recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Start på biograf opbygning*Nye billeder Side 7*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Start på biograf opbygning*Nye billeder Side 7*

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 23:15
Er der en særlig årsag til din måde at placere stolene?

Umiddelbart virker det som en lidt uheldig måde at placere dine gæster
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 07:54
Du skal være velkommen til at komme med andre forslag, det er lidt svært at få plads med den lave lofthøjde.

Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 08:55
Hvis jeg var dig, ville jeg overveje om jeg nogensinde ville få fyldt de bagerste pladser ud. Jeg havde selv 2 rækker i min til at begynde med, men fik aldrig brugt dem, derfor valgte jeg at skille mig af med den bagerste række. Måske du hellere skulle have en enkelt række med 4 stole og så bruge de penge du spare på de bagerste rækker, på udstyr? bare en overvejelse
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Jeg regner med at trække rør til højtalere jeg vil trække til 11 højtalere selv om jeg ikke skal bruge det.

Hej

Fedt projekt!

Mht front height højttalere, så tror jeg ikke at det bliver muligt, da din loftshøjde er begrænset.
Til gengæld vil du kunne udnytte front wide optimalt, da rummet er temmeligt bredt.

De to rækker af stole placeret bagerst i rummet i hjørnerne bliver du nødt til at flytte. Lav istede to rækker midt i lokalet.

Sejrsen

Redigeret af Sejrsen - 29-Oktober-2012 kl. 10:33
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg regner med at trække rør til højtalere jeg vil trække
til 11 højtalere selv om jeg ikke skal bruge det. <br style="mso-special-character: line-break;">

Hej

Fedt projekt!

Mht front height højttalere, så tror jeg ikke at det bliver muligt, da din loftshøjde er begrænset.
Til gengæld vil du kunne udnytte front wide optimalt, da rummet er temmeligt bredt.

De to rækker af stole placeret bagerst i rummet i hjørnerne bliver du nødt til at flytte. Lav istede to rækker midt i lokalet.

Sejrsen

jo større sweetspot , jo større akustiske udfordringer , i forhold til bassen
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Jeg regner med at trække rør til højtalere jeg vil trække
til 11 højtalere selv om jeg ikke skal bruge det. <br style="mso-special-character: line-break;">

Hej

Fedt projekt!

Sejrsen

jo større sweetspot , jo større akustiske udfordringer , i forhold til bassen

Gælder nu ikke kun bassen, men hele frekvensområdet. Jo større sweetspot jo flere reflektioner skal tæmmes. Men det er selvfølgelig lettere at tæmme de øvdre frekvenser end bas
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 19:56
Nå men kan jo godt se det ikke er så godt med sæderne ude i hjørnerne. Jeg har nu lavet en ny tegning med 2 rækker. Hvad syntes i?

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 20:09
Lidt flere billeder så man kan se hvor meget/lidt plads der er tilbage. Man skal dukke sig for at komme uden om sofaerne da der kun er ca. 1,5meter højt når man sidder har man 10-20cm når man sidder ned og lidt mere når man ligger ned på øverste/bagerste række.

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 20:19
den første opstiling giver mære luft i rumet, samt er mest praktisk, der kan godt være at den ikke er lavet after alle spilets principer  men så længe du sider i en af de to første stole så er der ok Wink lidt egoistisk må du have lov at være 
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 21:14
Den nye opstilling er meget bedre. Den første opstilling vil give elendig lyd for alle andre end de 2 forreste pladser.

Spørgsmålet er så om der er behov for 8 pladser?, hvis ikke kunne der vindes lidt plads i siden ved at skære nogen pladser væk. F. eks kunne der være 2 pladser på forreste række og 3 på bagerste, eller 3 på forreste og 4 på bagerste... så var rækkerne forskudt og dem på bagerste kunne se imellem dem på forreste?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 21:36
Familien tæller indtil videre 2 voksne og 3 børn så lidt plads kræver det da, der skal også gerne være plads til flere :-)

Og det gør hellere ikke noget der er plads til nogen gæster.

Vi har den ene sofa i forvejen med plads til 4, jeg tror den næste sofa bliver hvad vi kan finde vi syntes der passer til en god pris når vi når så langt. Men 8 pladser virker ikke som alt for meget. Det kunne også bliver 3 pladser bag så der bliver lidt mere plads omkring.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 22:23
Kommer bagerste stolerække ikke i karambolage med projektor ?

Nogle fatboys på gulvet og så er ungerne placeret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu