere.

Hos mig i Aalborg er tendensen den samme som MichaelA beskriver. Fald i S/N fra 39-40 til 36-37! Af og til kommer der uncorrected blocks, hvilket udarter sig i billedfrysninger, og billedfrysninger er lige præcist hvad folk rapporterer efter opdateringen til "knap så"stable-griffen-26.

Mvh Per Christiansen

Redigeret af PerChristiansen - 12-November-2008 kl. 08:08
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 08:34
Har her til morgen igen haft en billed/lyd frysning, denne gang på Viasat History... så helt i vinkel er den altså ikke endnu....

EDIT: har set flere, forskellige kanaler.... opdateringen er hentet og indlæst, så det er ikke det. Havde ikke disse frysninger før 30 oct updaten.

Redigeret af detlef - 12-November-2008 kl. 09:16
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Min ville ikke starte op her til aften - sikkert pga opdateringen.

Så koldstart og så var den oppe - men kun i 10 min. før den frøs på TV3.

Kort ind / ud - gik 1 min. så kom kanalen igen. Men kun i 2 min.

Koldstart igen - oppe igen i nu 5 min.¨så frys den igen.

Konen har opgivet det. Og nu smutter jeg i biffen i stedet for :o)

Og du har hentet opdateringen?

Tjekkede her til morgen - og du har ret - den havde ikke opdaterede sig selv, da den hentede pakken fra nettet. Ser lige i aften hvordan det går.

Tak for info.

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:05
Efter gendan alt ( for at prøve at komme billedfrys til livs) melder den nu servicen kodet.

Er der overhoved rettet noget ud over at den gik i sort? Og vil man fejlrette på resten af fejlene er er blevet (re)introduceret med seneste software snarest?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Efter gendan alt ( for at prøve at komme billedfrys til livs) melder den nu servicen kodet.

Er der overhoved rettet noget ud over at den gik i sort? Og vil man fejlrette på resten af fejlene er er blevet (re)introduceret med seneste software snarest?

Øh, nej - det fremgår også af både hvad jeg har skrevet her - og hvad der står på Stofa.dk:

"Den seneste software opdatering den 30. oktober bevirkede, at nogle brugere oplevede en fejl, som resulterede i at boksen hyppigt gik i sort og skulle genstartes. Denne fejl er løst ved denne softwareopdatering."

Det der er rettet, er boksens problemer med pludselig at gå i sort, hvor den så skulle genstartes - der er ikke foretaget andre ændringer i forhold til den "oprindelige" software fra d. 30.

Hvis der er andre generelle fejl (herunder ikke pixeleringer osv. som formegentlig skyldes de sædvanlige ting som teknikere skal checke hos kunden) bliver de rettet ved fremtidige opdateringer...

Redigeret af zulfo - 12-November-2008 kl. 10:11
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:12
Ok, men hvad så med anden del af spørgsmålet, fejlretter man på resten af fejlene pt?

Kan iøvrigt meddele at nu er TV2 Film og TV3 ramt af servicen kodet, resten af betalingskanalerne kører igen... sært....
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Ok, men hvad så med anden del af spørgsmålet, fejlretter man på resten af fejlene pt?

Kan iøvrigt meddele at nu er TV2 Film og TV3 ramt af servicen kodet, resten af betalingskanalerne kører igen... sært....

Det synes jeg nu også jeg at jeg forsøgte at svare på, så klart som det er mig muligt lige nu

"Hvis der er andre generelle fejl (herunder ikke pixeleringer osv. som formegentlig skyldes de sædvanlige ting som teknikere skal checke hos kunden) bliver de rettet ved fremtidige opdateringer..."

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 10:31

"Hvis der er andre generelle fejl (herunder ikke pixeleringer osv. som formegentlig skyldes de sædvanlige ting som teknikere skal checke hos kunden) bliver de rettet ved fremtidige opdateringer..."

Ikke for at være en kværulant, men mere for at forstå det rigtigt, vil det sige at man IKKE arbejder målrettet på en snarlig løsning af de problemer der eller er, men snare på en langsigtet løsning, vi så ser når der igen introduceres nye features?

Og disse fejl skylde IKKE noget som en teknikker skal ud og tjekke, vi oplever jo allesammen at de er kommet med den nye software. Medmindre stofa ( ikke dig specielt ) vil hævde at de er opstået i vores installationer ved et mægtigt tilfælde samtidig med den nye software?

Jeg har personligt fået tjekket mit signal og min installation 3 gange, alle gange har de ikke fundet en disse der var galt, og hver gang har det kostet mig penge at tage fri fra arbejde for at kunne være hjemme når de kom.

Meget ontopic:

Fejl jeg oplever, der ikke var der før den STABLE softwaren, og som ikke er rettet i seneste version:

Servicen kodet
Billed/lyd frysninger

9287318 AFIK Kolding

Til top
summer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 12:32

Kære Zulfo

Du siger det eneste der er ændret med den sidste opdatering, er at softwaren nu er som før ultimo oktober 2008.

Enten er det ikke rigtigt eller så må vores Antenneforening have lavet et eller andet.

I henhold til nedennævnte, ville jeg så lige se TV her til middag:

Sort skærm på DK4, SV4, Discovery, ARD, ZDF og RTL. Sædvanlige procedure: ud/ind kort= Kun DK4 fik billede - genstart boks: Så er alle kanaler der igen - Det var de jo også i morges efter nedennævnte gennemgang.

Der er ikke foretaget nogen forandringer i min opsætning, kabler, m.m. så efter dit udsagn, burde boksen vel fungere lige så godt nu, som før STABLE opdateringen ultimo oktober. Den gang var det dejligt at have zaptor.

DVB BER svinger stadig meget.

Noise ratio er nede på 35,5 db - altså en forringelse på mere end 3 db

Men det betyder jo åbenbart intet.

Kan du ikke forstå, hvis der er nogle der synes det er træls?

Foreløbig ingen kanaler med sort skærm nu

DVB BER hamrer op og ned 0-400 - Noise ratio 36,5-37,5 - stadig extrem lang zappetid på mange kanaler. Før 31/10-08 var DVB BER stabil på 0 og Noise ratio stabil mellem 38-39, samt langt hurtigere zappetid. Om der dukker andre ting op, vil vise sig.

2166601

Hals Antenneforening

Hvad er "Extrem lang Zappetid"?

Når jeg trykke ch+ eller ch- her, er boksen 1 - 3 sekunder om at skifte, og det er klart da den også skal vise mini EPG'en for kanalen....

Trykker jeg et tal, og så ok, tager det lidt kortere tid...

I går målte jeg zappetiden til 3,97 sec.

Her til morgen var der mere fred i huset til at undersøge evt. ændringer efter de seneste to opdateringer kontra før disse.

Jeg tjekkede igen zappetiden som ikke havde ændret sig siden i går.

Nu kørte jeg så alle kanalerne igennem. Der var sort skærm DK4, National Geografic Channel  og alle tyske kanaler. Kort ud/ind. Servicen kodet. Proceduren igen. Nu var DK4 der igen og alle tyske undtagen VIVA. DK4 var igen faldet ud - Kort ud/ind og DK4 var der igen, men gik i sort igen efter kanalskift.

Så genstartede jeg boksen og lige nu virker alle kanaler (tror jeg nok)

Efter genstarten observerede jeg hurtigere zappetid og tjekkede igen. Nu ligger gennesnittet på 2,7 sec - DR og TV2 1 sec hurtigere.

Med henvisning til Mike S, er det ligegyldig hvilken måde jeg zapper på.

Jeg savner et kvalificeret teknisk svar på, hvorfor DVB BER svinger op og ned - Noise ratio svinger mellem 36,5 - 37,5. Disse tal var før seneste to opdateringer stabile på henholdsvis 0 og  38,5 - 39. 

Der forekommer sporadiske pixeleringer, men ikke ret mange længere.

Uncorrected Block er ganske vist 0, men ovennævnte udsving må vel alligevel være tegn på en vis ustabilitet - uden at jeg ved en dyt om det.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 34>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu