recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Start på biograf opbygning*Nye billeder Side 7*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Start på biograf opbygning*Nye billeder Side 7*

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 23:06
Har du låst dig fast på biograftstole? De optager jo temmelig meget plads i forhold til antallet af siddepladser. Hvad med et par sofaer i stedet for?

Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 23:18
Personligt vil jeg mene at et ullige antal siddepladser når det kommer til "enkelt siddepladser" vil være mest optimalt, især fordi du f.eks. kan med 7 pladser sætte 3 foran, og 4 bagved, og så opstille dem så at dem bagved, bliver placeret midt for de 2 forreste, så man ikke skal kigge over hoved på folk, men os kan kigge imellem 2 personer, og selvom det bliver hævet en smule op bagtil, vil det stadig give en bedre og bredere effekt samt synsvinkel! Big smile - Dertil skal det så tilføjes, at hvis man gør det på denne måde, er det ligemeget hvor højde dem der sidder foran er, man kan STADIG se, det ikke altid man kan det hvis de står lige bagved hinanden! Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 08:19

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Kommer bagerste stolerække ikke i karambolage med projektor ?

Nogle fatboys på gulvet og så er ungerne placeret.

Godt spørgsmål, jeg har sat projektor ind og taget nogen nye billeder. Den kommer ca. 50 cm. over hovedehøjde, den vil få en skyde længde på ca, 5,5meter hvilket passer meget godt med projectorcentrals calculator. Tilgengæld kommer første række til at sidde med hovedet ved ca. 3,5 meter fra lærred hvilket er mindre en recomended. Jeg tror dog det går fint alligevel, vi har nu 4,5 og kunne godt rykke en meter tættere på uden det gør noget. Jeg er dog lidt bekymret for om det er behageligt med lærredet så lavt. Vi er vant til det sidder lidt højere oppe.

Vi har fatboys i vores nuværende bio og ungerne har det med alligevel at kravle op i sofaen når vi ser film.

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Har du låst dig fast på biograftstole? De optager jo temmelig meget plads i forhold til antallet af siddepladser. Hvad med et par sofaer i stedet for?

Jeg har den ene sofa med 4 pladser i forvejen, den anden er ikke noget jeg har sat mig fast på nej. Jeg tror dog det ville være bedst med de 4 pladser bagerst så projectoren sidder imellem 2 sæder. Den forreste kan så afhænge af hvad vi kan finde og syntes der passer ind.

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Personligt vil jeg mene at et ullige antal siddepladser når det kommer til "enkelt siddepladser" vil være mest optimalt, især fordi du f.eks. kan med 7 pladser sætte 3 foran, og 4 bagved, og så opstille dem så at dem bagved, bliver placeret midt for de 2 forreste, så man ikke skal kigge over hoved på folk, men os kan kigge imellem 2 personer, og selvom det bliver hævet en smule op bagtil, vil det stadig give en bedre og bredere effekt samt synsvinkel! Big smile - Dertil skal det så tilføjes, at hvis man gør det på denne måde, er det ligemeget hvor højde dem der sidder foran er, man kan STADIG se, det ikke altid man kan det hvis de står lige bagved hinanden! Wink

Det kan du have ret i, 3 sæder foran ville være perfekt. Jeg skal bare finde sådan en sofa :-)

Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 16:21
Kommer du ikke til at få et problem med zoom funktionen indbygget i projektoren, hvis den sidder over lærredet. Jeg kan huske det tit har voldet mig problemer, så min projektor er kommet ned under toppen af lærredet og nu virker det som det skal.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Kommer du ikke til at få et problem med zoom funktionen indbygget i projektoren, hvis den sidder over lærredet. Jeg kan huske det tit har voldet mig problemer, så min projektor er kommet ned under toppen af lærredet og nu virker det som det skal.

Den sidder også over lærredet nu og den har lenseshift så kan ikke helt se det skulle være et problem?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 15:27
Sådan ser rummet ud nu.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:24
Så sker der noget ved projectet.

Jeg har fået lavet gulvvarme, gulve og taget er blevet forstærket og stolpen i midten er fjernet.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:44
Forslag til gulvtæppe og hvilken maling jeg skal bruge til at male troldtekt loftet modtages gerne.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Forslag til gulvtæppe og hvilken maling jeg skal bruge til at male troldtekt loftet modtages gerne.
Har du allerede købt troldtektpladerne? Ellers ville jeg anbefale dig at købe dem færdigmalede... Det er så billigt og man sparer masser af timer.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:47
Sejt projekt, og noget af et projekt. Hvornår regner du med at være færdig? og er det konen der står og holder øje med dig på det sidste af skitse billederne..Smile
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Sejt projekt, og noget af et projekt. Hvornår regner du med at være færdig? og er det konen der står og holder øje med dig på det sidste af skitse billederne..Smile

Det er vist bare en "model" jeg glemte at slette men godt spottet :D

Der kommer til at ske meget de næste par uger men har lært ikke at forvente noget med afslutning ting tager TID og som regel mere end man regner med.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 22:11
Gode råd til tæppe og maling til troldtekt loftet modtages gerne
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu